Tatueringar inom tävling

Home Forums SKKF informerar Tatueringar inom tävling

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • Author
    Posts
  • #585266
    Jorgen wrote:
    Hur menar du nu?

    Har man något som förstör helhetsintrycket av fysiken eller täcker delar av fysiken så att man inte kan bedömma den, varför skulle det inte påverka bedömningen?

    Ja jo det är klart att han man jättestora tex ryggtavlor eller liknade så är det säkert svårt att bedömma och därför få sämre poäng men det jag menade var att som någon annan också sa att då man har brunfärg så syns nog inte tatueringen så jättemycket så länge man kanske itne har som sagt en väldigt välidgt stor med kanske ganska mycket färg som kan förstöra. Dock har jag ju själv itne sett någon som tävlar som har något som skulle vara svårt att bedömma fysiken vilket jag tror många som tävlar tänker på om de skulle tatuera sig någon gång…vad vet jag?

    #585267

    Yes ännu en grej som blivande BF-brudar kan oroa sej för.:D

    Se till att komma in bäst så vinner du. Simplet & grundläggande.:emo-thumb

    #585268

    Men herregud… Vi sitter på ett forum fullt med tävlingsbilder… titta på dom och se om man lägger märket till tatueringarna! Det är ju hur vanligt som helst med tatueringar nu för tiden, plus att färgen som används är otroligt mörk.
    Att en tatuering skulle på verka på bedömningen är ju klart att den KAN, tex om det visar sig att du har tatuerat en överdetaljerad ryggtavla. Risken är ju då att dom suddar ut dina egna detajer på ryggen… men det beror ju också på hur utvecklad rygg du har.
    Jag säger kör hårt med tatueringarna! Men tänk efter först på placering och utseende…. (men det ska du ju ändå göra innan oavsett tävling….):D

    #585269
    Emol wrote:
    Då har ju jag opti förutsättningar med ett 20 cm långt ärr på smalbenet samt skolios som gör min ryggrad sned! :D

    förjävla tråkigt med sånt:(, har själv brännskador men vet inte om de är tillräckligt grova för att märkas…:yikes:
    men sen har man ju förmodligen en massa andra jävla ”skönhetsfel” (byggarfel) men men:D

    #585270
    Blanca wrote:
    förjävla tråkigt med sånt:(, har själv brännskador men vet inte om de är tillräckligt grova för att märkas…:yikes:
    men sen har man ju förmodligen en massa andra jävla ”skönhetsfel” (byggarfel) men men:D

    Smärre defekter påverkar väldigt litet, oavsett om de är ”tillverkade”, ”olyckade” eller medfödda. Men ju större ”fel”, desto större risk att det innebär lägre placering. Det finns ingen jämlikhet här lika lite som i alla andra idrotter. Den som inte har en rejäl masugn till syretransport kommer aldrig att göra någon karriär inom längdskidåkning eller marathon, den med minimalt med explosiva fibrer blir frånsprungen på 100 m och den med exempelvis en grav skolios kommer att få svårt att hävda sig i byggning. Tufft, men som det ska vara, väl?

Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.