Öka i bänkpress

Home Forums Styrkehörnan Öka i bänkpress

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #101695
    #1075914

    Hejsan, jag är en kille på 17 år, väger 73kg och är 178 lång, inte mycket fett på kroppen.
    Har tränat i ca ett halvår. Har haft svårt att ökat i bänk, men har höjt mig från 55kg till 85kg (1rep)

    Hur ska man träna bröst/bänk för att öka så snabbt som möjligt?

    tack på förhand! :)

    #1076763
    Exx0 wrote:
    Hejsan, jag är en kille på 17 år, väger 73kg och är 178 lång, inte mycket fett på kroppen.
    Har tränat i ca ett halvår. Har haft svårt att ökat i bänk, men har höjt mig från 55kg till 85kg (1rep)

    Hur ska man träna bröst/bänk för att öka så snabbt som möjligt?

    tack på förhand! :)

    Varför så bråttom ?
    30 kg ökning på 6 månader är väl bra.Man får ha lite tålamod när det gäller träning, Saker o ting händer inte över en natt.

    Hur ser din träning ut i dag ?

    #1076803

    Här har du en tråd också: https://www.body.se/forum/bodybuilding/bli-starkare-i-bankpress-309159 Har säkert gjorts fler med för den delen.

    #1077715

    Du har ju ökat 54% på sex månader! Hur mycket hade du tänkt dig för att räkna det som bra?

    #1078349

    Om man inte blir elit beror det på någonting av följande. Förutsatt att du är frisk förstås.

    *Formen, har du lärt dig den av någon som är bra på att pressa tungt, kommit på den själv, eller av din jämnstarka kompis?

    *Tränar du som eliten? Tillräckligt många reps, set, tillräckligt tungt, klarar du att byta övning när du redan är trött – och göra två set till? Är du på gymet fyra dagar i veckan? Eliten är där mer än så – eller också tränar dom vansinnigt tungt.

    *Generna, vilka har du? Tar det en vecka att återhämta från ett medeltungt pass? Är du bättre på 100 meter eller 10 000 meter, än på bänkpress?

    *Vilken näring får du? Är du rädd för kosttillskott nu när RF är det? Eller litar du på att det inte är doping i proteinpulver (det gör jag). Min egen erfarenhet är att det bästa är att lära sig känna sitt behov av olika ämnen, därför äter jag kolhydrat när jag tycker det behövs, samma med protein, kött, frukt, och vitaminbrus. För min del är det ”rätt näring inom 24 timmar” som gäller. Om jag har tränat kommer jag behöva 200-300 gram protein inom det dygn som omsveper träningspasset, det spelar alltså ingen roll om jag äter det innan eller efter.

    *Sover du tillräckligt? Är du alltid trött på morgonen – då kanske du inte gör det.

    Med det sagt verkar du ha en bra utveckling, elit kanske 1% kan bli. Sedan har jag egna teorier om genetik = att alla inte har gener för bodybuilding, även om man inte är särskilt snabb eller uthållig kanske man inte kan bli stor heller… närmare bestämt tror jag att det finns en speciell gen för bodybuilding som bara ett fåtal har.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.