Pellefants bravader – vägen mot en vältränad smal kropp!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Pellefants bravader – vägen mot en vältränad smal kropp!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 149 total)
  • Author
    Posts
  • #762545

    Varit förkyld i en vecka, men nästan bra nu. Ingen träning.

    Wokade matlådor igår kväll. Mättar bra.

    Innehåll:
    1 kg kycklingfile
    1 kg Bambuskott (2kg avrunnern vikt – 29 kr på Willys(finns bara på en del – ”storköksavdelningen”)
    1 kg wokgrönsaker
    1/2 kg ärtor
    1 kg ärtor, majs, paprikablandning
    1/2 kg fryst paprika
    ca 1/2 kg gul lök
    ca 1/2 kg morot
    ca 50-70 olja
    400g woksås
    Kryddor

    Blev jättegoda. Mättar jättebra.

    Grovt överslag gav att det blir ca 200 kcal/matlåda.
    [img=http://i2.photobucket.com/albums/y7/user345/mat/S3600666-400.jpg][img=http://i2.photobucket.com/albums/y7/user345/mat/S3600667-400.jpg]

    #762546

    Imorse efter för stor frukost så tänkte jag äntligen ta 5 km under 30 min, nu var det på tiden, präntade in i min hjärna att om jag tog det lugnt så skulle jag orka lunka hela vägen.

    Åkte buss till 400-m banan. Hade mina tights, funktionströja, jacka och nya ”dämpande skoinläggs sulor”(De var verkligen super!). (Fyndade dem för 9 kr på en Stadium-utförsäljning, ord. pris ca 220 kr) (Märke:Rehab).

    En kille var redan där och sprang, han tog varven på 1:20 (men sprang ”bara” 3 åt gången), det peppade mig riktigt bra att ha han på banan också.

    Varvtider
    2:17 2:20 2:19 2:22 2:23 2:23 2:23 2:24 2:24

    Orkade lunka alla de första nio varven!!! (3,6 km) De första fyra var utan ansträngning, sedan kändes det lite, men tog det bara lungt, efter sjunde varvet så tog jag av jackan, drack vatten i farten efter åttonde varvet. På nionde varvet började krafterna tryta lite, så tänkte att jag kan gå några meter bara på de varv som är kvar, kommer ändå komma under 30 min. :)

    2:38 2:32 2:34

    Kände mig lätt illamående de sista tre varven, tror jag åt för stor frukost.

    Nu var det bara 200-meter kvar, det gick på 1:04

    Då jag tar tid med mobilen, så ser jag bara varvtiderna, inte totaltiden.

    När jag gick i mål, så var jag rätt säker på att klarat det under 30 min , totaltiden såg jag då, den blev:

    30:00:86 -> 30:01 :frust: :) *pb*

    Grrrrrrrrrrrrrr, nästa gång ska jag ta totaltiden på en klocka på armen så jag ser den också, om jag vetat så hade jag ju sprungit på lite extra de sista metrarna! Vet nu iallafall att krafterna finns, det är viljan det handlar om.

    Har även kommit på att jag orkar mer när det är lite mulet och inte strålade solsken.

    #762547

    Förra fredagen:

    Nytt 30-min försök på 5 km ikväll på 400-m banan på idrottsplatsen. Nedgående sol, ganska svalt.Sprang med långa tights, funktionströja och jacka.

    Tanken var att ligga på ca 2:24 varv och gå in på precis under 30 min.(Blir precis 30 min med 2:24 varv). Dvs ta det lungt och inte trötta ut mig så jag börjar gå, såsom jag alltid gjort innan.

    Väl där, lätt uppvärmning.

    Första 200-m tog 1:08 – Lite för fort, lugna ner mig lite så jag orkar springa hela tänkte jag.

    12 varv kvar…

    2:26 2:24 2:26 Känns bra, att det går något sakta oroar mig inte då jag har tänkt att springa på lite extra de sista 2-3 varven.

    2:23 2:24 2:24 Känns mycket bra, såhär lugnt har jag nog inte tagit det förut.

    En snygg latinotjej är på banan samtidigt, de första fem varven, ligger en bra bit efter henne, vi har samma tempo, skapar bra motivation.

    2:24 2:24 2:24 Känns ok. Fast lite flåsigt. Tre varv kvar nu, ska öka lite. Försöker tänka ”bara ca 7 min kvar”, istället för att tänka i långa varv…känns som det funkar mycket bättre.

    Vattenmuggen med lock jag hade med mig som jag hade tänkt dricka ur vid ungefär varv 9 har en kråka fått pippi på och försöker öppna, inte vill jag röra vattnet nu…(brukar såklart ha vattenflaska i normala fall)

    2:10 2:13 2:06 Känns ok, men krafterna orkar ungefär ”precis”, vet nu att jag inte kan öka såhär mycket, tidigare än jag gjorde.

    Totaltiden blev 29:17 *pb* *pb* *pb*, känner mig lycklig och ligger på rygg på banan och vilar fem minuter. Första gången i mitt liv som jag sprungit/lunkat hela 5 km utan att gå tror jag(förutom på löpband).

    Efteråt hände en skum sak.

    Handlade på hemvägen i mataffären och tyckte en hel del personer glodde på mig, antog att det var pga mina tights, folk brukar glo på dem, de undrar nog vad det är för konstiga byxor, men sen en gång så ser jag ett par uppsminkade tjejer runt 18 år som jag möter, den ena rycker tag i sin kompis, de vänder sig om och fånglor på mig innan de stressar vidare. Inser nu vad det är…i tightsen(NIKE) har jag en ficka ungefär i mitten fram, där har jag lagt min ”joggingbörs” då jag skulle handla efteråt, det ser ut som en groteskt enormt stor korv där fram mellan benen, haha. :D

    Sen har det varit lugnt med träningen, men ska bli en runda i helgen.

    #762548

    Haha, tack för dagens skratt med din penning”pung” =D

    Har nog inte skrivit nå tidigare, men följt din journal ett tag, och det ser fint ut! Kör på nu =)

    #762549
    Erik_Hellström wrote:
    Haha, tack för dagens skratt med din penning”pung” =D

    Har nog inte skrivit nå tidigare, men följt din journal ett tag, och det ser fint ut! Kör på nu =)

    Tack. :)

    Förra måndagen:
    99 kg
    Midja 106 cm
    Mage 109 cm

    Under veckan har jag sprungit 3 ggr.

    3 km på 400-m bana, 19:05 lunkade sakta.
    3 km på banan, tid 17:35.
    3 km på banan, 20:30

    Mått och vikt idag:
    99 kg (+-0)
    Midja 105 cm (-1)
    Mage 109 cm (+-0)

    Tyvärr så åt jag nog för mycket pasta(bland annat) denna veckan i tron att jag kunde äta så mycket jag ville bara för att jag sprang några kilometrar. Ska räkna kcal lite lätt nu ett tag framöver.

    #762550

    Smyger in här och kollar då och då och tycker att du är jätteduktig. Jag sitter själv med en rejäl övervikt som jag så smått börjar ta hand om så jag vet hur det är i många lägen..
    Lycka till!!!

    #762551

    när kommer det nya bilder? :D

    #762552

    dubbel post 😮

    #762553

    Kom igen Pellefant! Uppdatera, please…

    Att läsa denna journal är som att se en spännande TV-serie, varje avsnitt slutar med en cliffhanger.
    Kommer Pellefanten bekämpa sina inre demoner(godissuget) och kommer han att klara viktnedgången.

    Den får betyget::up: :up: :up: :up:

    #762554
    Charlotte_ wrote:
    Smyger in här och kollar då och då och tycker att du är jätteduktig. Jag sitter själv med en rejäl övervikt som jag så smått börjar ta hand om så jag vet hur det är i många lägen..
    Lycka till!!!

    Tack så mycket, hoppas det ska gå bra med din viktnedgång. :)

    #762555
    ReNeGaDe wrote:
    Hahaha!:D så jävla bra:D vem vet de kanske blev imponerad, hade du bett om deras telefonnummer hade det säkgert gått:D

    Hehe, skulle jag gjort. :p

    #762556
    Roevbetan wrote:
    när kommer det nya bilder? :D

    Tog några bilder i mitten av förra veckan, ska lägga upp dem sent ikväll eller imorgon. håll ut. :D

    #762557
    Sucram wrote:
    Kom igen Pellefant! Uppdatera, please…

    Att läsa denna journal är som att se en spännande TV-serie, varje avsnitt slutar med en cliffhanger.
    Kommer Pellefanten bekämpa sina inre demoner(godissuget) och kommer han att klara viktnedgången.

    Den får betyget::up: :up: :up: :up:

    Tack, så roligt skrivet. Japp, hög tid med uppdatering, ska försöka uppdatera lite oftare.


    Veckovikt, mått
    Vikt: 98,5 kg
    Mage: 109 cm
    Midja: 105,5 cm


    Veckovikt, mått
    Vikt: 97,5 kg
    Mage: 108 cm
    Midja: 105 cm

    Måndag:
    Ikväll tänkte jag springa 5 km på banan, gick dock ut för hårt insåg jag, så nöjde mig med 2 km, tid 11:12 *pb* , ska jag orka 5 km så bör jag hålla mig på över ca 2:20 ungefär de första sex-sju varven tror jag.

    Jätteskönt att springa när det var lite kyligt i luften!

    Varvtider(400-m)
    2:15, 2:12, 2:16, 2:24, 1:04

    Medelpuls. 183
    Maxpuls: 204
    Fettförbränning 11 gram
    241 kcal

    Promenad timme.

    Tisdag
    3-km (hade tänk 5-km…) på 400-m banan, 17:16, varvtider:
    2:18, 2:24, 2:24 , 2:24, 2:21, 2:21, 2:19, 1:10 (sista 200-m)

    Promenad halvtimme

    Medelpuls. 182
    Maxpuls: 203
    Fettförbränning 15 gram
    335 kcal

    Onsdag
    Kvällspromenad ca två timmar

    Försöker ligga på ca 1400-2000 kcal/dag lite beroende på om jag rör på mig eller inte. Har även blivit några långpromenader på sistonde. Har fungerat riktigt bra med kosten.


    Måndagsvikt och mått: (senaste)
    Vikt: Samma som förra veckan ca 97,5 kg
    Mage: Samma som förra veckan 108 cm
    Midja: 104,5 cm (105 cm)

    Börjar bli sugen på att gå på gymmet igen, främst är det löpbandet som lockar nu när det börjar bli så kallt att springa ute(så det blir inte av…).

    #762558

    Dubbelpost

    #762559

    Mått och vikt igår var samma som förra veckan.

    Skaffade gymkort igår igen. Sprang en km på bandet, insåg att konditionen blivit dålig.

    Sådär, nu har jag fått upp några bilder på fläsket, korten är från mitten av förrförra veckan. (Normalt har jag boxershorts, letade upp dessa för fotograferingen bara)

    [img=http://i2.photobucket.com/albums/y7/user345/4bilder.jpg]

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 149 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.