I vinter ska det växas!

Home Forums Seriösa träningsjournaler I vinter ska det växas!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 586 through 600 (of 3,533 total)
  • Author
    Posts
  • #197173

    Började igår med en 10 dagars voltaren kur, och hoppas att det ska få muskelfästet vid vänstra biceps i användbart skick igen!

    Nästa vecka kommer antagligen att tränas ben 2 pass och kanske nåt konditionspass, om jag hinner!

    Ska försöka få min 76:ans Fiat 133 i besiktnings skick! Vilket lär kunna ta ganska många kvällar, eftersom den stått i 2-3 år nu!

    #197174

    Benträningen idag gick riktigt bra!

    17min på konditionscykel som uppvärmning

    framlår och baklår i maskin, 3 set vardera

    Frontböj:
    4x60kg
    4x60kg
    4x80kg
    2x90kg PB:D
    1x100kg PB:D
    4x80kg

    hacksquat:
    3 set ganska lätt

    benpress:
    2 set lätt

    1 set vadpress

    #197175

    Bra frontböj! Grattis till dubbla nya PB där. :up:

    Jag är gött imponerad över alla som klarar av frontböj med dessa vikter då det i mitt fall aldrig hade gått, jag får så sjukt ont i axlarna när jag lägger stången där! Men det är inget du känner av eller? :what:

    #197176

    Tack så mycket!

    Jag är så illa tvungen att göra frontböj då min nacke inte tillåter vanliga böj!
    Men mest problem är nog det att det blir problem att få luft då man har mera vikt på stången!

    Men jag gillar verkligen frontböj!!:up:
    Dom dagar det går att andas ordentligt, så är det otroligt skönt!

    Man måste ju bygga stora axlar med mycket massa för att det inte ska ta sjukt! :D

    #197177

    Morgonvikt 73,7kg PB

    Ikväll ska benen få spö på nytt!

    #197178

    Frontböj:
    10x50kg
    6x60kg
    7x80kg PB (5)
    3x90kg PB (2)
    8x60kg

    Hacksquat:
    10x40kg (+ släde)
    3x80kg (+ släde)
    8x40kg

    Baklår:
    20x20kg
    10x40kg
    20x20kg

    3 set mage

    Bra styrka idag!
    Gick bra med andningen i frontböjen oxå!:up:
    Känns som att det inte är så värst lång till målet 6x100kg, iaf. inte med den fart ökningarna skett nu senaste veckorna!

    #197179

    This is offseason!! :D

    Ända som ser bra ut är benen tycker jag! :D
    Fy fan vad jag börjar bli fet!!

    #197180

    Nu som fråga åt alla som vet bättre:

    Ska jag fortsätta att försöka gå upp i vikt, eller ska jag ta ner vikten tills jag är nöjd med min kroppsform?

    Nu just 75kgs kvällsvikt gör att jag ser ganska fet ut, vilket jag inte alls gillar!

    Har ju bara tränat ben senaste veckorna och det har gått jävligt bra, men inte fan vill jag ju se ut så här!

    Ska jag ta ner vikten några kg och fortsätta äta någorlunda normalt eller ska jag dieta bort allt jag inte vill ha?

    Hade först tänkt börja dieten i mars, men nu känns det som att jag inte vill ha dom extra kg:na som jag ätit upp mej…

    Men det kan ju iof. bero på att jag inte kunnat träna annat än ben på flera veckor nu!!

    Snälla, säg vad fan jag ska göra!!!

    #197181

    Jag vet verkligen ingenting…:|

    Men jag skulle försöka hålla mig kvar på vikten bara.. och träna på håll vikten tills du tycker det ser grymt ut! Kan väl ta ett litet tag men det är ju bara november, kommer säkert ska skitnice ut i maj på vikt 75! ;p

    #197182

    käka på mer imo gå upp till 80+ om de går fast försök att göra de i ett stabilt tempo sedan kan du fundera på deff , för du kommer få ångest när du ligger på 60kg och fortfarande vill bli av med fett. Vikt är bara en siffra , men en psykiskt påfrestande sådan.. :p

    #197183
    Mannet wrote:
    Jag vet verkligen ingenting…:|

    Men jag skulle försöka hålla mig kvar på vikten bara.. och träna på håll vikten tills du tycker det ser grymt ut! Kan väl ta ett litet tag men det är ju bara november, kommer säkert ska skitnice ut i maj på vikt 75! ;p

    Mranderson wrote:
    käka på mer imo gå upp till 80+ om de går fast försök att göra de i ett stabilt tempo sedan kan du fundera på deff , för du kommer få ångest när du ligger på 60kg och fortfarande vill bli av med fett. Vikt är bara en siffra , men en psykiskt påfrestande sådan.. :p

    Thanx boys!
    Kände mej fet och i dåligt skick igår efter 13 öl, men nu börjar det kännas bättre! :D

    Jag tror jag ska försöka hålla vikten ungefär som den är nu, och ist. för att äta mindre ska jag lägga in 1-2 konditionspass i veckan!
    Speciellt senare i vinter då det kommit snö så jag får stå på skidorna!

    #197184

    Lägg dig på den vikten du själv trivs bäst med. Är man nöjd med sig själv brukar träningsmotivationen öka och det kommer förmodligen kännas bättre också! :)

    #197185

    Körde igår en del kondis och sen överkroppen för första gången på många veckor!

    Började med att gå 1h med hunden, ca 4,5km
    Sen rodde jag 2km på gymmet och sen körde jag igång träningen!

    Bänkpress:
    5 set 10x60kg

    Snedbänk hantlar:
    3 set 10x20kg

    Stående hantelpressar:
    3 set 20×12,5kg

    Pushdowns:
    20×20
    20×30
    20×40
    20×30

    Dubbel biceps i CC:
    3 set 15×10

    Enhands triceps i CC:
    3 set per arm 20×10

    Bicepscurl i CC:
    3 set 20×20

    Latsdrag:
    3 set 20x40kg

    Ryggmaskin:
    3 set 12x35kg

    Bröstmaskin:
    3 set 20x35kg

    Axelpressmaskin:
    3 set 20x35kg

    Detta gick på ca. 1h, och nästan helt utan pauser!
    Otrolig pump, och det kändes inte nämnvärt i bicepsmuskelfästet!

    Riktigt skönt att bara få blodet att flöda, och fy fan vad jag har muskelvärk idag!:up:

    #197186

    Ser ut att ha varit ett skönt pass! Varför rodd som uppvärmning inför bröst pass?

    #197187

    Jo, det var nog det skönaste på länge!:D

    Inte som uppvärming för ett bröstpass utan som uppvärmning för hela övrekroppen men framför allt för mitt bicepsmuskelfäste vid vänster armbåge som bråkat några månader!

    Ville ha total värme i musklerna så att jag inte ska göra det värre nu då det äntligen känns bättre!

Viewing 15 posts - 586 through 600 (of 3,533 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.