Köp av sportbil

Home Forums Repan Köp av sportbil

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 16 through 24 (of 24 total)
  • Author
    Posts
  • #458511

    Mazta MX-5 Miata låter som en bil för dig..

    #458512
    Vandraren wrote:
    Mazta MX-5 Miata låter som en bil för dig..

    Hahaha, Mx-5 miata, värre gubbräser får man leta efter :p

    #458513
    Heinrich wrote:
    z3 med ett par år på nacken?
    Måste ha varit länge sen det :)

    Som sagt, det var ett några år sedan. Kanske lite fler år sen än man vill erkänna. 8) Fan man börjar bli gammal. Hur som helst. Jag hade en Eclipse GSX -97 som kändes betydligt rappare och modernare. Och den bilen kan ändå inte skryta med sin motor direkt. Men blickar gav fick den det vill jag lova.

    #458514

    Tar du en z3m så kan jag lova dig att den är rappare än en Eclipse iaf :)

    #458515

    Hmmm…Mr2 är för frisörer. Z3 är inte alls kul om man inte köper Z3M, och den är inte lättkörd om man vill busa på riktigt…dessutom KAN den bli dyr att äga.

    Jag skulle själv antingen köra en glidare…CLK med 6:a…inte kompressorfyran…finns cabbar i bra skick för under 120 lax. Dessutom relativt billiga att äga då drivlina och hjulupphängningar är rediga. Kolla att bromsar är 100%, inga missljud och att stora servicen är gjord nyligen så ska det bara åka…

    Om du verkligen vill ha en sportbil för de pengarna, en RIKTIG sportbil så Porsche 944 Turbo, gärna med coilovers, uppdaterade bromsar och racestolar…en sån med lite preppad motor och bra däck kan gå riktigt fort. Riktigt fort.

    S2000 är också cool, varvar och låter som en gud.

    #458516
    Heinrich wrote:
    Tar du en z3m så kan jag lova dig att den är rappare än en Eclipse iaf :)

    Jo, så är det ju defenitivt. Som jag sa är inte motorn ens i GSX särskilt häftig och det var inte så många åk jag hade en susning mot. Däremot är den extremt trimvänlig. Han som köpte den av mig slängde i en 400 kusar och han berättade att m3or inte längre var något problem. :p

    Är inte så insatt längre i bilar och priser men jag har alltid varit svag för Evos. Med det lämnar jag nu denna tråd och jag hoppas du hittar en rolig bil för pengarna.

    #458517
    rfb wrote:
    Om du verkligen vill ha en sportbil för de pengarna, en RIKTIG sportbil så Porsche 944 Turbo, gärna med coilovers, uppdaterade bromsar och racestolar…en sån med lite preppad motor och bra däck kan gå riktigt fort. Riktigt fort

    Med dom ”modsen” kan man få många bilar att gå ”riktigt fort”. Ett japansk fullblod hade jag kört på. Dock en penisförlängare så får man ju upp med en 500000 minst ju. Eller allt beror ju på vad man definierar med penisförlängare. Mvh

    #458518
    Bolero wrote:
    Med dom ”modsen” kan man få många bilar att gå ”riktigt fort”. Ett japansk fullblod hade jag kört på. Dock en penisförlängare så får man ju upp med en 500000 minst ju. Eller allt beror ju på vad man definierar med penisförlängare. Mvh

    Ja, det går säkert. dock för under 120 lax får du oftast en högerstyrd, svårare att kolla bakgrunden osv osv. Hittar du en entusiastägd 944 Turbo med de modsen så kan du ha pengar över till både soppa och bana, vänsterstyrd och i bästa fall sommarkörd några hundra-tusen mil per säsong.

    Jag vet inget japanskt ”fullblod” med bakhjulsdrift och de prestanda och praktiska fördelarna…rätta mig mer än gärna. Men en penisförlängare blir aldrig en 944 :)

    #458519

    En peugot 207 cab borde du ha!!

Viewing 9 posts - 16 through 24 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.