Facebook!

Home Forums Repan Facebook!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 45 total)
  • Author
    Posts
  • #559179
    Marcus Syvertsen wrote:
    Jag håller med Per, och tänker också utveckla mig en aning bara för att vara jobbig.

    Aldrig fattat det där med internet-tabu i sociala sammanhang. Om man sitter på MSN har man inget liv, har man kontakt på Facebook med polare är man tråkig och kommer aldrig ut, sitter man på internetforum har man inga riktiga kompisar och gud förbjude den som nätdejtar. Då är man så långt ner i träsket att man nästan blir oberörbar.

    Ser inte riktigt skillnaden på telefonsamtal och chatklienter/internetforum/community-sajter rent socialt, och framförallt inte fördelen. Snarare tvärt om, eftersom att internet är ett lite lättare sätt att förmedla information på då man har det visuella att tillgå också. Jag sitter ofta med mina ”IRL”-kompisar och har chatdiskussioner med webcam på helskärm och mikrofon. Det är fan så mycket skönare att göra det än att ta sig ut till bussen om det är 20 minusgrader och polarn bor på andra sidan stan vissa kvällar. Detsamma gäller folk i andra städer, länder osv. som man kanske fortfarande vill ha kontakt med.

    Nej, jag gillar virtuellt umgänge som ett bekvämt alternativ klockan 03:11 på morgonen en färsk onsdag när det är -4 grader ute och bensinen kostar 12kr litern. Helt klart. Och nu är detta genast off-topic, men det kan dock bli en intressant diskussion så i värsta fall får jag ta fram trollspöet och döpa om tråden – så jag bjuder ta mig fan upp till dans på det här ämnet för detta är intressant, förutsatt att någon annan tycker att jag har fel, dvs. vilket förhoppningsvis är osannolikt eftersom att diskussionen då sker PÅ just ett internetforum haha.

    Jag håller med dig i mycket av det du skriver men för vissa blir internet ett skäl att aldrig umgås irl. När man umgås på nätet missar man mycket jämfört med att umgås irl. I verkliga livet kan man läsa av en människas kroppsspråk, ansiktsutryck och tonläge. Viket inte är så lätt bakom ett tangentbord. Du säger att du använder webcam och mic och det förändrar ju mycket av saken men långt ifrån alla gör ju det. Jag vet många ungdomar som så gott som aldrig tar sig ut, utan sitter fast vid datorn. Detta är inte bra för psyket. Vi är flockdjur och behöver träffas i verkliga livet annars blir vi socialt missanpassade. Många är de ungdomar som endast träffas irl när de ska festa, till vardags är det datorn som gäller.

    Sen finns det en sak till som tål att nämnas. Med den moderna tekniken där vi kan nå varandra dygnet runt oavsett var vi är skapar inte bara möjligheter den skapar också problem. Många hamnar i negativ stress för att hålla kontakten med alla sina nära och mindre nära vänner. Det ska uppdateras vad man gör och svaras på åtskilliga meddelanden via mail och sms. Man märker bara de gånger man är på exempelvis en bio. Nog fan sitter det x-antal och inte kan låta bli mobiltelefonen under filmen. Det ska bloggas, det är facebook, lunarstorm mm mm. Att ständigt vara tillgänglig är för många stressande många gånger omedvetet. Många gånger tar det virituella umgänget för stor plats för individens bästa. Vi är skapta för att umgås in real life och gör vi inte det mår vi sämre.

    Med det sagt kanske många tror att jag är motståndare mot ny teknik. Absolut inte den nya tekniken är fantastisk. Det ger oss massor med möjligheter som inte fanns när jag var ung. Jag själv använder internet dagligen och det är ett utmärkt sätt att få kontakt med människor och få information om allt möjligt. Det jag vill är att utfärda en varning, många blir datormissbrukare. Man ska aldrig glömma vikten av riktigt umgänge och man måste ibland övertala sig själv att man inte hela tiden måste vara nåbar. Ibland behöver man helt enkelt vara för sig själv också utan något som stör.

    #559180

    Ja alltså, Klart att folk missbrukar FB, precis som allt annat. Och visst har man haft stunder då man suttit nån minut för mycket, typ som med den här jäkla brädan haha..

    #559181

    Fortress jag MÅSTE ha dig på FB:O det hade vart så jäkla ubet iom att du är en riktigt riktigt cool person! Finns fan inte många som kan skriva som du! OCH har ett lår som är lika stort som en normal persons överkropp, salut!

    Tror jag fått 10 nya vänner på FB genom denna tråden hittils, människan med högst profil härifrån just nu (visst så letade jag själv upp honom skadesköt honom och nästan tvingade honom att bli min vän) men endå.. Marcus Syvertsen! (han ser fan mkt bättre ut än jag hade anat :O!

    Men flera hade vart nice. Speciellt om det är fortress.. vill se om han är så tjock som han säger att han är.

    #559182

    OMFG:|

    #559183
    Nicklas@ON wrote:
    OMFG:|

    [img=http://forum.p-log.se/images/smiles/wordqq9.gif]

    #559184

    är det här ett skämt? =)

    #559185

    jag är hampa zozo andersson :) lägger till dig nu!

    #559186
    Dementis wrote:
    är det här ett skämt? =)

    Nejdå det är inget skämt :) gillar folket här och vill lära känner många här lite bättre:)

    #559187
    BigH wrote:
    jag är hampa zozo andersson :) lägger till dig nu!

    du är accepterad nu ^_^

    #559188

    Fixat serru. Jag har fan 37 bodymedlemmar (tror jag, iaf träningsfolk) på msn. Kanske är en liten body-nörd. Vem vet

    #559189
    malkieth wrote:
    Fortress jag MÅSTE ha dig på FB:O det hade vart så jäkla ubet iom att du är en riktigt riktigt cool person! Finns fan inte många som kan skriva som du! OCH har ett lår som är lika stort som en normal persons överkropp, salut!

    Tror jag fått 10 nya vänner på FB genom denna tråden hittils, människan med högst profil härifrån just nu (visst så letade jag själv upp honom skadesköt honom och nästan tvingade honom att bli min vän) men endå.. Marcus Syvertsen! (han ser fan mkt bättre ut än jag hade anat :O!

    Men flera hade vart nice. Speciellt om det är fortress.. vill se om han är så tjock som han säger att han är.

    Visst är han cool min älskade make :-) Kände att jag ville lägga in ett inlägg tyckte det var roligt skrivet av dig. Men jag håller med dig han skriver bra o hans muskelmassa är det inget fel på :-)

    Om jag förövrigt ska lägga till nån kommentar om detta med facebook och internet användande. Så tycker jag som sådant: Internet är ett perfekt sätt att söka till sig information på ett smidigt och billigt sätt.
    Det är även billligare att hålla kontakten med sina vänner o bekanta genom internet . Men jag håller med min man om att det även behövs att man såklart träffas i verkliga livet också. Inte enbart bakom skärmen.

    Jag tycker Facebook är en jättebra sida på det sättet att man lätt hittar på gamla vänner som man kanske inte har kontakt med längre. Eller gamla klasskompisar. Kan vara roligt o se hur dem har det nuförtiden.Om dem skaffat familj o hur livet lever med dem. Sånna människor som man kanske inte har den kontakten med att man umgås eller babblar massa i telefon med. Men endå tycker är roligt att ha nån slags kontakt med.

    Msn använder jag mig mera av till mina närmare vänner. Jättepraktiskt om jag inte har pengar på telefonen o undrar om grabben min är hos mina vänners barn mm.Då är det praktiskt att ta till msn.

    Men att sitta o chatta med folk som jag inte känner ger mig ingenting.
    Om det inte är i ett forum förståss. Men då diskuterar man ju specifika saker. Som här på Body ex. Eller på familjeliv te x. Men att diskutera väder o vind mm eller privata saker det gör jag med mina närmare vänner.

    Sen ska man absolut vara lite varsam så inte datorspel eller internet blir ett beroende. Det kan lätt bli till ett missbruk. Som både man själv och den/dem man lever tillsammans med blir lidande av. Finns många förhållanden som spricker pga datamissbruk. Det har jag själv varit med om o det är rent ut sagt ett helvete att känna att man kommer två i ett förhållande. Och dessutom tvåa bakom ett dött ting om ni förstår hur jag menar? Sen kan jag tycka det kan vara jätteskönt att bara få vara en stund o kika runt lite på internet eller spela nått spel en stund om dagen. Men det ska vara råga på det. Ingen ska behöva bli lidande. Vare sig själv eller andra.

    Tillsist: Min man fortress är inte så tjock som han säger. Han har lite mage men han har en grym muskelmassa o på resterande ställen på kroppen är det inte speciellt mycket fett. Så nu vet ni det också :-)

    #559190

    Alla som har lagt till mig är nu accepterade men jag saknar fortfarande Fortress :/

    #559191

    Ni får gärna adda mig på facebook också…Kristoffer Kalmar

    #559192

    Häromdagen lanserades för övrigt kommit en ”facebook-variant” för muskelnördar kallad physiquebook – [www.physiquebook.com:]

    Quote:
    physiquebook is a social network that connects you with fitness, figure, and bodybuilding competitors around you.
    #559193

    Är det du som är förlovad med Amanda Johansson?? Ska jag skicka vänförfrågan??

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 45 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.