Viktig information från SKKF

Home Forums SKKF informerar Viktig information från SKKF

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 31 through 36 (of 36 total)
  • Author
    Posts
  • #694971
    marals76 wrote:
    Anser fortfarande att det är fel väg att gå att tillåta att man höjer max vikten för de tävlande.
    Anser att skillnaden bör vara större mellan byggning och cbb än vad den är i dagsläget.
    Mycket väl med medveten om att allt inom denna sporten är illusion!
    Ps. Att försöka vara viktigpetter för ingen dialog framåt.
    //Marcus

    Hur kan du tycka att det inte är någon större skillnad mellan CBB och byggning?
    Ställ en CBB-kille bredvid en byggare i samma viktklass så lovar jag dig att du kommer se en enorm skillnad.

    #694972
    Johan Malm wrote:
    Hur kan du tycka att det inte är någon större skillnad mellan CBB och byggning?
    Ställ en CBB-kille bredvid en byggare i samma viktklass så lovar jag dig att du kommer se en enorm skillnad.

    Håller med!
    Inte många BB som väger över 90kg som skulle komma ner till CBB gränsen utan vidare.
    Ex. En bra BB i -100kg väger 95kg och är 178cm lång (kan inte reglerna riktigt), men tror han får väga -100 + 6kg = 84kg En viss skillnad.
    Vissa har mer muskler än så…

    #694973

    well en annan kan dunka på sig 6-7kg rent kött före man väger in fullt.
    Skulle jag tävla i BB och är då 188,5cm på lucia så skulle jag bejöva väga 105-110kg som MINST i BB och i CBB kan jag som mest väga 96kg…och det är en stooor skillnad, så tycker sj att det är förbannat bra nu faktisk att man har så långt kvar till att väga fullt ut i CBB:nod

    #694974

    men hade dock önskat att det fanns flera klasser :|

    #694975

    Vilka minvikter gäller för att deltaga i CBB?
    Längden – 100?
    Frågar eftersom jag är 182cm och skulle väga in på ca 78kg.

    #694976

    Det finns inga minimivikter.

Viewing 6 posts - 31 through 36 (of 36 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.