Vilken gröt är bästa att äta?

Home Forums Matlagning och Recept Vilken gröt är bästa att äta?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 31 total)
  • Author
    Posts
  • #771238

    Vilken gröt tycker ni är bäst o är godast? Hjälp mig?;)

    #82436
    #771239

    Mannagrynsgröt e godast :D Å fett med Jordgubbssylt!

    Men, ska du vara duktig så bör du käka….suck….tråkig gröt på fiberberikad havregryn… minimjölk och kanel.

    #771240

    Bäst = Havregrynsgröt :p Kan ta lite tid att tycka om

    #771241

    Havregrynsgröt är ju den godaste gröten:up:

    #771242

    :)

    #771243

    Rågflingegröt klart godast klarade inte av den vanliga gröten därför kör jag med råg…..

    #771244

    Beror helt på hur ditt kostintag ser ut i övrigt. För en lågenergiförbrukare med halvdan kost kan en portion havregrynsgröt göra under, för en högenergiförbrukare som redan överstiger sitt intag av alla näringsämnen och fibrer med råge blir havregrynsgröt mest tårta på tårta och då är säkert risgrynsgröt eller Dan_The_Mans’s exempel mer lämpligt.

    #771245
    holma82 wrote:
    Havregrynsgröt är ju den godaste gröten:up:

    Jaao lätt ! Men smaken är ju som rääva ! :D

    #771246

    havregrynsgröt går bra att äta, men är lite torr om man inte dricker på nått…

    #771247

    Havregrynsgröt ihop med kaffe på morgonen är som att få julklappar som liten! Men den godate gröten är mannagrynsgröt eller julgröt/risgrynsgröt en kall och mullig vintermorgon.

    #771248

    Godaste gröten är väl en riktig ”Ris a la Malta”. Rikligt med vispgrädde! Serveras givetvis med saftsås och apelsinbitar. Ruggit gott men ack så fet.

    Fast detta är kanske inte så mycket en gröt som en dessert.

    #771249

    Råggrynsgröt med äpple och blåbär!!!

    #771250

    En blandning av havregryn och råggryn kör jag alltid på . I med en tesked honung, lite russin och lite kanel sen slinker det ner väldigt smaskigt :D

    #771251
    meeper wrote:
    Godaste gröten är väl en riktig ”Ris a la Malta”. Rikligt med vispgrädde! Serveras givetvis med saftsås och apelsinbitar. Ruggit gott men ack så fet.

    Fast detta är kanske inte så mycket en gröt som en dessert.

    +1 Äter alltid så jag mår illa om det bjuds på det! ;)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 31 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.