Pain Is Just Weakness Leaving The Body

Home Forums Seriösa träningsjournaler Pain Is Just Weakness Leaving The Body

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 946 through 960 (of 961 total)
  • Author
    Posts
  • #1083101

    Böj och Kedjebänk
    Söndag 8/3-15 Pass 34

    Böj med bred Stance: 5x3x215
    Kedjebänk: 3x4x117.5+40PB
    Bänk långt stopp: 3x5x107.5
    Pushdown, hantelcurl

    Det är väll inte mycket att säga böjen känndes bättre än förra veckan styrkemässigt medans bänken känndes sämre men ändå okej, det var ett pb med några kg kvar i tanken

    #1083117

    Knäböj upp till 260kg
    Tisdag 10/3-15 Pass 35

    Knäböj: 1x240kg 1x250kg 1x260kg

    Ja idag var planen att testa några singlar då jag hoppas om jag inte kör volym detta passet ska jag vara fräschare på fredagens marklyft samnt så vill jag känna lite vad jag ska kunna gå in på för vikt om 10dagar på götalandsmästerskapen. Jag tycker det var en positiv känsla, 260kg kom upp ganska lätt och det såg helt okej ut för att vara mig, jag tycker det går framåt i alla fall.

    #1083125

    Bänkpress sista veckan med 6×5
    Onsdag 11/3-15 Pass 36

    Bänkpress: 6x5x137.5PB
    Pushdown, Sälrodd, latsdrag, facepulls, hantellyft åt sidan, flyes

    Nu fick jag verkligen kämpa för att klara vikten, för två veckor sedan stänkte jag upp 6x5x132.5kg så antingen är jag lite sämre nu eller så gör 5kg mycket mer skillnad än man kan tro. Oavsett så var det nytt repps pb så jag får var nöjd med det nu är det två veckor till nästa av dessa bänkpassen då blir det 6×4, Nu har jag bara två pass innan götalands kvar. Mark imån där jag hoppas det ska gå mycket bättre än förra veckan, samnt böj och bänk på söndag det passet vet jag inte riktigt hur det blir men jag ska väll upp på ingångsvikter i alla fall.

    #1083129

    Marklyft Raw 360kg +Film
    Fredag 13/3-15 Pass 37

    Marklyft: 320kg 340kg 360kg
    Knäböj 1×160 1×180 1×200

    Ja det var inte min bästa mark får jag lov o säga, den var rätt konstig med. Kom bra från golvet, stannade vid knäna och ändå kunde jag få fart på den igen och dra klart den. Så styrka finns där alltid när stången har fastnat vid knäna har den gått neråt igen men nu fick jag fart på den. Så tycker att både starten och slutet var bra. Jag tycker ändå att det var okej med tanke på att jag boomade 355kg förra veckan så var det bra för psyket även om jag hade viljat se den komma bättre än den gjorde. Kände på några lätt böj med då jag upplever en bättre rörlighet nu och lite annorlunda vinklar så ville prova, ser mycket fram emot söndag för att känna på böjen sista passet, samnt blir det bänk för att hitta ingångarna. Nu är det exakt en vecka till Götaland mästerskapen målet i mark är runt 365kg och ingången blir troligtvis 325-330kg tror jag i dagsläget.

    [youtube=5zSpWX1JiiA]

    #1083137

    Sista Passet innan Götalands Mästerskapen +Film
    Söndag 15/3-15 Pass 38

    Knäböj: 235kg 250kg 260kg
    Bänkpress: 150kg 160kg 165kg 170kg
    Plankan, negativa benlyft

    Kom i Onsdags på vad jag tror var problemen i min teknik samnt svagheten i mina lyft, vad jag tror då jag är inte särskilt kunnig så det är bara min egen analys. Sedan dess har jag börjat jobba på det, kanske inte riktigt rätt läge att börja mixstra. Marken kändes därför lite annorlunda i fredags, men det märks framförallt i böjen skulle jag säga. Idag gjorde jag mina tekniskt sett bästa böjar enligt mig själv, den tekniska grejen var lätt att fixa men svagheten visade sig vid 250kg men både det lyftet och 260kg var ändå mina bästa lyft på dessa vikterna det syns skillnad från tisdagens lyft som var på samma vikter. Jag ser fram emot att efter tävlingen börja jobba på både tekniken och svagheten i böjen och marken på vikter som jag kan hantera bra och fortsätta att stega upp vikterma fram till SM. Bänken kändes väll okej tycker jag här fortsätter jag att jobba på rörligheten i ryggen, explosiviteten i starten känns sämmre men det känns som jag kan pressa igenom vikterna nu, innan tog det bara tvärstopp så var det kört tycker jag. Ingångsvikterna till tävlingen tänker jag i nuläget 260kg i böj, 162.5kg i bänk och 325kg i mark, känns det riktigt bra på tävlingen kanske det läggs på 5kg.

    [youtube=WXiAwnGyPEo]

    #1083143

    UTTAGEN TILL KLASSISKA STYRKELYFT VM 2015 I FINLAND!!!!!
    Jag fick precis reda på från Svenska Styrkelyft förbundet att jag är uttagen att tävla på VM 2015 i Klassisk Styrkelyft, tävlingen går i Finland i Sommar. Jag har inte haft några som helst tankar på att det fans en möjlighet att jag skulle bli uttagen här och har hela tiden siktat på SM för att försöka göra ett bra ressultat för att försöka få chansen på en internationell tävling 2016. Så detta kom som en väldigt stor överaskning eftersom att det inte har varit något tal om detta. Så nu blir det att ändra på mitt träningsschema så det ska passa till detta datumet istället och försöka komma i den bästa formen jag kan, Topp Motståndet kommer ju givetvis att krossa mig men jag hoppas kunna tävla om marklyft medaljer,om europa rekordet i marklyft och om formen är på topp kanske även världsrekordet, men nu blir det en spänd väntan för att se anmälningslistan och verkligen satsa fullt ut för att visa att jag vill ha en plats i landslaget även framöver.

    #1083148

    Live Sändning från Götalandsmästerskapen.
    Imorgon tävlar jag på Götalandsmästerskapen i Gnosjö. min klass 120+ samnt 120an börjar kl 15.00 här kan ni följa via live sändningen.

    http://www.ustream.tv/channel/g%C3%B6talandsm%C3%A4sterskapen?utm_campaign=l.facebook.com&utm_source=ustre.am%2F1mEyd&utm_medium=social&utm_content=20150312234616

    #1083156

    Götalandsmästerskapen +Sponsor inför VM
    Götalandsmästerskapen

    Knäböj: 260kg 270kg 277.5kg
    Bänkpress: 160kg 165kg 170kg
    Marklyft: 325kg 342.5kg 363.5BOM

    Först vill jag bara säga Götalandsmästerskapen var riktigt bra arrangerad, mycket cred till alla som har gjort denna tävling. Det var nästan lika bra som SM tävlingarna. Då till tävlingen böjen slutade på 277.5kg det var okej men inte mer, tekniken tycker i alla fall jag går framåt. Bänken valde jag bara vikter efter vad den andra killen bänkade då det även var tävling i klassisk bänkpress och jag fick rätt lottnumer så jag gick efter honom och tävlingen var om andra platsen och jag var lättare i kroppsvikten, han gjorde 160kg i första 165kg i andra och boomade tredje på 170kg men jag valde ändå att inte höja, det fanns nog 5kg till tror jag (det var min rakaste press någonsin tror jag). Marken kände jag inte mig så stark som jag var i Kalmar på DM men kollar man filmen så kom 342.5kg riktigt lätt så jag tror att sista lyftet var kanske 6-8.5kg tungt det var samma som 360kg marken det blir stopp vid knäna hade jag bara komit förbi där tror jag att jag hade låst ut den, då borde starten och slut draget har känts bra. Men jag valde ändå 363.5kg då jag var inte intresserad av att dra lägre vikt denna tävlingen och jag bedömde att det fans chans i alla fall. Totalen blev 790kg som jag inte är nöjd med. Film på lyften kommer nog i veckan, mest för att jag gillar att spara mina tävlingar på Youtube. Jag tog Guldet i klassiska styrkelyften vi blev tyvärr bara 4tävlande jag tror 8 var anmälda vilket var ett av de två målen jag hade med tävlingen, och så fick jag silver i klassiska bänkpress tävlingen här var vi tre tävlande, jag tor det var typ 7-8anmälda från början.

    Nu finns det bara ett mål i sikte och träningen börjar på Tisdag inför VM 2015 i Salo Finland, jag ska göra mitt yttersta för att bli starkare och komma i så bra form jag bara kan. Det är 11 veckor träning och det brukar vara tillräckligt med tid för att komma i bra form. Målen med tävlingen återkommer jag med efter anmälningstiden går ut, nu är det ca 2v kvar på den. Jag vill även passa på att tacka mina Chefer på jobbet Christian och Olof Ask på Nordiska Stålbyggen som har valt att sponsra mig med pengar till VM resan det uppskattas verkligen.

    #1083161

    Götalandsmästerskapen 277.5-170-342.5. 790kg

    [youtube=pEXkjrQTpmk]

    #1083180

    Knäböj +Intervju i hänt extra
    Onsdag 25/3-15 Pass 40

    Bänkpress: 6x4x142.5PB
    Pushdown, sälrodd, latsdrag, facepulls, hantellyft åt sidan Flyes

    Jag trodde det skulle vara lättare, eller jag hade hoppats på det iaf men jag tuggade mig igenom alla sett så jag är nöjd. Jag känner mig motiverad nu även i bänkpress.

    Tisdag 24/3-15 Pass 39 +Hänt Extra

    Knäböj: 3x5x215 4×215
    Bänkpress: 2x2x140
    Marklyft: 1×290 1×320
    Knäböj: 4×215
    Pausböj: 3x4x190
    Frontböj utan bälte: 3x5x100
    planka, negativa benlyft, sida mage

    Helvete vilket jobbigt pass, jag började i ett högt tempo med kortare vila för att hänt extra skulle komma och intervju mig och fotta. Jag trodde dom ville ha markbilder så min plan var att köra massa böj först då det är mitt ordinarie upplägg att böja på tisdagar. När dom kom så ville dom ha böjbilder först så då körde jag det, därefter ville dom ha bänknbilder så då stressade jag med det o värmde upp i 4 set sedan körde jag någrarepps för plåtning. Efter det stressade jag till marken trött o jävlig stegrade jag upp till 320kg på kort tid, anledningen är att ska jag vara med på bild när jag markar då vill jag inte synas med 250kg så står det att jag klarar 363kg, utan då vill jag vara helst en bit över 300kg. Därefter tog vi intervjun och sedan var det dags att köra klart mitt ordinarie pass, Jag är helt klart nöjd med hur det passet gick även att det tog över 4h. Och nu har jag lidit av en fruktansvärd träningsverk i två dagar, repps vanan satt inte direkt. Nu är det bara att jobba vidare och marka. Det är kul att träna och målet finns hela tiden i mitt huvud för tillfället det känns skönt och gör det lättare att lida igenom passen även när man heldre dör än gör ett sett till

    #1083185

    Riktigt explosiva Marklyft +FILM
    Fredag 27/3-15 Pass 41

    Marklyft: 6x265kg
    Mark UB: 5x5x215kg
    Militärpress: 3x7x70kg
    Sälrodd, latsdrag, facepulls, hantellyft åt sidan, flyes, plankan, negativa benlyft, sidan med hantel

    Verken vikten eller antalet repps är väl något märkvärdigt för att vara mig, men ändå är jag väldigt nöjd med första markpasset av 11. Varför? Jo det kändes som det var riktigt bra tryck, lyften var riktigt snabba och explosiva och vikten vägde ingenting. Jag kör aldrig rts bedömning men skulle jag gjort det hade jag sagt @7 (muskulärt). det var riktigt jobbigt konditionsmässigt men muskulärt borde det gått göra över 2 siffrigt kändes det som. Även tekniken kändes väldigt bra. Därefter körde jag 5×5 utan bälte på 215kg som också var plätt lätt, jag kör det som teknik träning. Militärpress är en riktig hat övning då jag till och med är starkare i hantelpress, men jag tänkte jag kör den fram till VM. Ända positiva var att jag pressade jämnare än vanligt efter att ha släppt på en låsning i ena skuldran i onsdags.Det är fruktansvärt kul att träna nu och motivationen är absolut på topp, längtar redan efter söndagens pass.

    Marklyft 6x265kg

    [youtube=Vdu38LFKAfA]

    Knäböj 5x215kg och bänk 4×142.5kg

    [youtube=GfPmLGfSDjI]

    #1083189

    Kronlyft är tillbaka på schemat +FILM
    Söndag 29/3-15 Pass 42

    Knäböj Bred Stance: 1×200 1×220 1×240
    Knäböj: 5x3x225kg
    Kronlyft: 5x280kg
    Kedjebänk: 3x4x120+40PB
    Klossbänk: 3x5x140kg
    Pushdown, skivstångscurl, plankan, negativa benlyft, hantel sidan

    Ja jag började passet med att köra med bred stance för att kolla hur jag låg till där, jag var inte tillräckligt stark för att köra vidare så tyckte jag inte, det var planen att kolla läget där. hade viljat göra 260 för att fortsätta 240 var inte max men 260 fans inte. Så då blev reppningen i vanlig böj 5x3x225kg för tungt var det tycker jag men jag gjorde det jag skulle, slösade kanske lite kraft i bredstancen. får se hur det går nästa vecka på 5x3x230kg. Sedan gör kronlyften comeback på schemat, Anledningen är att de ändringar jag gjort i mitt marklyftande har flyttat min svaga del till passeringen av knäna så jag hoppas denna ska göra lite nytta för det.kronlyften känns både tyngre och mindre explosiva än marklyften så detta kanske kan vara något av värde, det återstår att se men jag tycker det är värt att testa. Dock kunde jag inte räkna till 6 så det blev bara 5st. kedjebänken kändes bra första settet blev sämst och tyngst men jag klarade av alla. Sedan bytte jag bänk med långa stopp mot klossbänk så nu lägger jag allt krut på att bli starkare i tricepsen och utlåsningen där mitt problem ligger i bänken. Jag är nöjd med passet och ser fram emot nästa, som lär bli ett jävligt jobbigt benpass.

    [youtube=Ljz-WENr3og]

    #1083209

    Knäböj 5x4x220kg +Film
    Tisdag 31/3 Pass 43

    Knäböj: 5x4x220
    Pausböj: 3x4x195
    Frontböj utan bälte: 3x5x107.5
    Plankan, negativa benlyft, sida med hantel

    Detta är helt klart det jobbigaste passet på hela veckan, men jag är nöjd med hur det gick så får hoppas att det lönar sig när det är tävlingsdags med alla dessa jävla repps. En övning jag kommer att satsa mer på efter SM är frontböj, där är jag alldeles för svag även om 3x5x107.5kg var plätt lätt. Där kommer jag riktigt upprätt när jag lyfter så den tror jag kan ge bra överföring på böjen framöver. Så efter SM kommer jag lägga den som en huvudövning istället för i slutet av passet, så går tankarna nu i alla fall.

    [youtube=MDL9RLb9oko]

    #1083214

    Borde förbättra min kondition, Marklyft +FILM
    Fredag 3/4-15 Pass 44

    Marklyft: 6x275kg
    Marklyft UB; 5x5x235kg

    Det var allt jag körde idag, dels för att vila min axel lite men samnt för att jag skulle på påskmiddag hos mor och far. Passet blev kl 11.30 vilket är alldeles för tidigt för mig så detta var inte mina bästa mark men det är så pass lätta vikter så det fungerar ändå. Men det är skönt att det är normala förutsättningar nästa vecka. Kände mig lite stel i nedre ryggen men inga problem, men jag borde försöka jobba på tekniken för att få ut mer träningseffekt av dessa lätta passen för jag tror att rent styrkemässigt borde jag klara 10repps utan att ha gått till max. Sedan 5×5 utan bälte är jag inte nöjd med, kände att tekniken blev sämmre än förra veckan, kändes inte som jag fick till att spänna magmusklerna helt och hållet men ingen större katastrof men nästa vecka ska ändå bli bättre hoppas jag.

    [youtube=kBTB7ZfyQGk]

    #1083217

    Vecka 2/11 knäböj och kronlyft +FILM
    Söndag 5/4 Pass

    Knäböj: 5x3x232.5PB
    Kronlyft: 6x290kg
    Bänk upp till 2×120

    Då var vecka 2 av 11 klar och det går framåt tycker jag, böjen känns som jag går framåt i och så även idag. Jag är nöjd med 5x3x232.5kg. Kronlyften känns som jag börjar i helt rätt läge för dom känns värre än att dra marklyft, så det blir intressant att se om jag klarar att hålla 15kg över marken hela tiden. Bänken ville jag bara känna lite på, och det gjorde mindre ont idag än i onsdags, jag testar även en liten ändring där. kommer att avstå vissa övningar tills den känns helt bra men jag tror jag kan bänka hyfsat nästa vecka, men är inte helt på det klara med hur det blir. Men helt klart nöjd med dagen.

    Snart är den preliminära anmälan till VM slut (avslutas kl 02 i natt), I klass 120+ är det de värsta startfältet jag har sett 22anmälda än så länge +3 reserver. 12bästa har gjort 880kg, 1:an har gjort 1000kg, topp 3 är 975kg, topp 9 är 900kg. Vikten som gav silver 2014 hade varit 7a på nomineringen i år. Jag är numer 18 på listan men jag leder marklyften.

    [youtube=IecMrjLXXko]

Viewing 15 posts - 946 through 960 (of 961 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.