Matbilder !

Home Forums Matlagning och Recept Matbilder !

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 2,986 through 3,000 (of 6,783 total)
  • Author
    Posts
  • #225055
    Pontik wrote:
    En fråga till dig andreas, äter du bara grönsaker på diet? ingen ris, pasta potatis eller sånt?

    Vi ska nog hålla oss till att posta bilder.

    Varför skulle jag inte äta pasta, potatis eller sånt? Imorgon ska jag äta bakpotatis.
    Men extra kolhydrater äter jag bara i samband med att jag har tränat. Men då föredrar jag att äta skepparhalvor som jag rostar eller gör kycklingburgare med.

    Några exempel på mat jag ätit den senaste månaden.

    Toast, fullkornspizza, våfflor och en tonfiskburgare med skepparhalva. Imorgon blir de som sagt bakpotatis med en currysås.

    Bjuder även på en bonus bild när jag äter på McDonald. Testade alla deras frukostar. Toasten var helt klart bäst.

    För mer info om mina kostvanor får jag hänvisa er till min blogg ([http://www.andreazengstrom.se]) Den uppdateras minst varje dag och innehåller oftast lite matbilder från dagen.

    PS. Mitt namn är Andreaz (ja på riktigt, inget jag hittat på), alltså inte Andreas DS.

    #225056
    Andreaz Engström wrote:
    Vi ska nog hålla oss till att posta bilder.

    Varför skulle jag inte äta pasta, potatis eller sånt? Imorgon ska jag äta bakpotatis.
    Men extra kolhydrater äter jag bara i samband med att jag har tränat. Men då föredrar jag att äta skepparhalvor som jag rostar eller gör kycklingburgare med.

    Några exempel på mat jag ätit den senaste månaden.

    Toast, fullkornspizza, våfflor och en tonfiskburgare med skepparhalva. Imorgon blir de som sagt bakpotatis med en currysås.

    Bjuder även på en bonus bild när jag äter på McDonald. Testade alla deras frukostar. Toasten var helt klart bäst.

    För mer info om mina kostvanor får jag hänvisa er till min blogg ([http://www.andreazengstrom.se]) Den uppdateras minst varje dag och innehåller oftast lite matbilder från dagen.

    PS. Mitt namn är Andreaz (ja på riktigt, inget jag hittat på), alltså inte Andreas DS.

    Heregud Andreaz det ser guda gott ut :emo-thumb du får bjuda hem mig på mat när du vill :yahoo::friends:

    #225057

    Den där pizzan är fantastisk Andy, bra initiativ med att få pizzabagaren att erbjuda ett nyttigare alternativ:)

    Här är bullar jag och Vanessa bakade igår, dom klassas kanske inte som mat men dom var så mastiga att dom går lite i gråzonen :D

    Bulldeg
    Fyllning nutella, hackade mandlar och vaniljsocker
    Doppa dom nygräddade bullarna i vispad grädde så uppnår dina smaklökar extas som kan jämföras med riktigt bra sex!

    #225058

    Jocke: Du är jätte välkommen när du är i Sthlm!

    David: Bullar som är bättre än sex, 1 vecka innan SM…. Skulle jag inte vara så tom på kolhydrater skulle jag jaga dig genom hela Trångsund!

    Lovade ju en bild på McDonalds.. här kommer den. Tänkte även fota när jag äter potatis idag. Så att alla blir nöjda :)

    #225059

    Då kommer dagens lunch! Ett bevis på att jag äter potatis på diet, haha. Så att det inte blir några oklarheter.

    Blev hemmagjorda pommes och ett stycke bakpotatis. Till det körde jag med klassikerna kyckling och sallad. Som pricken över i blev det en currykräm till.

    Första bilden glömde jag bort bakpotatisen.. därför blev det två bilder..

    #225060
    Andreaz Engström wrote:
    Jocke:

    David: Bullar som är bättre än sex, 1 vecka innan SM…. Skulle jag inte vara så tom på kolhydrater skulle jag jaga dig genom hela Trångsund!

    Jag vet hur hårt du pressar dig Andy så Jag och Vanni ser till att med oss lite bullar till dig för efter SM (om du inte tänkte belöna dig själv med blomkål eller liknande efter tävlingen), frågan är bara om du vill ha grädde eller vaniljkräm att doppa dom i?

    #225061
    David Frykman wrote:
    Jag vet hur hårt du pressar dig Andy så Jag och Vanni ser till att med oss lite bullar till dig för efter SM (om du inte tänkte belöna dig själv med blomkål eller liknande efter tävlingen), frågan är bara om du vill ha grädde eller vaniljkräm att doppa dom i?

    Awww, ni är bara så bäst!!! 😮

    #225062

    Stekt Laxfilé, sallad med grekiskdressing, keso med dill och citron, hög med räkor och romsås.

    #225063

    Vanni´s kruskapaj:
    Pajen 20 gr kruskakli
    10 gr linfön
    3 äggvitor
    1 tsk bakpulver
    lite sötningsmedel
    kanel
    blanda och in i ugnen 20 min

    ”krämen”
    10 gr Hy pro chocko nuss
    20 gr Hy pro chocko
    20 gr Hy pro cappucino
    kanel
    en skvätt apear funlight eller sötningsmedel
    blanda och häll över den varma pajen
    vatten till rätt konsistens uppnås

    Detta har varit lite av en räddning för mig på dieten då jag får tugga samt får tillfredställelsen av att äta något varmt istället för en kall drink.

    #225064

    David Det där såg riktigt spännande ut! Måste jag testa.

    #225065

    Simpel kycklingfajitas:pop: Brukar vanligtvis ha gurka i också, men jag glömde det denna gången.

    #225066

    Kycklinggryta

    #225067

    Stekt kyklingfilé, broccoli, sallad med grekiskdressing
    keso med curry och purjolök i.

    #225068

    Har lagat massor av supergod och kul mat den senaste tiden, mycket har varit i storkök men även massor hemma. Igår kom jag äntligen ihåg att fota dessutom.

    Levergryta med lever som jag skurit i bitar och lagt i marinad för att sedan blanda med grädde,kalvfond, soja, fräst lök, champinjoner och diverse kryddor (t.ex. muskot, kanel och chili utöver salt och peppar)

    Såhär såg den ut i grytan samt på tallriken när den serverats med kokt potatis och grönsaker.

    #225069

    Kom ihåg att fota även igår då jag lagade både huvudrätt och efterrätt och bjöd familjen på.

    Huvudrätten var en nötköttsgryta med grytbitar som jag förstekt i smör och sedan kokade i en gryta med kokosmjölk, soja, kalvfond och kryddor (vitlökspulver, muskot, curry samt salt och peppar) och tillsatt bambuskott, minimajs och hela champinjoner.

    Serverades med grönsaker och ris till de andra men jag ville ha potatis istället för ris.:D

    Efterrätten var toscaäpplen och vaniljglass.:P

Viewing 15 posts - 2,986 through 3,000 (of 6,783 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.