Synen på Kroppsbyggare!

Home Forums Repan Synen på Kroppsbyggare!

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • Author
    Posts
  • #703532
    Arne Persson wrote:
    Hoppsan! Då måste jag omg. avbryta mitt doktorerande! Fan också! Jag som började se slutet på projektet….

    :)

    Haha!

    #703533

    Asså, bodybuilders kan så jävla mycket om näringslära.

    #703534

    Det här har en kille sagt som jag faktiskt hört, irl:

    – Jo, men jag tror i alla fall att det är luft i musklerna.
    – Man kan väl inte ha luft i musklerna?
    – Jag tror det. De är ju inte ens starka.

    Det var nån spårvagnstidning de bläddrade i, då Plexus, Johan Oldenmark, blev intervjuad.

    #703535
    Per Grunditz wrote:
    Det här har en kille sagt som jag faktiskt hört, irl:

    – Jo, men jag tror i alla fall att det är luft i musklerna.
    – Man kan väl inte ha luft i musklerna?
    – Jag tror det. De är ju inte ens starka.

    Det var nån spårvagnstidning de bläddrade i, då Plexus, Johan Oldenmark, blev intervjuad.

    har också stött på det påståendet att vi som tränar för att bli stora är inte starka utan det är bara luft.

    #703536
    Per Grunditz wrote:
    Det här har en kille sagt som jag faktiskt hört, irl:

    – Jo, men jag tror i alla fall att det är luft i musklerna.
    – Man kan väl inte ha luft i musklerna?
    – Jag tror det. De är ju inte ens starka.

    Det var nån spårvagnstidning de bläddrade i, då Plexus, Johan Oldenmark, blev intervjuad.

    Haha…

    Glöm inte att byggare får raseriutbrott för minsta lilla och välter bilar.:nerd:

    #703537

    Fåfänga ligger väl nära till hands. All den tid som en kroppsbyggare lägger ner på sin kropp är det ju svårt att tro annat. Inget ont sagt om det men så ser nog många en kroppsbyggare.
    I övrigt är det väl den steroetypa bilden av en idrottsman som endast har fysiska aktiviteter på agendan. Det vore sannerligen roligt att i en intervju med en idrottsman få höra att denne läser Shakespeare och lyssnar till Chopin på sin fritid istället för vattenskoter och metallica. Men visst, det finns mutationer inom den här gruppen människor. Synd bara att man aldrig läser om de i tidningarna.

    Arne Persson: Inte är det inom idrott/hälsa/kost du doktorerar i?:)

    #703538
    MATTI wrote:
    I vissa fall är det ju dock så!

    Ja, liksom att det ibland är fallet med dagislärare, snickare, chaufförer, redovisningsekonomer, litteraturprofessorer, bartenders, biografmaskinister…

    Jag tror att alla är lika jävliga. Sen att en hel del som vill göra en karriär inom kriminalitet ser en nytta i att vara stark och därför tränar sin styrka, är kanske inte osannolikt. Men dom är ju inte kroppsbyggare för att dom vill bli starkare, åtminstone inte på det sätt man tänker på en kroppsbyggare här.

    #703539
    Emil Lundberg wrote:
    har också stött på det påståendet att vi som tränar för att bli stora är inte starka utan det är bara luft.

    det kommer väl ifrån att man jämfört dem med tyngd- och styrkelyftare. På nåt sätt har väl det där vridits till att eftersom de är svagare än elitlyftarna så är de svaga. Skulle man jämföra valfri bodybuilder med en vanlig Svensson-gymmare så är de ju såklart fruktansvärt starka

    #703540

    Många verkar dessutom tro att man är lite sjuk eftersom man är så noga med vad man äter. Kan inte ens minnas hur många gånger man har hört fraser så som: ”man måste ju leva också…” Jo precis, livskvalité är att äta skräpmat och utveckla följdsjukdomar… :emo-thumb

    #703541

    Eller lite omvänt ”äter du sån onyttig mat du som är så noga med va du stoppar i dig?” nä de är ju jag som kan göra de som tränar!

    #703542
    Jacksatan wrote:
    det kommer väl ifrån att man jämfört dem med tyngd- och styrkelyftare. På nåt sätt har väl det där vridits till att eftersom de är svagare än elitlyftarna så är de svaga. Skulle man jämföra valfri bodybuilder med en vanlig Svensson-gymmare så är de ju såklart fruktansvärt starka

    dom som jag har hört det ifrån är att dom som tex tävlar på DC LP inte är något starkare än vanlig svensson med chips påse i handen.

Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.