Köp av sportbil

Home Forums Repan Köp av sportbil

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 24 total)
  • Author
    Posts
  • #458497

    Hej!

    Nu hade jag tänkt införskaffa min första bil.

    Helt ärligt, jag letar efter en penisförlängare.

    Prisklassen ligger mellan 50-120k kronor. Krav på bilen, inte äldre än 1999 (folk kommer klaga på att den e gammal), under 10k(pappa blir skeptisk, gått för långt) mil samt att modellen är Cab(måste ju kunna fladdra håret.). Gärna 4-sitsig men med 2 riktigt små säten bak (där polarna kan få trängas, o nice brud i framsätet såklart)

    Gärna relativt bränslesnål samt billig försäkring. Om entusiast är möjligt så stort +.

    Jag har försökt leta runt bland många olika modeller och se vad jag kan få för pengarna.

    Mina ledande förslag är:

    Toyota MR2 -00 och upp. Finns riktigt fina med bodykit för 50-120k, lättviktare men med liten motor, 2-sitsig, ovanlig modell vilket är bra vid prestanda diskussioner.

    Mitsu Eclipse Spyder -00 och upp. Samma här, lite större motor men tyngre. 4-sitsig. Vet inte hur vanlig den är, men den ser cool ut.

    MG TF – 00 vet inte så mycke om dem, rätt nice.. Cool modell som inte många vet mycke om, + när man ska skryta.

    BMW z3 rätt nice.. Hyffsat slö i HK/KG

    Audi TT samma här, 4 sitsig (bra trängselsäten) ser rätt töntig ut ibland och ibland är den toksnygg.

    Jag vill inte mecka med bilen, vill mest ha den för att njuta lixom.

    Tack på förhand!

    #65717
    #458498

    Bmw 330 cab med m paket

    #458499

    Den här tråden var rolig. :D

    #458500

    Mazda rx7?
    Dock faller det kanske på cabben.
    [http://www.bytbil.com/bilar/mazda/rx-7/9venardg/?criterias=A0ABEAY1RevAAA__]!
    Men jädras vilken rolig bil!

    #458501

    Du bara måste va ett troll…

    för allt de dära är bilar som verkligen inte är värda att köpa, drar soppa och går inte bra

    sen att den ska gå billigt är väll för att pappa betalar bilen och du bränsle…

    och cab? va ska du göra på vintern? gå?

    Satsa på en riktig bil, samma pris,bättre prestanda och bra mkt mer klass att köra än dessa plast räsers

    Amg c 43
    Amg e 55
    Audi s4
    Bmw m3 (finns ju som cab också)

    Tyska Prestanda/lyxbilar spöar jappsräsers varje dag som statussymbol, och dom går att köra skapligt billigt också, bara att ge fan i o gasa så mkt :P

    #458502

    Håller med LR, köp en s2000! Kanske svår att hitta i den prisklassen men gå upp lite och du får en grymm bil!

    #458503

    Kan inte se några sportbilar här…

    Bara Lowgrein som har smak ser jag :emo-thumb

    #458504

    e46 cab eller z3 roadster.

    Finns många väldigt fina att välja på. Jag har haft över 30 bmw och skruvar själv så jag vet när något är bra eller inte.

    Du kommer inte bli besviken på ett sånt bilägande

    #458505

    Porsche 944 S2 . MUMS! :D

    #458506

    Hur är sportbilar/cab att köra vintertid?

    Vilka passar sig bäst?

    Är otroligt sugen på Opel speedster.

    Z3 och E46 lika så…

    #458507

    Spara lite mer pengar och köp en BMW Z4, dock 2-sitsig.

    #458508

    Köp för fan ingen Z3. Provade en polares för några år sedan och risigare bil får man leta efter. Gick dåligt och kändes minst 10 år gammal trots bara ett par år på nacken.

    #458509

    z3 med ett par år på nacken?
    Måste ha varit länge sen det :)

    #458510
    Heinrich wrote:
    z3 med ett par år på nacken?
    Måste ha varit länge sen det :)

    kan ha fel nu men kom inte z3an -96? så då kan den ju trots allt haft ett par år på nacken jaa.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.