Tatueringar inom tävling

Home Forums SKKF informerar Tatueringar inom tävling

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • Author
    Posts
  • #585252

    Vilka regler gäller för tatueringar när man tävlar. Får man inte ha för många eller vad? Musklerna syns ju inte riktigt om man har massa över hela kroppen.. Nån som vet? ;)

    #73811
    #585253

    har aldrig hört något iallfall

    #585254

    Tatuera inte dig om du täker tävla i framtiden.Du kommer att ångra dig sen.

    #585255
    Celox wrote:
    Tatuera inte dig om du täker tävla i framtiden.Du kommer att ångra dig sen.

    Varför då?

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=18879&highlight=kari+risberg&page=13]

    Vunnit SM två gånger (Kari alltså) så förmodligen har det ingen betydelse…Men jag vet inte vad som står i regelverket, det får förbundet svara på. :)

    #585256

    Så här skulle man kunna säga:

    Alla ”defekter” kan påverka bedömningen negativt. Som defekter kan räknas, utöver rent anatomiska brister som dåligt utvecklade muskelgrupper, sned ryggrad m m, tatueringar, ärr, brännskador etc.

    Alla defekter ska vägas in i bedömningen.

    MEN

    En tatuering som inte sitter alltför illa till och som inte täcker allt för mycket av detaljerna i muskulaturen brukar sällan påverka så mycket i verkligheten. Med tävlingsfärg är det oftast väldigt lite som syns. En redig tavla på ryggen i blekfett tillstånd är sällan smickrande om man vill se rippad ut, men i tävlingsform och med färg är det knappast något stort problem.

    Personligen kan jag inte minnas särskilt många som åkt ner i prislistan på grund av detta. Kim Kold är ju nästan som ett helt museum på överkroppen och flera med honom. De flesta har det gått ganska bra för.

    #585257
    precious wrote:
    Varför då?

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=18879&highlight=kari+risberg&page=13]

    Vunnit SM två gånger (Kari alltså) så förmodligen har det ingen betydelse…Men jag vet inte vad som står i regelverket, det får förbundet svara på. :)

    Jag sa inte att det har betydelse.Jag tycker att det är snyggare utan dem,jag har tatueringar själv och skulle betala vad som helst för att ta bort dem.Gillar en välltränad kropp utan tatueringar.Det var bara min åsikt.

    #585258
    Celox wrote:
    Jag sa inte att det har betydelse.Jag tycker att det är snyggare utan dem,jag har tatueringar själv och skulle betala vad som helst för att ta bort dem.Gillar en välltränad kropp utan tatueringar.Det var bara min åsikt.

    Jo, men frågan var ju om det kan påverka placeringen i en tävling, hur många man ”får” ha, inte hurvida det är snyggt eller inte, ej heller din personliga åsikt om hur han borde göra. Du skrev att du hade tatueringar, alltså flera? Hann du inte tänka till när du hade gjort den första? Då borde man ju känna rent spontant om det är ens grej eller inte. Tråkigt för dig. :(

    #585259
    precious wrote:
    Jo, men frågan var ju om det kan påverka placeringen i en tävling, hur många man ”får” ha, inte hurvida det är snyggt eller inte, ej heller din personliga åsikt om hur han borde göra. Du skrev att du hade tatueringar, alltså flera? Hann du inte tänka till när du hade gjort den första? Då borde man ju känna rent spontant om det är ens grej eller inte. Tråkigt för dig. :(

    Du har rätt men jag sa bara vad jag tyckte.Jag ångrar inte mina tatueringar så att jag hatar dem men jag är inte längra 18 år,fyller 32i april.Det jag menade var att i dag skulle jag inte göra de,inte en enda men leva med de kan jag:up:

    #585260
    Janpeter Sangborn wrote:
    Så här skulle man kunna säga:

    Alla ”defekter” kan påverka bedömningen negativt. Som defekter kan räknas, utöver rent anatomiska brister som dåligt utvecklade muskelgrupper, sned ryggrad m m, tatueringar, ärr, brännskador etc.

    Alla defekter ska vägas in i bedömningen.

    MEN

    En tatuering som inte sitter alltför illa till och som inte täcker allt för mycket av detaljerna i muskulaturen brukar sällan påverka så mycket i verkligheten. Med tävlingsfärg är det oftast väldigt lite som syns. En redig tavla på ryggen i blekfett tillstånd är sällan smickrande om man vill se rippad ut, men i tävlingsform och med färg är det knappast något stort problem.

    Personligen kan jag inte minnas särskilt många som åkt ner i prislistan på grund av detta. Kim Kold är ju nästan som ett helt museum på överkroppen och flera med honom. De flesta har det gått ganska bra för.

    :up::read::up:

    #585261
    precious wrote:
    Varför då?

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=18879&highlight=kari+risberg&page=13]

    Vunnit SM två gånger (Kari alltså) så förmodligen har det ingen betydelse…Men jag vet inte vad som står i regelverket, det får förbundet svara på. :)

    Han den där Mikael Nilsson i tråden har ju iaf lyckats med att inte komma sist trots sin Ryggtavla…:nerd:

    Har man en stor tatuering kan det ju löna sej att lägga riktigt mörk färg.. Sen välja så att man inte täcker ”hårdhetsställen” som lår, serratus, den triceps man visar osv osv. En nära vän har sin sidescestsida helt fri från gaddningar.:D

    Till sist handlar det om prioriteringar i livet, på scen står man endast några timmar av sitt liv, men en tatuering har du tills du dör. Jag är extremt nöjd med min rygg, att jag blivit varnad av folk att det kan påverka väger inte speciellt tugnt…

    Är helt övertygad att kommer man in bäst så vinner man oavsett & i annat fall har man ju nått att skylla det på!:|

    #585262
    MickeGBG wrote:
    Är helt övertygad att kommer man in bäst så vinner man oavsett & i annat fall har man ju nått att skylla det på!:|

    sant:)

    #585263

    Jag har en ganska stor tatuering på ryggen, dick är den på skuldran och lite snett nedåt till ca en bit ovanför midjan+ att jag ahr en runt armen. Har också funderat på om detta kan försämra mina ev placeringar senare, dock tycker jag att om man gillar tatueringar ska man ju inte stå emot bara för att man ska tävla. Jag menar de är ju inte så lätta att ta bort och man borde inte få sämre placeringar pga av detta….

    #585264
    elinorLilja wrote:
    Jag menar de är ju inte så lätta att ta bort och man borde inte få sämre placeringar pga av detta….

    Hur menar du nu?

    Har man något som förstör helhetsintrycket av fysiken eller täcker delar av fysiken så att man inte kan bedömma den, varför skulle det inte påverka bedömningen?

    #585265
    Janpeter Sangborn wrote:
    Alla ”defekter” kan påverka bedömningen negativt. Som defekter kan räknas, utöver rent anatomiska brister som dåligt utvecklade muskelgrupper, sned ryggrad m m, tatueringar, ärr, brännskador etc.

    Då har ju jag opti förutsättningar med ett 20 cm långt ärr på smalbenet samt skolios som gör min ryggrad sned! :D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.