Rammstein, Globen 20/2

Home Forums Repan Rammstein, Globen 20/2

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 45 total)
  • Author
    Posts
  • #512734
    Survivalist wrote:
    Jag ska dit, ståplats så klart. Blir tredje gången jag ser dem. Däremot så tycker jag de har ballat ur fullständigt på senare tiden. Det är bara Herzeleid-Sehnsucht-Mutter som håller kvalité rakt igenom. På de nyare skivorna finns det bara någon enstaka låt som är okej. De har blivit för pretto, vet inte vad de försöker uppnå. Rammstein för mig ska vara tyska grymtningar, enformiga gitarriff och kalla synthslingor. Det låter för mycket som vanlig kommersiell rock nu för tiden… Och Till (sångaren) ska för fan inte sjunga!!! Det var bättre på första skivan när han bara ”pratade”.

    Ja, jag är ett gammalt oldschool fan. Lyssnat på dem i typ 10 år.

    Jag tror jag förstår ungefär hur du tänker här, precis den känslan jag ibland får med flera band man följer genom många år.

    Men då får jag tänka på att ett band som kanske håller på i 10-20-30 år såklart utvecklas, ändrar riktning eller blir mer ”vuxna” etc med åren precis som vi själva…tycker det ar helt naturligt att det blir så..

    Till exempel såg jag en del kommentarer från gamla ”fans” efter Deep Purple-konserten här i Västerås i sommar att de ””inte var som förut”…nej det är väl klart de inte är efter 40 år! Fast de serverde ju verkligen vad de skulle ändå på konserten….we had a good time there! Och det samma kan jag nog seja om mitt största favoband Pink Floyd som jag följt sedan jag var fjortis… vore tråkigt om de lät lika psykedeliska som på 60-talet…he…he

    Och senaste Rammsteinskivan blir då faktiskt bara bättre och bättre efterhand som jag lyssnar på den jue (vilket jag inte hade förväntat mig)…finfin powerwalk-takt…hi..hi.. :D

    Kommer bli sjukt roligt å få höra några av de nya låtarna live :nod

    #512735

    [http://www.youtube.com/watch?v=0InOrSttwCs]

    Vi har ta mig fan en spektakulär konsert framför oss.

    #512736

    Fet video, skulle vilja se dem live igen, såg dem senast de var här i Sverige.

    #512737

    Fan, 2 månader kvar idag och nästan 3 månader sedan biljetterna släpptes.
    Det verkar som att väntan kommer kännas kortare än jag förväntat mig.

    #512738

    Bara 13 dagar kvar ju! :D

    #512739

    De kommer ju till Metaltown i år också :) Men det har ni väl knappast undgått

    #512740

    (Dresden 12.02.2010)

    [youtube=Qa7pPPFtjOU]

    …blir ju helt yr här..hi..hi :yahoo:

    #512741

    Ska på Rammstein idag! See U there :)

    #512742

    Fan den här hade jag missat, ska försöka smöra till mig biljetter av någon lämplig individ nu. :)

    #512743

    skum pussy :D …och mobiltelefonen klarade sig

    [youtube=t7Bi5fqwQJU]

    #512744
    Liz wrote:
    skum pussy :D …och mobiltelefonen klarade sig

    [youtube=t7Bi5fqwQJU]

    Rammstein, vilka spexare! Liz, jag antar att det var du som filmade? Hur var konserten?

    #512745

    Synd att halva setlisten bestod av skitlåtar från nya skivan. Jag föredrar de tre första skivorna, men Rosenrot har också några låtar som är riktigt trevliga. Men istället spelade de bara Benzin… Det var en kul konsert, men det var tredje gången jag såg dem nu och första gången var fortfarande bäst.

    #512746
    Gettodachoppa wrote:
    Rammstein, vilka spexare! Liz, jag antar att det var du som filmade? Hur var konserten?

    Stämmer det du, det var jag som filmade – fick med en och annan snutte under konserten med mobilen, fast inte så lätt att få bra kvalitet när ingen vill stå still..he..he :D

    Säger som alla Rammstein-fans- de måste upplevas live – var så underbart att de spelade både gammalt och en god del nytt – en massa show, pang och eldsprut hör ju till.. härlig humor har de iallafall… he..he

    Ljudet var kanonbra från där jag befann mig – vilket ju e alfa omega på konsert, det skall också kännas rejält på kroppen om man kan seja så… (men till dags dato har ingen – i mina öron – mosat Korn’s ljud på Hovet 2008)

    Blir iallafall kul å se hur Rammstein gör sig på Metaltown….. :D

    Lite från Sonne

    [youtube=5tXg3rHAXtc]

    #512747

    som sagt jag skulle dit men vi åkte aldrig pga ovädret o osäker bil som föraren hade:( men men ja fick en underbar med min sambo istället :)

    #512748

    En riktigt bra konsert tycker jag. Jag fick en plats ca 2 meter från mitten längst fram så där var det inget att klaga på.
    Jag skulle gärna sett några låtar från Rosenrot men det var inte mycket att göra något åt.

    Edit; Skummet i Pussy-maskinen smakade inte så gott. Kanske dumt att vråla när den gled förbi..

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 45 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.