Vad finns det för yrken som ej kräver förkunskap/utbildning och är dagstid?

Home Forums Repan Vad finns det för yrken som ej kräver förkunskap/utbildning och är dagstid?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 32 total)
  • Author
    Posts
  • #648257
    Havrefras wrote:
    Vad mer?

    Kostrådgivare och gyminstruktör. Kanske någon snabbkurs och ett diplom men inte mer än så och kunskap behöver du inte.

    #648258
    Eddie Vedder wrote:
    Kostrådgivare och gyminstruktör. Kanske någon snabbkurs och ett diplom men inte mer än så och kunskap behöver du inte.

    Tyvärr har du rätt.

    #648259

    Här har du ett yrke utan krav på förkunskaper!

    [http://sv.wikipedia.org/wiki/Sumprunkare]

    #648260

    Lapplisa kanske..??

    #648261
    Incredible1 wrote:
    Lapplisa kanske..??

    Eller P-nisse hoho, nä nu får jag ge mig

    #648262

    Aktie analytiker, hur ofta har de lyckats pricka rätt?

    #648263

    Politiker.

    #648264

    Tack för svaren, nu har jag lite bra alternativ. Gyminstruktör vore jäkligt kul. Kan ganska mycket men skulle kännas förjäkligt att stå och chansa lite.

    Ser en bil utanför mitt fönster som står där man inte får så kanske borde springa dit och lappa dit en glad liten lapp på några hundra.

    Kom på några andra yrken som jag undrar ifall de skulle gå att jobba med med tanke på mina ”krav”. Jag är ytterst tveksam dock.

    Brandman, ambulansförare.

    Visst kan man köra buss eller taxi men nja….

    #648265
    Quote:
    Brandman, ambulansförare.

    Båda kräver hyffsat lång utbildning & är ganska attraktiva som jobb. Som ambulansförare måste man väl ha en sjuksysters utbildning om jag inte helt miss minner mig? Vettefan dock.

    #648266
    David Eriksson wrote:
    Båda kräver hyffsat lång utbildning & är ganska attraktiva som jobb. Som ambulansförare måste man väl ha en sjuksysters utbildning om jag inte helt miss minner mig? Vettefan dock.

    Det har du helt rätt i. Men sen finns det ju –>
    Deltidsbrandman funkar, kort utbildning. Har för mig det var 12 veckor. Men rätta mig gärna.

    #648267

    Restaurangbiträde (ex. Max, McDonald’s, Sibylla, Frasse’s etc.), servitör, bartender*, croupier*, sophämtare, tidningsutdelare, fabriksarbetare*, personlig assistent, kontaktperson, hygientekniker, badvakt*, lärarvikarie, dagis/fritidsvikarie, butiksbiträde, säljare, kassör, reklamutdelare, glasskiosksnubbe…alltså…seriöst. Jag kan fortsätta ett tag till.
    Det finns huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuur mycket som helst att välja mellan. Bara att välja något, och sluta vara så petig. Vet inte om du måste ha in deg till hyran eller om du bara behöver något att göra när du inte tränar eller äter.

    Jo btw, de jobben märkta med en (*) är sådana jobb där det kan krävas en kortare utbildning, eller iallafall där det kan vara meriterande. Men oftast på de jobb jag nämnde brukar arbetsgivaren ge utbildning på plats.

    #648268

    Kom några till yrken där. Många av dem har jag faktiskt sökt till utan någe vidare resultat. Så fort man säger att man har svårt att jobba kväll är det genast kört. Tråkigt men får väl infinna mig vid det. Dessutom är det ju inte lätt att få jobb nu. Ska till arbetsförmedligen imorgon igen så hoppas på det bästa där. Fan nu får man ta och skärpa sig…

    #648269

    Deltidsbrandman lät oerhört intressant. Får kolla upp det.

    #648270
    Havrefras wrote:
    Tack för svaren boys!

    Lagerarbete vore kanske något. Undra om det är värt att skaffa truckkort dock för tanken är att plugga vidare inom en ganska snar framtid (dock ingen aning om till vad).
    Bor fortfarande hemma och har inga direkta utgifter för stunden så det är i alla fall skönt.

    Träna på dagen är kanon. Kan t.o.m bli två pass/dag då. Men man måste ju tyvärr få in pengar.

    Vet att man absolut inte får vara kräsen så här års men jag som telefonförsäljare skulle inte bli någon succé. Inte väktare för den delen heller. För snäll/mesig.

    Hjälpa människor på något sätt är lite min melodi. Friskvård, personlig assistent, hälsocoach el dylikt.

    Någon som har erfarenheter från detta som vet hur marknaden ser ut och så?

    Det är tre viktiga parametrar du måste ta hänsyn till!

    1. Du får INTE tappa trycket!
    2. Du får INTE missa prottedrinkarna!
    3. Självklart är TRÄNINGEN viktigare än jobbet!

    Om ditt ”yrke” uppfyller dessa tre parametrar så tar du jobbet!
    I annat fall får du följa den andra och enda möjligheten….. Bo hemma hos lilla mamma och pappa….

    Lycka till!

    #648271

    Anledningen till att jag tränar kväll är att jag håller på med lagidrott. Hade vart kanon att träna på dagen men lär inte bli så. Därav letar jag jobb dagstid.
    Självklart är det inte enkelt att bli brandman, det har ju även du fattat. Hade de gått att jobba som brandman bara på dagen hade det vart jättebra.

    Tycker bara det känns tråkigt att man måste välja mellan idrott och yrke. Just nu känns det som idrotten ligger aningen före men kommer väl en tid då kanske även jag måste tänka om. Man måste ju ha en inkomst sen om man skaffar familj.

    Tack för alla svar!

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 32 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.