Lägg upp dina träningsfilmer

Home Forums Medlemsbilder Lägg upp dina träningsfilmer

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 406 through 420 (of 2,419 total)
  • Author
    Posts
  • #207805
    Undertaker wrote:
    Gårdagens bröstpass:

    [youtube=_kKPMRhZZBA]

    Väger 75kg på morgonen.

    du är riktigt stark i bänkpress, men varför kör du bara halva i snebänk ?

    #207806
    Gabonviper wrote:
    Sänk vikterna och ändra din teknik. Bänkpressarna ser bedrövliga ut. Studs och släpp med röven…Leder till skador tillslut. :ph34r:

    Så mycket studs är det nu inte! Jo, jag vet, jag har problem att hålla nere röven då det blir lite tyngre, men oftast kör jag oxå med lättare vikter, och mycket striktare reps!
    Men ibland måste man fuska med striktheten för att slå sina rekord, och att så få upp träningsmotivationen!

    nible wrote:
    Han tävlar i bänkpress ibland om jag inte minns fel, tror han vet vad han håller på med..

    Jo, ibland tävlar jag i bänkpress RAW!

    Anders90 wrote:
    du är riktigt stark i bänkpress, men varför kör du bara halva i snebänk ?

    Tack!
    Orsaken att jag stannar lite ovanför bröstet i snedbänken är att jag får mycket bättre kontakt i bröstet på det sättet! Och att det känns bättre!

    #207807
    nible wrote:
    Han tävlar i bänkpress ibland om jag inte minns fel, tror han vet vad han håller på med..

    Är väl rätt skitsamma om han nu skulle tävla i bänkpress eller inte? Det är ju inga direkta snygga pressar, oavsett i byggsynpunkt eller om han nu tävlar i SL. Dock bra fulpressar för din kroppsvikt

    #207808
    Mjao wrote:
    Är väl rätt skitsamma om han nu skulle tävla i bänkpress eller inte? Det är ju inga direkta snygga pressar, oavsett i byggsynpunkt eller om han nu tävlar i SL. Dock bra fulpressar för din kroppsvikt.

    Håller med. På båda punkterna.

    En annan sak jag undrar över är hur man kan ”ha svårt att hålla röven på plats” när man pressar. Alltså, åker den upp av sig själv? Hur måste man ligga för att det ska börja röra sig nere i höfterna? Är det typ när man har toksvank eller, vad är grejen?

    Sett många som just guppar upp och ner med häcken när de bänkar, och jag kan inte förstå hur det går till. Framförallt varför det skulle öka presstyrkan… Har det att göra med att man typ lutar överkroppen lite mer och hamnar i något slags decline-läge eller? För i nedåtlutad bänk är man ju ibland starkare än vanlig.

    #207809
    Mjao wrote:
    Är väl rätt skitsamma om han nu skulle tävla i bänkpress eller inte? Det är ju inga direkta snygga pressar, oavsett i byggsynpunkt eller om han nu tävlar i SL. Dock bra fulpressar för din kroppsvikt

    Jag sa aldrig att det var snygga pressar, sa bara att jag trodde att han visste vad han höll på med eftersom många som tävlar vet vad dem gör. Finns även de som tävlar som inte vet vad dem håller på med också, men tävlande brukaroftast vara mer kunnig än icke tävlande.

    #207810
    Mjao wrote:
    Är väl rätt skitsamma om han nu skulle tävla i bänkpress eller inte? Det är ju inga direkta snygga pressar, oavsett i byggsynpunkt eller om han nu tävlar i SL. Dock bra fulpressar för din kroppsvikt
    Marcus Syvertsen wrote:
    Håller med. På båda punkterna.

    En annan sak jag undrar över är hur man kan ”ha svårt att hålla röven på plats” när man pressar. Alltså, åker den upp av sig själv? Hur måste man ligga för att det ska börja röra sig nere i höfterna? Är det typ när man har toksvank eller, vad är grejen?

    Sett många som just guppar upp och ner med häcken när de bänkar, och jag kan inte förstå hur det går till. Framförallt varför det skulle öka presstyrkan… Har det att göra med att man typ lutar överkroppen lite mer och hamnar i något slags decline-läge eller? För i nedåtlutad bänk är man ju ibland starkare än vanlig.

    nible wrote:
    Jag sa aldrig att det var snygga pressar, sa bara att jag trodde att han visste vad han höll på med eftersom många som tävlar vet vad dem gör. Finns även de som tävlar som inte vet vad dem håller på med också, men tävlande brukaroftast vara mer kunnig än icke tävlande.

    Håller fullständigt med er alla på dessa punkter!
    Har inte heller sagt nånstans att det är frågan om snygga pressar!

    Tävlande eller inte har inget att göra med hur jag lyfter!
    Det som Marcus funderar så är ju helt rätt! Då vinkeln blir decline så blir man lite starkare!

    Här så Vet jag ju att jag fuskar, och att jag gör fler reps på så sätt!

    Men nu så har jag slagit ett pb, trots att det var med röven i luften, och nästa gång är man mera taggad och kan antagligen ta nån reps extra än normalt med en vikt som man kan träna helt strikt med!

    Det är oftast i huvudet allt sitter, så får man huvudet med, går oxå träningen bra!

    #207811

    jag är 166 lång.just på detta film så väger jag 80kg
    [youtube=IcSxrUkNViI]

    #207812

    varför går inte att se filmen:S

    #207813
    dardna wrote:
    varför går inte att se filmen:S

    Om den laddades upp just nyligen kan det dröja ett litet tag före YouTUBE får den att fungera. Jag hade samma problem för ett par dagar sedan.

    #207814
    Marcus Syvertsen wrote:
    Om den laddades upp just nyligen kan det dröja ett litet tag före YouTUBE får den att fungera. Jag hade samma problem för ett par dagar sedan.

    ja dt funkar nu som det ska

    #207815

    Tja får la trycka in den här med:)
    Ha fler sådan filmer, men vet inte riktigt var de är (mängder att leta igenom).
    [youtube=EN4fuFI2HsA&feature=channel_page]

    #207816
    FEVER wrote:
    Tja får la trycka in den här med:)
    Ha fler sådan filmer, men vet inte riktigt var de är (mängder att leta igenom).

    Du måste slänga upp fler filmer! Jag vill se mer galenskaper, spontanposeringen med tillhörande ljudeffekter i slutet på denna är underbar! ”Hujjjj” ”Höjjjj” :D

    #207817

    Chins / Dips försök

    Dips – Kvällsvikt * 20
    [youtube=UIO2g-F0zJ4]

    Chins – Kvällsvikt * 17st
    [youtube=6W6kpS4qy30]

    #207818

    Ska lägga hit en film från idag nu då utan studs och utan rövlyft i bänken!!:D

    35dips
    14 chins
    21x75kg @75kg i bänk
    10×37,5kg i stångcurl

    [youtube=CYehU2ozibY]

    #207819
    Undertaker wrote:
    Ska lägga hit en film från idag nu då utan studs och utan rövlyft i bänken!!:D

    35dips
    14 chins
    21x75kg @75kg i bänk
    10×37,5kg i stångcurl

    [youtube=CYehU2ozibY]

    snyggt! riktigt fin stångcurl!

Viewing 15 posts - 406 through 420 (of 2,419 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.