Matbilder !

Home Forums Matlagning och Recept Matbilder !

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 3,031 through 3,045 (of 6,783 total)
  • Author
    Posts
  • #225100

    Kvällens mat :)

    oxfile med basmati ris :)

    #225101
    JakobMinell wrote:
    Pizza är Pizza, vem bryr sig om det är GI eller inte?

    personen som fråga kanske?
    Jag med för den delen, har lidigt av anorexia i ett antal år å nu äntligen krossat, helt utan planering ett förbud som varat i 5år så kanske e jävligt stort för mig å då kanske jag mst understryka att de e GI

    #225102

    jag skietr i va ni skriver och tycker. jag e stolt över mig sdjälv, detta ska ingen få förstöra :) Min familj höll på å tappa hakan när jag tog första tuggan innan :P ah!!
    Och vadå nötterna+

    #225103
    LyftarBruden wrote:
    Botten e på GI ja, fullkorn. Fråga dom som gör den. Framnäs resturang, har egen hemsida.

    Var absolut inte menat som någon kaxig kommentar lr något negativt när ja skrev ”Gi pizza?” utan blev bara förvårnad för jag har aldrig hört det förut, grattis till tillfriskningen:emo-thumb

    #225104
    LyftarBruden wrote:
    jag skietr i va ni skriver och tycker. jag e stolt över mig sdjälv, detta ska ingen få förstöra :) Min familj höll på å tappa hakan när jag tog första tuggan innan :P ah!!
    Och vadå nötterna+

    Kul att höra!! Nästa steg blir att försöka filtrera/hantera de maniska tankarna och släppa tyglarna, det kommer att ta ett tag och inget som sker över en natt men du är på GOD VÄG!
    Förhoppningsvis väljer ost du nästa gång, eller gången efter det, på pizzan men absolut inget måste om du tillfredsställs rent smakmässigt utan.
    Men du kan inte förneka att du ost är tveklöst det godaste på pizzan? :D

    Själv åt jag en kebabpizza special igår. En pizza med ost, kebabkött, lök, färska tomater, pepperoni, kebabsås och isbergssallad. Den är svingod, sjukt fettig och hade jag varit Niklas för 1½-2år sen hade jag beställt en kycklingsallad utan ost istället.

    Det jag vill få sagt: Så länge du är nöjd ska du inte bli påverkad av andra, ta den tid du behöver :up:

    #225105
    Niklas Sjöö wrote:
    Kul att höra!! Nästa steg blir att försöka filtrera/hantera de maniska tankarna och släppa tyglarna, det kommer att ta ett tag och inget som sker över en natt men du är på GOD VÄG!
    Förhoppningsvis väljer ost du nästa gång, eller gången efter det, på pizzan men absolut inget måste om du tillfredsställs rent smakmässigt utan.
    Men du kan inte förneka att du ost är tveklöst det godaste på pizzan? :D

    Själv åt jag en kebabpizza special igår. En pizza med ost, kebabkött, lök, färska tomater, pepperoni, kebabsås och isbergssallad. Den är svingod, sjukt fettig och hade jag varit Niklas för 1½-2år sen hade jag beställt en kycklingsallad utan ost istället.

    Det jag vill få sagt: Så länge du är nöjd ska du inte bli påverkad av andra, ta den tid du behöver :up:

    Tack så mkt Niklas.
    Ska jag erkänna så e de faktiskt, ja DU som har givit mig inspiration till att börja smaska i mig detta. Jag ser ju att du äter pizza/kebabrulle ofta och vadå, de e ju inget fel med de tänkte jag.

    Det var jätte gott, och har inte haft konstiga tankar.
    Självklart e ost ett måste egentligen :whistle: Iaf så ska jag äta detta 1-2ggr i veckan, nästa steg blir nog kebabrulle/kycklingrulle. Nu e man sugen på 5-6 olika pizzor med. haha. Men de e kul, nu kan jag hänga me polarna å käka detta oxå, skönt.

    #225106

    Mina matlådor i fredags som Vanni hjälpt laga iordning.

    Torsk, ris, champinioner, purjolök, gurka, röd paprika kryddor. Åt dom kalla men var fortfarande gott!

    #225107

    Baconinlindade kycklingfiléer serverade med kokt potatis, haricots verts, röd paprika och sås på créme fráche (fullfet) och örter.:P

    #225108
    Eddie Vedder wrote:
    Baconinlindade kycklingfiléer serverade med kokt potatis, haricots verts, röd paprika och sås på créme fráche (fullfet) och örter.:P

    Baconinlindad kycklingfilé är supergott NICKE!!! Jag hade nog inte valt kokt potatis till, men så som jag förstått älskar du kokt potatis så Du gjorde nog dina smaklökar en björntjänst :)

    #225109
    Niklas Sjöö wrote:
    Baconinlindad kycklingfilé är supergott NICKE!!! Jag hade nog inte valt kokt potatis till, men så som jag förstått älskar du kokt potatis så Du gjorde nog dina smaklökar en björntjänst :)

    Nej jag var den enda i familjen som tog potatis också. De andra åt ris.;) Samma sak när jag bjussade på grytor för några veckor sedan (tror jag postade bilder då också väl?).

    #225110
    Eddie Vedder wrote:
    Nej jag var den enda i familjen som tog potatis också. De andra åt ris.;) Samma sak när jag bjussade på grytor för några veckor sedan (tror jag postade bilder då också väl?).

    Det stämmer nog :) Fast å andra sidan, mosad potatis med en klick smör och en msk mjölk… mums! :up:

    Dagens pizza:
    50/50 mozzarella- (25%) och goudaost (30%), rökt skinka, champinjoner, lök, hemgjord tomatsås och hembakad deg.

    Fan vad fräscht och gott med egengjord pizza. Sjukt underskattat och känns så jävla mycket nyttigare än pizzerians (till en viss mängd…). Gjorde två stycken och den första fick vara med på bild. Fick i mig totalt 250g skinka och nästan 300g ost, så nu mår man som en prins :emo-thumb

    Har 250g pizzadeg kvar som jag sparar till imorgon och då slår jag på stort och gör en kyckling & currypizza!

    #225111
    Niklas Sjöö wrote:
    Det stämmer nog :) Fast å andra sidan, mosad potatis med en klick smör och en msk mjölk… mums! :up:

    Dagens pizza:
    50/50 mozzarella- (25%) och goudaost (30%), rökt skinka, champinjoner, lök, hemgjord tomatsås och hembakad deg.

    Fan vad fräscht och gott med egengjord pizza. Sjukt underskattat och känns så jävla mycket nyttigare än pizzerians (till en viss mängd…). Gjorde två stycken och den första fick vara med på bild. Fick i mig totalt 250g skinka och nästan 300g ost, så nu mår man som en prins :emo-thumb

    Har 250g pizzadeg kvar som jag sparar till imorgon och då slår jag på stort och gör en kyckling & currypizza!

    Rund och fin blev den också :)

    #225112

    Dagens variant :whistle:

    #225113
    Niklas Sjöö wrote:
    Dagens variant :whistle:

    Den där såg ju till och med ut som en köppizza. :P

    #225114
    nible wrote:
    Den där såg ju till och med ut som en köppizza. :P

    Tar det som en komplimang :) Har 1 deg kvar.. Funderar på att göra en imorgon också, tredje gången gillt? Det kanske är lika bra så jag tröttnar på skiten. Blir dyrt med ost dessutom. På två dagar har ½ kg ost förbrukats.. BRA NIKLAS, BRA (klapp på axeln).

Viewing 15 posts - 3,031 through 3,045 (of 6,783 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.