Starkast på body forum?

Home Forums Styrkehörnan Starkast på body forum?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 541 through 555 (of 563 total)
  • Author
    Posts
  • #235602
    nible wrote:
    För att det är mycket mer imponerande att en snubbe på 70 kg slänger upp 120 kg i bänken än en kille på 150 kg. Dels för att de har längre lyftväg och dels för att det är häftigare, helt enkelt.

    Men likväl är en snubbe som tar 90 kg i bänk och väger 90 kg starkare än en kille som väger 10 kg och tar 89 kg i bänk och tråden vågar jag påstå handlar om vem som är starkast?

    #235603

    Fick för mej att den här tråden handlade om att den som anser sej eller tror att den är starkast här på forumet ska skriva ut sina stats och inte att varenda jäkel här ska skriva ut vad den tar i mark, knäböjj och bänk :|

    #235604
    Glenn Spänn wrote:
    Håller med. Dessutom förstår jag inte denna fixering vid kroppsvikt som alltid kommer på tal. Ska man alltså förväntas vara mycket starkare för att man är tjock eller lång då? Det finns så mycket mer att ta hänsyn till än bara vikten.

    Ja

    #235605
    malawiglenn wrote:
    men allra häftigaste är ju en som tar 300 i bänk oavsett kroppsvikt…

    Nja, väger man då 300 kg så är det inte lika imponerande längre.

    Nog med OT, tillbaka vem som är starkast utan förhållandet till kroppsvikten då. Om någon vill så kan de ju starta en annan tråd om vem som är starkast förhållande till kroppsvikten.

    #235606
    nible wrote:
    För att det är mycket mer imponerande att en snubbe på 70 kg slänger upp 120 kg i bänken än en kille på 150 kg. Dels för att de har längre lyftväg och dels för att det är häftigare, helt enkelt.

    Picture this: En deffad Lee Priest möter Lasse Berghagen i en bänkpresstävling. Då ska vi alltså bli imponerade om Lee vinner då vi enbart räknar vikten som avgörande faktor. Om vi däremot tar hänsyn till att Lasse är äldre, längre, tjockare och kanske inte ens tränar styrketräning så får vi en mer rättvis bild av vem som borde vinna.

    Tänk om 150-kiloskillen i ditt exempel är 220 cm lång och inte särskilt muskulös. Vem har längst lyftväg då?

    Det är fel att bara ta hänsyn till vikten jämt. Man måste kolla vad vikten består av. Alla hänger upp sig på ett system som är till för att skilja tävlande åt när de gör samma resultat i en tävling.

    #235607

    Jag hade då lätt hejjat på berghagen i den tävlingen! :D

    #235608
    nible wrote:
    nja, väger man då 300 kg så är det inte lika imponerande längre.

    lol!

    #235609
    lat3c wrote:
    Snarare att du kommer tvåa :p

    Marklyft: 130kg
    Bänkpress: 100kg
    Knäböj: *

    Ganska klent, lär inte komma med bland de 100 starkaste ;)

    Är du 1:a då ???

    Bänkpress: 140Kg
    Marklyft: 200Kg
    Knäböj: 230Kg
    BicepsHammer: 45 Kg

    16 År gymmat i 5 månader.
    Inga steroider, Bara Sojaprotein.

    #235610
    Bulldog164 wrote:
    Är du 1:a då ???

    Bänkpress: 140Kg
    Marklyft: 200Kg
    Knäböj: 230Kg
    BicepsHammer: 45 Kg

    16 År gymmat i 5 månader.
    Inga steroider, Bara Sojaprotein.

    Men lat3c kanske har ökat lite sedan april 2007 då han skrev sina stats.

    #235611

    [http://www.youtube.com/watch?v=RhxKojB4T7s]

    Tveksamt om nån på bodys forum matchar det här. 900kg raw! :D

    #235612

    Jag är också tveksam om någon kan ta Rundbergs serie. Det såg t.o.m.ganska lätt ut.

    #235613
    MrGbg wrote:
    [youtube=RhxKojB4T7s]
    Tveksamt om nån på bodys forum matchar det här. 900kg raw! :D

    900kg RAW=Grymt!!!

    #235614

    Jag tänker inte kolla igenom 61 sidor. Vem är starkast hittills, och hur stark?

    #235615

    Skulle gissa på Peter, eller johannes årsjö om han är reggad.

    #235616

    och hur starka? :D

Viewing 15 posts - 541 through 555 (of 563 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.