Lägg upp dina träningsfilmer

Home Forums Medlemsbilder Lägg upp dina träningsfilmer

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 2,419 total)
  • Author
    Posts
  • #207595
    norsk_gadd wrote:
    Sista setet av 10 på 110kg x 5.
    Tekniken börjar funka väldigt bra i bänken, I am happy! ;)

    [youtube=0TVdA5I4IRs]

    Såg väldigt bra ut. Trode det va en tjej som körde först :D

    #207596

    Dagens bänkpass filmade mitt andra set av sex på 130kg

    [youtube=fzDeN-eizJE]

    kanske inte lika vackert som Norskens;)

    #207597

    Lite teknikträning däckvält.

    [youtube=qGTYmhcE6is]

    #207598

    Ska leka styrkelyftare i några veckor framöver tänkte jag…
    Dagens försök till lite SL-träning, gärna kommentarer ang. teknik! :emo-thumb

    [youtube=LWoswG5AmR4]

    #207599
    MaQue wrote:
    Lite teknikträning däckvält.

    Såg nästan för lätt ut för dej:up:

    #207600
    norsk_gadd wrote:
    Ska leka styrkelyftare i några veckor framöver tänkte jag…
    Dagens försök till lite SL-träning, gärna kommentarer ang. teknik! :emo-thumb

    Nu är jag ingen expert på något vis, men jag skulle föredra en mycket bredare stance i böjen för att koppla in gluteus och hamstrings mera. Sen att du sätter dig längre bak på boxen så att skenbenet är vinkelrät mot golvet.
    Sen det vanliga, driv in huvudet är stången, bröstet först på vägen upp, sänk dig kontrollerat men hastigt ner och ställ dig rakt upp.

    Du är gammal i spelet, så du vet säkerligen allt det här redan, men ah.

    nicke biff wrote:
    Såg nästan för lätt ut för dej:up:

    Mja, det var ganska lätt, men de andra däcken ska tydligen väga rejält mycket mer och då jag är själv känns det lite illa att drälla omkull massa tunga däck och inte kunna ställa tillbaka dem sedan :)

    #207601
    MaQue wrote:
    Nu är jag ingen expert på något vis, men jag skulle föredra en mycket bredare stance i böjen för att koppla in gluteus och hamstrings mera. Sen att du sätter dig längre bak på boxen så att skenbenet är vinkelrät mot golvet.
    Sen det vanliga, driv in huvudet är stången, bröstet först på vägen upp, sänk dig kontrollerat men hastigt ner och ställ dig rakt upp.

    Du är gammal i spelet, så du vet säkerligen allt det här redan, men ah.

    Tack för tipsen, riktigt kul att få lite feedback. Har hört från andra det du säger så det ligger nog en hel del i det. Ska försöka att använda mig av det nästa pass. :)

    #207602

    Detta är en liten snutt från ett Heaven and hell pass 07, slänger upp detta här nu och ska filma nästa gång jag kör ett igen så att man kan se skillnaden.

    [youtube=TLNquB_7Dww]

    Detta var ett av de första KB passen jag gjorde så tekniken suger 😮

    #207603

    26x70kg @ 68kg
    [youtube=hBHAIyT5l4Q]

    #207604

    Dagens ME-squat pass, behöver hjälp med mina good mornings, tycker de är lite för knäböj-aktiga:

    [youtube=QeYX7IWQ1vw]

    #207605

    En film från tre veckor sedan på stångrodd

    140 * 8. Shrimp it

    [youtube=AU0GVWejSrk]

    #207606
    Hobbybyggaren wrote:
    Tycker du ser ut att träna bra på alla dina videosar finns ingen somm kaN SÄGA att du gör fel du kör efter vad din kropp är byggd effter och som vi alla ser så har du ju en grym fysik :emo-thumb

    Tack så jättemycket! :)
    I dagsläget är det väldigt mycket så som du säger, jag får anpassa träningen efter min kropp och alla småskador här och där. Men jag blir långsamt bättre, ser fram emot att kunna lyfta lite tyngre.:emo-thumb

    #207607
    norsk_gadd wrote:
    Dagens ME-squat pass, behöver hjälp med mina good mornings, tycker de är lite för knäböj-aktiga:

    Jag tror att dina goodmornings blir halvböjar pga lite rörlighetsproblem. Prova att, på en lätt vikt, göra en goodmorning, och i bottenläget låser du ut knät så att det sträcker i hamstrings. Det stärker och bör hjälpa dig med problemet.

    Dina böjar ser betydligt bättre ut, dock ser det ut som om du vill gunga igång rörelsen på boxen. Försök att sitta helt stilla och ställ dig rakt upp för att belasta posterior chain maximalt.

    Sen ser dina glute / ham raises lite sådär ut, du börjar bra, men avslutar med att göra hela rörelsen till hyperextentions? Ryggen kanske får sig en duvning, men ROM för hamstrings blir lite väl kort.

    Lite tankar, ser bra ut annars med strikt och fint utförande. Fysiken talar för sig själv. :up:

    #207608
    MaQue wrote:
    Jag tror att dina goodmornings blir halvböjar pga lite rörlighetsproblem. Prova att, på en lätt vikt, göra en goodmorning, och i bottenläget låser du ut knät så att det sträcker i hamstrings. Det stärker och bör hjälpa dig med problemet.

    Dina böjar ser betydligt bättre ut, dock ser det ut som om du vill gunga igång rörelsen på boxen. Försök att sitta helt stilla och ställ dig rakt upp för att belasta posterior chain maximalt.

    Sen ser dina glute / ham raises lite sådär ut, du börjar bra, men avslutar med att göra hela rörelsen till hyperextentions? Ryggen kanske får sig en duvning, men ROM för hamstrings blir lite väl kort.

    Lite tankar, ser bra ut annars med strikt och fint utförande. Fysiken talar för sig själv. :up:

    Tack för alla tips! Ovärdeligt med input som denna! :)

    #207609

    Hur laddar man upp tränings filmer?? tänkte ladda upp på knäböjen 200 kg eller hela ben passet mena jag… Det står att filen är ogiltig

Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 2,419 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.