Matbilder !

Home Forums Matlagning och Recept Matbilder !

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 2,926 through 2,940 (of 6,783 total)
  • Author
    Posts
  • #224995
    Flessa wrote:
    Fan vilket fusk att ha en vän som gör värsta hälsopizzan till en när man kommer, vilken piizzeria är det din vän har? ;)

    Hehe, ja det är lite lyx faktiskt. Men du kan beställa samma pizza, det är inga problem.

    [http://www.pizzerianiva.se/]

    #224996

    Pannkaka med sylt och grädde och två bilder kladdkaka

    #224997
    JakobMinell wrote:
    Pannkaka med sylt och grädde och två bilder kladdkaka

    Tror nestan jag svimmar av kladdkakssug här nu…. fy f.. va maffig den ser ut! :P :(

    Har du gjort den själv (recept pleease) eller är det från butik?

    #224998
    Liz wrote:
    Tror nestan jag svimmar av kladdkakssug här nu…. fy f.. va maffig den ser ut! :P :(

    Har du gjort den själv (recept pleease) eller är det från butik?

    Den är köpt på café men jag tror dom köpt den från butik från början, kan kolla upp det om du vill :)

    #224999

    Dina muffins ser goda ut andreas, jag tänkte bara slänga ihop det som är hemma, kesella, chocklad protein och äggen, så hoppar lite grejjer men får hoppas att det funkar.

    #225000
    wrote:
    Till det bjöds det på en vitlöksås med vitlök och lite andra goda kryddor.

    Haha kunde inte låta bli.

    #225001

    Andy: Pizzan ser fett god ut men frågan är om den verkligen är i klass med en standardpizza? Jag har iofs aldrig testat 5% ost. Någonsin. Inte gratinerat fullkornsbröd heller för den delen. Men med en grym tomatsås och bra kryddor så tror jag på din bagare :up:

    Hur upplever du att smaken är i jämförelse med en traditionell? Kommer du fortsätta med denna specialare efter dieten är över?

    #225002
    Flessa wrote:
    När vi ändå är inne på det spåret, vart fan hittar man 5%ig ost? :D

    Av vad jag har sett i mattrådarna så känns det inte som att du behöver leta efter så fettsnål ost. ;)

    #225003
    Flessa wrote:
    När vi ändå är inne på det spåret, vart fan hittar man 5%ig ost? :D

    Ingen aning faktiskt. Har bara ätit en 10% sådan och kommer aldrig göra det igen. Osten är torr, smaklös och extremt tråkig. Nej, minst 17% och då skall den helst vara kryddad och vällagrad. Annars diggar jag 28-32% präst till smörgås

    #225004
    Flessa wrote:
    När vi ändå är inne på det spåret, vart fan hittar man 5%ig ost? :D

    I varenda livsmedelsbutik som är någorlunda välsorterad. Jag antar att du inte brukar kolla i osthyllan dock, du äter väl aldrig ost?

    #225005

    Ett glas gazpacho, några chilimarinerade kycklingspett, ris, tzatziki, ajvar och en macka med limemarinerad lax, räkor och kräftor: Åt dessutom en chevrepaj med honungsrostade valnötter som fick agera ”efterätt” eller portion 2, som inte finns på bild.

    (leftovers from gårdagens buffé)

    #225006
    Niklas Sjöö wrote:
    Andy: Pizzan ser fett god ut men frågan är om den verkligen är i klass med en standardpizza? Jag har iofs aldrig testat 5% ost. Någonsin. Inte gratinerat fullkornsbröd heller för den delen. Men med en grym tomatsås och bra kryddor så tror jag på din bagare :up:

    Hur upplever du att smaken är i jämförelse med en traditionell? Kommer du fortsätta med denna specialare efter dieten är över?

    Det är lite som du säger, de magra ostarna är torrare. Dock tycker jag att de blir helt ok när de blir uppvärmda och får smälta.
    Anledningen till varför jag tog den här typen av pizza är för att jag ville höja mina kolhydrater en aning och älskar pizza. Så varför inte slå två flugor i en smäll.
    Pizzan blev faktiskt riktigt riktigt god, hur det än låter. Nu ser man inte all lättkesella sås som jag åt, men tror det var närmare 200g av den varan. Vilket gjoede allt lite vattningare.

    Fördelarna mot vanlig tråkig byggarmat är:

    • Nybakt bröd direkt från ugnen
    • fettsnålt utan att vara trist
    • kyckling, räkor, champinjoner och vitlök direkt från en pizza ugn (älskar den kombon)
    • En krämig sås till med smaker av örter och vitlök
    • Den sociala aspekten att kunna gå ut och äta med sin flickvän

    Nu fick Deniz rätt fria händer och det här är en pizza han äter själv under sin diet (där det är jag som styr hans intag).
    Jag kommer faktiskt efter sm stanna kvar en kväll och få ta fram en egen god ”hälso” pizza bara för mig…
    Men det blir nog en gammal klassiker som jag gjort tidigare med mina favorit ingredienser.
    Mycket räkor, musslor, myckat champinjoner, kronärtskocka, färskatomat, vitlöks olja som ringlas över och sedan färsk basilika när den kommer ut ur ugnen. Något sådant. Tror det blir mozzarella på den också, med nymalen svartpeppar.
    Håller även på att ta fram en ny typ av kycklingpizza jag aldrig sett, men receptet börjar forma sig i huvudet.

    Grejen är att min vän antagligen ska ställa upp i SM för pizzabagare, så vi kommer att slå våra kloka huvuden ihop och göra något nytt och hälsosammare.

    #225007
    Andreaz Engström wrote:

    Mycket räkor, musslor, myckat champinjoner, kronärtskocka, färskatomat, vitlöks olja som ringlas över och sedan färsk basilika när den kommer ut ur ugnen. Något sådant. Tror det blir mozzarella på den också, med nymalen svartpeppar.
    Håller även på att ta fram en ny typ av kycklingpizza jag aldrig sett, men receptet börjar forma sig i huvudet.

    Grejen är att min vän antagligen ska ställa upp i SM för pizzabagare, så vi kommer att slå våra kloka huvuden ihop och göra något nytt och hälsosammare.

    Jag älskar dig :up: go for it! Önska honom all lycka i tävlingen och hoppas ni kommer fram till ett vinnande koncept!

    #225008
    J.v.K wrote:
    Mer bilder mindre snack ?!

    slänger in min lunch
    [img=http://i30.tinypic.com/o524h3.jpg]

    Ser gott ut, lite för liten mängd för min smak bara men annars ser det riktigt smarrigt ut :)

    #225009

    Pyttipanna med kyckling och grejer, 2ägg vitor, 1 helt ägg å keso.
    Salladslunch på en bar
    Frödinges ostkaka 300g med keso, rivet äpple och blåbär
    Sen mandel kubb :D

Viewing 15 posts - 2,926 through 2,940 (of 6,783 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.