16 åring (93:a) med satsning på kunna tävla i längre sikt!

Home Forums Seriösa träningsjournaler 16 åring (93:a) med satsning på kunna tävla i längre sikt!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • Author
    Posts
  • #541070

    Tjenna mitt namn är Karl-Johan Månsson kommer ifrån södra halland , Laholm tänkte starta en journal nu för höja min motivation och kunna få kritik och komplimanger angående min träning så den kanske även kan förbättras med hjälp utav er.

    Jag har varit en ganska sport intresserad människa och därutav tränat både fotboll och handboll i många år , ca 8 år. Har även testat på en mängd med sporter såsom bandy , innebandy , amerikansk fotboll , golf o.s.v. En annan hobby jag haft i ett par år är datorspelandet. Efter jag la av med både handboll och fotboll för 2½ år sedan satt jag bara vid datorn och spelade och spelade och då kom tanken med gymmet till och jag började lugnt och drog till ett ganska litet gym för testa med redan från första gången tyckte och kände jag att det här va riktigt kul och någonting ja skulle vilja fördjupa mig i , så jag drog till ett nytt gym och köpte gymkort där ( Hälscocenter i Laholm ).

    Jag har även alltid varit en ganska tävling inriktat person så med att bara gå till gymmet och träna så vill jag gärna få ut nånting utav det inom dessa områden och ja satsa för fullt för att kunna börja tävla och stå på scen om x antal år :)

    Går i skola och går Bygg med inriktning husbyggnad dock nånting ja inte vet än ifall ja vill jobba framöver med , men får se :)

    Det va lite fakta om mig , nu kommer lite ”bra att veta saker”
    Jag tränar ihop med en kille som är dock inne på sin 3:e månad men de funkar faktiskt bra (y

    Vikt : 73 kg
    Längd : 183 cm
    Ålder : 16 år (1993)
    Hur länge har jag tränat : 1 år 4 månader på gym
    Kostillskott: No-xplode , cellmass , three in one , omega-3 , mivitotal flex
    Hur många dar i veckan tränar jag : 5

    Tänker skriva mitt schema nu samt vildodagar , jag ska även försöka få in mina måltider varje dag.

    Detta schemat e nytt för mig , första veckan med lite nya övningar och så men för mig känns de bra :) lite ovant men inte så konstigt.

    MÅNDAG
    Axlar – Triceps

    Axlar

    Sittande militärpress i smith
    Hantelpress
    Hantellyft Åt Sidan
    Drag Till Hakan

    Triceps

    Frenchpress + Smal Tricepspress(super set)
    French press med hantel
    Dips
    Pushdown

    TISDAG
    Rygg – Mage

    Rygg

    Chins
    Latsdrag
    Skivstångsrodd
    Rodd

    Mage

    Situps
    Benlyft

    ONSDAG
    Vila

    TORSDAG
    Bröst – Biceps

    Bröst

    Bänkpress
    Sne Hantelpress
    Pec Dec
    Flyes

    Biceps

    Skivstångs Curl
    Cablecurl
    Scottcurl Bänk
    Hantelcurl

    FREDA (Fundera på lägga in triceps med men vet ej ännu , känns mycket då det va bröst dagen innan)

    Ben

    Baksida Liggande
    Knäböj
    Benspark
    Benpress
    Stående Vadpress

    LÖRDAG
    Vila

    SÖNDAG
    Bröst-Biceps

    Bröst(kanske bli samma upplägg som torsdan , vet ej än)

    Hantelpress
    Sne bänkpress
    Peck Deck
    Hantel flyes

    Biceps

    Skivstångs Curl
    Cablecurl
    Scottcurl Bänk
    Hammercurl

    ge kritik eller komplimang om allt , hoppas ni följer mig så ska jag försöka va så duktig som möjligt med det här! MVH Kolle.

    #70488
    #541071

    Skippa köra samma pass två dagar i veckan (bröst-biceps)

    Hade hellre sett att du isf delat upp benen på fram och baksida och kört bara baksida på söndagar tex,ska du stå på scenen så vill du ha ben,och baksida/vader är någonting som i 80% av fallen släpar,kraftigt på scenen (hos yngre deltagare och nybörjare)

    #541072

    Ser riktigt bra ut, bilder och lite viktstatus hade varit kul ?:)

    #541073

    Intressant! Vi är lika gamla, har tränat lika länge och går samma linje och inriktning och du är bara 2cm längre :D

    #541074
    Lillagubben89 wrote:
    Skippa köra samma pass två dagar i veckan (bröst-biceps)

    Hade hellre sett att du isf delat upp benen på fram och baksida och kört bara baksida på söndagar tex,ska du stå på scenen så vill du ha ben,och baksida/vader är någonting som i 80% av fallen släpar,kraftigt på scenen (hos yngre deltagare och nybörjare)

    Okej , får se hur de blir med den saken fast håller med dej till 110% jag kan även tillägga att under mitt år och några månader har jag bara kört max 10pass på ben 😮 men nytt schema och nya tag hade ja tänkt nu så det kanske bli som du säger :)

    #541075

    Aja Lördag = Vilodag fast ska dra när som till ett annat gym där vid en simhall så ska hjälpa en nybörjare lite (en polare) sedan ska vi simma :)

    Dagens frukost bestod utav ; 3 st äggmackor , 1 skopa three in one ( protein ) och 2 st omega-3 kapslar. Vaknade vid 12 idag och har bråttom så blev en ganska enkel och snabb frukost :)

    Och ja det är kul att se era andra journaler i min ålder (y) känner mig dock jävligt svag när jag kollade era :O

    #541076
    Edde. wrote:
    Ser riktigt bra ut, bilder och lite viktstatus hade varit kul ?:)

    Yes , Vikten och längden har jag ej kollat upp på ett par månader ;o så ska försöka kolla upp det så fort som. Bli bara lite problem då jag inte har en våg och gymmets funkar ej .. men ska endå försöka fixa de på nåt sätt så fort som :) och bilder kan ja nog slänga upp under veckan

    #541077
    Jockepettersen wrote:
    Intressant! Vi är lika gamla, har tränat lika länge och går samma linje och inriktning och du är bara 2cm längre :D

    Ah det e soft (: ska dock försöka mäta mig igen ;p kanske e längre nu eller kortare :s

    #541078

    Ska följas!
    är 17 bast men dock inte träna lika länge som dig. Lycka till mannen:D

    Kul med fler unga på body:up:

    #541079

    Hallandspöjk, ska följas ^^

    #541080

    Vad är statsen i bänk böj och mark ? :)

    #541081
    aaxxeell wrote:
    Ska följas!
    är 17 bast men dock inte träna lika länge som dig. Lycka till mannen:D

    Kul med fler unga på body:up:

    Tack (:

    #541082
    LyftarBruden wrote:
    Hallandspöjk, ska följas ^^

    Gör så , kul att höra :)

    #541083
    Jockepettersen wrote:
    Vad är statsen i bänk böj och mark ? :)

    hum .. grejen är den att jag ej har testat och sätt riktigt va jag gått för .. jag e så klen enligt mig själv i dessa områderna.

    Men bänken tränar jag på 65 kg 3×8 men ska köra bröst imon så kan se va jag lyfter hehe. Sedan ben har jag nästan aldrig tränat .. illa I know men nu med nya schemat så körde ja knäböj igår på 60 kg x 10 så de släppar men tror det kmr gå rätt fort att höja vikterna där nu framåt. Sedan kör jag inte marklyft pga en kille på gymmet som jobba där tycker inte ja ska köra den pga kan få skador men kan tänka mig att testa de nån dag :)

    Grejen är den att jag mest gått och gjort det jag ska och kört rätt så hög rep så inte riktigt tänkt på maxa o.s.v locka inte mig så mycket men ska kolla upp det för de bör jag ju se :P

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.