Pellefants bravader – vägen mot en vältränad smal kropp!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Pellefants bravader – vägen mot en vältränad smal kropp!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 149 total)
  • Author
    Posts
  • #82005
    #762426

    Hejsan,

    Nu ska jag ha en journal här också. :P Målet är att gå ner i vikt samt styrketräna samtidigt. Har ”alltid” vägt ca 90-95 kg, men gick upp rejält i vikt för ett par år sedan, mycket stillasittande, åt jättedåligt, saknade kunskaper om kost.

    Maxvikt 132 kg (sommaren 2003), minns att vågen visade på 2 kg… 👿 (130+2)) (vågen svängde runt på 130). Jag är 182 cm

    November 2003: 122 kg, när jag började skriva träningsdagbok på annat forum och träna och äta mycket bättre(helt annorlunda). Simmade massor(ca 2-5 km/dag) bröstsim. Så mycket så personalen på simhallen sade att jag gärna fick låna mikrovågsungen i personalutrymmet till mina matlådor. :P (vet numera att simning inte är det optimala för viktnedgång, men det passade mig utmärkt i början, alternativet för mig hade nog varit att inte orka ta tag i vikten alls)

    [img=http://i2.photobucket.com/albums/y7/user345/3kort-2.jpg]Januari 2004: 113 kg (kort1 – ”tyngsta” kortet som finns)
    Juli 2004: 96 kg (kort2)
    Februari 2005: 92 kg (kort3) (Var nere på 89 kg som lägst någon månad efter detta)

    Under ungefär sista halvåret så har jag gått upp en del igen(fett) så nu ligger jag på ca 102 kg så det är hög tid att bli mer seriös med kosten och träningen, går hellre ner 10 kg än upp ytterligare 10 kg…..

    Ska ta kort varannan vecka nu så de kommer upp här allt eftersom.

    Målet nu är att träna lite mer seriöst, styrekträna 2-3 helkroppspass/vecka(jag kör på styrketräningsmaskinerna, inga fria vikter ännu, trivs bra med det), gå och springa på bandet innan frukost, gå på spinning, crosstrainer, roddmaskin, promenader, simma, vattengymnastik mm. Räknar kalorier, ska denna veckan försöka ligga på 2000 kcal/dag och se om det känns okej. Ätardag….? Helst inte, men blir det nödvändigt så blir det en sådan också. Försöker undvika bröd och godis. Vill äta bra, musli, mycket kyckling, kött, wok, fullkornsvarianter av ris och pasta(försöker iofs. undvika pasta helt, men ibland blir man ju sugen) mm, försöker i stor mån undvika halvfabrikat. Tror mig ha rätt bra koll på hur man bör äta, det gäller ju att göra det också. Vet att jag när jag inte räknar kalorier så äter jag lätt för mycket och går upp i vikt, därför räknar jag dem gärna.

    Chocklad är min stora last, men kom häromdagen på att man kan blanda lite chockladpudding med kvarg, blev gott.

    Invägning är imorgon tisdag. Förra veckan såg det ut såhär:

    Veckomått och vikt(Tisdag)
    Mage: 111,5 cm
    Midja: 106 cm
    Vikt: 101,76 kg

    #762427

    Superbra jobbat!

    ”Synd” att du inte hade bilder på din 132 kgs-version, men förändringen från bild 1 till 3 säger en hel del. Kör så det ryker!

    #762428
    Janpeter Sangborn wrote:
    Superbra jobbat!

    ”Synd” att du inte hade bilder på din 132 kgs-version, men förändringen från bild 1 till 3 säger en hel del. Kör så det ryker!

    Tack så mycket. :)

    Ha! Inte en chans att jag var med på kort då, då skydde man tyvärr kameror helt. :D

    #762429

    Grym förändring, Pellefant. Kämpa på så blir det en schysst beach2006 säsong för dig :)

    #762430

    Hallå pellefant =)

    jag är också helt såld på choklad, hade det inte funnits så hade allt gått galant ;) men varje dag måste jag ha något i chokladväg. Har käkat en del av ”Lisan”s proteinbomb, som består av kvarg och chokladproteinpulver..brukar blanda i mycket kakao där, så blir det (inte som riktig) lite likt mörk choklad….kanske man kan hitta på lite fler varianter..mintdroppar i…eller krossad branflakes…ja….idag har jag misslyckats, och ätit vanlig choklad, men i stort har jag bytt ut mot nästintill bara proteinchoklad. Kämpa på :emo-thumb

    #762431

    Schysst jobbat. :) Nu skall du bara lära dig att sträcka på dig också.

    #762432

    Wao! Verkligen framsteg! skit samma om simning är ”optimalt” eller inte, är det något som du gillar att träna så är det klart du ska fortsätta! Den bästa träningen är ju den som blir av.

    Ska bli kul attt följa din journal!:up:

    #762433

    Får la skicka en limpa 90% protein, så du får äta lite bröd:emo-thumb
    Kör hårt:buttrock:

    #762434

    Sådär, invägning för journalen imorse.

    Veckomått och vikt(imorse tisdag)
    Mage: 112 cm (111,5 cm) (dvs +0,5 cm)
    Midja: 107 cm (106 cm) (dvs +1 cm)
    Vikt: 102,10 kg (101,76 kg) (dvs. +0,34 kg)

    Ha! Nu har jag en del fettkilon och centimetrar att plocka bort till sommaren. Samt framförallt inte gå upp vikten igen, det är det allra viktigaste, är så trött på att vara en ”tjockis”.

    Tack så mycket Xavier, Milia och Fever. :)

    Paulina73: Tack. Det med mintdroppar låter mums! Jag är rätt så glad nu att har kommit på att det finns ”ok” alternativ till choklad. Har funderat en del….en chockladkaka på 100g som tyvärr lätt smyger sig ner i korgen när jag handlar…..550 kcal……får ungefär samma ”satisfaction” av ca 200g kvarg+lite chokladpudding…..och då är kalorierna mindre än hälften. Ska testa Lisan”s proteinbomb senare, tack för tipset! När jag skaffat chokladproteinpulver, har länge tänkt göra det men inte blivit av ännu.

    ReNeGaDe: Tack. 33 vårar. Ja, hoppas komma i form till sommaren nu. :)

    Nina Lätt: Tackar. Rak i ryggen, jag ska öva med en bok på huvudet för bättre hållning. :D

    #762435
    Pellefant wrote:
    Nina Lätt: Tackar. Rak i ryggen, jag ska öva med en bok på huvudet för bättre hållning. :D

    Varför inte? :)

    [img=http://www.joselitodelacruz.com/pic/posture.gif]

    #762436

    Tjenis!
    Hoppas att du tänker lägga ut dina träningsprogram oxå så man ser vad du har för träningsupplägg m.m Var inte blyg för att redogöra kosten här heller, lättare att hålla sig strikt om man vet att folk faktiskt har ögonen på dig. Men det kommer att gå jätte bra! Glömm ALDRIG att allt bara handlar om ren och skär vilja. Allt annat är rena undanflykter!
    Lycka till

    #762437

    Du är värd en stor applåd *klapp klapp*. Det är något sånt jag försöker uppnå också, från överviktig till vältränad.

    Nina Lätt:
    har man extrakilon på magen är det lite svårare att stå helt rak i ryggen, vet själv:(

    Keep up da good work brotha:up:

    #762438

    Tack så mycket Nina Lätt och Stolleman. :) Lycka till själv Stolleman, har just börjat läsa din journal, så jag har ögonen på dig. ;)

    deekayman: Japp, första gympasset på länge blir imorgon, så då ska jag skriva ner vad maskinerna heter och vikterna, har innan alltid gjort 3×8 när jag använt dem innan(inte så ofta….en gång varannan vecka sista året ungefär kanske i snitt.). Japp, kosten skriver jag också ner rätt noga, räknar kcal(dock tyvärr inte F, P, K-%, då jag räknar kcal manuellt nu, har testat Netdoktors webbtjänst och Hälsovakten men tycker de båda är rätt omständiga att skriva in vad man ätit, så räknar bara kcal just nu). Återkommer i slutet av veckan med hur det gått. (så hinner jag få med ett par styrkepass på gymmet också :) )

    #762439

    hmm, Hälsovakten Pro kostar ju tre gånger mer än mitt årskort till gymmet:| och du, jag håller då ögonen på dig också:emo-thumb

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 149 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.