Vad finns det för yrken som ej kräver förkunskap/utbildning och är dagstid?

Home Forums Repan Vad finns det för yrken som ej kräver förkunskap/utbildning och är dagstid?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 32 total)
  • Author
    Posts
  • #648243

    Hejsan!

    Letar lite jobb för stunden och tänkte höra om någon har något förslag på jobb som är på dagstid( ca 06-17) och vardag (anledning träningar på kvällar och helger).

    Är ganska oteknisk och ointresserad av bygg, el och liknande och har dessutom ingen utbildning inom detta. Telefonförsäljning går även det bort pga att jag inte är allt för ”pratig” på det sättet.

    Återstår som jag kan komma på är: Dagis, posten, livsmedelsbutik till viss del, receptionist och kanske gatuunderhåll. Vad mer?

    Skriv gärna upp alla ni kommer på så kanske det förhoppningsvis även hjälper någon annan i liknande sits.

    Tack!

    #77232
    #648244

    Har du körkort?

    Dessa kom jag på nu lite hastigt:
    Vaktmästare
    Vårdbiträde
    Lagerarbetare

    Annars är det ju tider som detta, läge att plugga!

    #648245

    Situation Stockholm -försäljare

    #648246
    JakobMinell wrote:
    Situation Stockholm -försäljare

    trodde inte dom fanns i falun ;)
    situation falun eller?

    nej men lager kan jag rekommendera, finns ganska mycket sånt om man klarar att ta i lite eller säljare i vilken butik som helst..

    #648247

    Köra truck på lager är nog något för dig.

    #648248
    JockeFoten wrote:
    Köra truck på lager är nog något för dig.

    Då krävs dock truckkort och han hade inget sånt.
    Dock tar det bara 2 dagar och 4500 att skaffa.

    #648249

    Varför inte träna på dagen i stället, så kan du bli bartender, servitör och diskare också.

    #648250

    Tack för svaren boys!

    Lagerarbete vore kanske något. Undra om det är värt att skaffa truckkort dock för tanken är att plugga vidare inom en ganska snar framtid (dock ingen aning om till vad).
    Bor fortfarande hemma och har inga direkta utgifter för stunden så det är i alla fall skönt.

    Träna på dagen är kanon. Kan t.o.m bli två pass/dag då. Men man måste ju tyvärr få in pengar.

    Vet att man absolut inte får vara kräsen så här års men jag som telefonförsäljare skulle inte bli någon succé. Inte väktare för den delen heller. För snäll/mesig.

    Hjälpa människor på något sätt är lite min melodi. Friskvård, personlig assistent, hälsocoach el dylikt.

    Någon som har erfarenheter från detta som vet hur marknaden ser ut och så?

    #648251
    Havrefras wrote:
    Tack för svaren boys!

    Lagerarbete vore kanske något. Undra om det är värt att skaffa truckkort dock för tanken är att plugga vidare inom en ganska snar framtid (dock ingen aning om till vad).
    Bor fortfarande hemma och har inga direkta utgifter för stunden så det är i alla fall skönt.

    Träna på dagen är kanon. Kan t.o.m bli två pass/dag då. Men man måste ju tyvärr få in pengar.

    Vet att man absolut inte får vara kräsen så här års men jag som telefonförsäljare skulle inte bli någon succé. Inte väktare för den delen heller. För snäll/mesig.

    Hjälpa människor på något sätt är lite min melodi. Friskvård, personlig assistent, hälsocoach el dylikt.

    Någon som har erfarenheter från detta som vet hur marknaden ser ut och så?

    Jag ska inte säga för mycket, men jag har uppfattningen att det finns ganska gott med jobb inom vården.

    #648252

    du ska nog ta allt du blir erbjuden. välkommen till vuxenvärlden förresten.

    #648253
    Sammy wrote:
    du ska nog ta allt du blir erbjuden. välkommen till vuxenvärlden förresten.

    Vad finns det för jobb som är dagtid, bra betalt, gärna flex eller korta timmar samt att det inte krävs någon utbildning? ;)

    #648254

    Med tanke på de senaste jag åkt med: Taxichaffis! Vilket mongo som helst fixar det.

    #648255
    Tabbe wrote:
    Vad finns det för jobb som är dagtid, bra betalt, gärna flex eller korta timmar samt att det inte krävs någon utbildning? ;)

    Med rätt kontakter, massvis!

    #648256

    [http://pb.arbetsformedlingen.se/Standard/DetaljeradSokning/VisaPlatsannonsSokDetaljerat.aspx?ids=1518392&returntourl=http%3a%2f%2fplatsbanken.arbetsformedlingen.se%2fStandard%2fDetaljeradSokning%2fDetaljeradSokning.aspx%3fq%3ds(!ek()ga(*a(l(20)ld(199))*a(k(2080)ld(199))))c(9BE7EEB7)%26ps%3disr(True)FI(-1)o(20)pgi(20])

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 32 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.