Träningsjournal 2009 – ännu ett försök

Home Forums Seriösa träningsjournaler Träningsjournal 2009 – ännu ett försök

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 16 through 18 (of 18 total)
  • Author
    Posts
  • #549003

    Sen sista uppdateringen har styrkan gått upp endel. Vikten ligger fortfarande på 80kg, dock har jag förlorat lite fett kring midjan.

    Armarna har dessutom ökat lite men framförallt har ryggen, benen och bröstpartiet ökat lite.

    Idag blev det ett axelpass.

    Uppv. sidolyft, 3 set

    Hantelpressar

    22kg x 10
    24kg x 5
    26kg x 5
    28kg x 5
    24kg x 5
    22kg x 8

    One arm dumbbell snatch, utan sving

    4 x 28kg

    Sidolyft i maskin

    4 set x 35kg

    Axelpressar i maskin

    7 x 70kg, 60kg, 50kg

    Drag i kabelmaskin för baksida axlar(uppifrån)

    4 set a 15reps

    Kände idag att jag hade klarat än mer i övrningarna. Den skada jag haft i vänster axel tycks ha läkt ihop fint, men jag är fortfarande väldigt försiktig i pressövningarna. Snatchen är en favorit där jag skall prova fortsätta att öka vikterna. En annorlunda övning som jag helst kör med hantel framför kettlebells.

    #549004

    Ahh…Dax för en update.

    Vikt 82kg. Styrkan har ökat på rätt bra och på viktfronten är det +2kg. Senaste veckan har jag gymmat 6 dagar i veckan, så nu idag blev det en vilodag.

    Idag satt jag och läste lite inlägg om lågkolhydratintag och dess effekt på folk med magproblem. Jag bestämde mig därför för en timme sedan att utesluta alla kolisar, dock med mindre intag kring träningen. Förrutom detta kommer jag radera bröd, potatis, pasta och ris, dvs de basfödoämnen jag annars alltid tillför en maträtt. Värt ett försök. Skall testa det nu i veckan. Drog direkt till ICA för inhandling.

    3 paket bacon
    2 paket kycklingfilé
    Sallad, gurka, tomat.
    Jordnötter
    Brieost, majonäs, ägg.
    Lågkoliskorv.
    Avocado

    Körde därefter ihop en sallad.

    Isbergssallad, 1 tomat och lite gurka.
    ½ paket bacon, knaperstekt.
    1 kyllingfilé
    Brie, en bit
    Lite körv och ett ägg
    Poff! en sallad.
    Dressing, 1dl filmjölk, 1 matsked majonäs, curry, salladskrydda, cayenepeppar.

    ½ liter vatten på det. Satt som en smäck.

    Träning igår Söndag:

    Ben

    Knäböj

    50 x 10
    90 x 5
    110 x 3
    130 x 2
    140 x 3

    Benpress

    Uppv. pyramid

    6 x 20kg på var sida x 5reps
    5 x 20kg x 10reps
    4 x 20kg x 15reps

    Raka mark

    60kg x 10
    80kg x 10
    100kg x 10

    Utfall i smith

    4 set, a 50kg x 6

    2 magövningarm 8set

    #549005

    Dagens pass var bedrövligt. Igår vilade jag, så idag tänkte jag att nu j-lar. Väl på gymmet hade jag såklart noll energi och kände mig helt off. Kolisintaget är troligtvis en bidragande orsak, då de senaste dagarna innburit relativt lite kolisar, typ 40-50g. Magen vart heller inte så nöjd av ägget jag drog i mig, länge sedan jag blev så dålig. Troligtvis är det äggvitan som spelar mig ett spratt.

    Idag blev det då Rygg

    Chins 3 set
    Marklyft 5 set
    Latsdrag 2 set
    Sittande rodd 2 set
    Mage, 3 set.

    Ikväll blir det att öka på kolisintaget, för att imorn bege mig till gymet relativt tidigt. Jag kör likaså igång med kreatin imorn så får vi se vad det ger.

Viewing 3 posts - 16 through 18 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.