Följ LiMi till Lucia…

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Följ LiMi till Lucia…

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 55 total)
  • Author
    Posts
  • #978488

    Tisdagen den 15 augusti[/b]

    Så va det bestämt. Idag betalade jag min tävlingslicens ;)

    06:30 Frukost (gröt)
    60g havregryn
    30g proteinpulver
    20g russin
    10g solrosfrön

    07:30 Promenad i skogen 60 minuter ;)
    Idag slarvade jag med morgonpromenaden så det får bli en straffrunda på lördag. Inget mera slarv nu för på söndag är det total vila.

    10:00 Mellanmål 1
    240g Kesella 1%
    80g äpple
    70g honungsmelon
    Fun Light Apelsin

    13:00 Mellanmål 2
    250g minikeso
    50g light sylt
    100g banan

    14:30 Lunch
    150g kyckling
    40g fullkornspasta
    200g vitkål
    5g rapsolja
    20g jordnötter

    16:30 Mellanmål 3 (gröt)
    60g havregryn
    30g proteinpulver
    8g rapsolja

    17:30 Step/Styrka 55 minuter + stretch

    18:40 Gymmet 30 minuter
    Axel 6 set
    Press i Smith
    Triceps 5 set
    French press, liggande

    19:15 Efter träning
    30g proteinpulver
    32g riskakor (4st)

    20:15 Kvällsmat
    140g tonfisk
    50g fullkornsris
    100g broccoli
    20g jordnötter

    Totalt idag: 2500 kcal [/b]
    P: 250g = 1000 kcal = E% 40
    K: 240g = 960 kcal = E% 38
    F: 60g = 540 kcal = E% 22

    #978489

    Här var det snabba ryck haha ;)
    Synd att Lucia inte var för en vecka sen , då du var klar med färg och allt :p

    Kör på nu och bevisa återigen vilken hårding du är!!

    #978490

    Vad roligt att du fortsätter med dina journaler LiMi!!
    Det blev inte någon längre vila för din del. ;)

    Som jag skrev i din förra tråd kommer jag att följa denna tråd nogrannt. Du är en STOR förebild !

    LYCKA TILL[/b] !!!! :emo-thumb

    #978491
    Linn wrote:
    Här var det snabba ryck haha ;)
    Synd att Lucia inte var för en vecka sen , då du var klar med färg och allt :p

    Kör på nu och bevisa återigen vilken hårding du är!!

    :devil: Det gäller att leva medans man lever!

    #978492
    Polly wrote:
    Vad roligt att du fortsätter med dina journaler LiMi!!
    Det blev inte någon längre vila för din del. ;)

    Som jag skrev i din förra tråd kommer jag att följa denna tråd nogrannt. Du är en STOR förebild !

    LYCKA TILL[/b] !!!! :emo-thumb

    Tack Polly[/b] :) Vila har väl aldrig varit min grej riktigt :D

    #978493
    Lisa G Andersson wrote:
    Du är extremt duktig och jag önskar dig lycka till, det kommer gå fint:emo-thumb ! Kör hårt:emo-thumb

    Fin fina bilder!
    Du imponerar stort!

    Tack Lisa [/b]:) Kul att du tycker om bilderna :emo-thumb Bilderna på dig i din tråd är ju helt underbart vackra.

    #978494

    Godmorgon[/b] :)

    Här rasar vikten (58,8kg) eller rättare sagt den har nog kommit ut den naturliga vägen :D

    Nu har två kunniga personer (oberoende av varandra) sågat mitt träningsupplägg längs fotknölarna :( Jag kommer ta vila idag och imorgon för att lägga upp en ny plan. De tycker att jag kör på tok för hårt. Jag älskar att träna mycket men det kanske inte är optimalt för maximal tillväxt. Jag kommer under de närmaset dagarna delge Er mitt nya upplägg inför Lucia.

    Må bäst :emo-thumb

    #978495

    tillväxt? nu är jag förvirrad….skulle du inte dieta inför tävling?

    har du bara några kg kvar att tappa , efter att blivit av med överflödigt vatten, tycker jag du ska sjuta på dieten. det är ju många veckor kvar!

    #978496
    athleticmia wrote:
    tillväxt? nu är jag förvirrad….skulle du inte dieta inför tävling?

    har du bara några kg kvar att tappa , efter att blivit av med överflödigt vatten, tycker jag du ska sjuta på dieten. det är ju många veckor kvar!

    Kan förstå att du är lite förvirrad :nod Är något förvirrad själv :|

    Eftersom jag är i ”rätt bra form” redna nu tänkte jag äta relativt mycket mat de närmaste veckorna och försöka träna tungt. Kanske lyckas jag lägga på mig några gram mer muskler innan det är dax att dra ner på käket.

    Jag vet inte om jag har skrivit någonstans att min diet har börjat men jag har i alla fall börjat äta efter planerade kostscheman igen. Ligger just nu på 2500 kcal per dag (tycker du att det låter för lite?). Efter min lilla prov-diet på 7 veckor har jag svårt att äta normalt om jag släpps helt fri ;) Kan lätt gå upp mitt i natten och dra i mig en halv limpa med tjocka lager smör. Helt utan dåligt samvete :D Så ska jag hålla formen någorlunda är det kostprogram som gäller för mig. Varje dag, även ”ätardagar”.

    #978497

    FÖRVIRRING PÅ HÖG NIVÅ[/b] :|

    Jag vill varna alla läsare att denna tråd kommer vara något förvirrad de första veckorna. Jag har aldrig tävlat tidigare och har ingen coach som säger vad jag ska göra och inte göra. Det blir att prova sig fram, värder och omvärder. Mitt träningsprogram ska göras om så det som skrevs ner här i tråden i måndags är redan inaktuellt. Att gå morgonpromenader 5 dagar i veckan från dag 1 är nog inte heller så smart. Jag börjar nu med 3 morgonpromenader i veckan för att öka längre fram i dieten. Maten däremot känns bra och välplanerad (än så länge :D ).

    #978498

    Onsdagen den 16 augusti[/b]

    05:00 Morgonpromenad 70 minuter

    06:30 Frukost (gröt)
    60g havregryn
    30g proteinpulver
    20g russin
    20g solrosfrön

    09:00 Mellanmål
    240g Kesella 1%
    50g mango
    50g björnbär
    50g blåbär
    Fun Light Apelsin

    11:00 Lunch
    150g kyckling
    40g fullkornspasta
    200g vitkål
    5g rapsolja

    12:00 Promenad 40 minuter

    13:00 Mellanmål
    250g minikeso
    50g light sylt
    15g jordnötter

    15:00 Middag
    140g tonfisk
    50g fullkornsris
    80g broccoli
    20g jordnötter

    17:00 Posering 40 minuter ;)

    18:30 Mellanmål
    240g Kesella
    20g fiberhavregryn
    sötningsmedel
    kakao

    20:00 Kvällsmat
    150g kyckling
    140g vitkål
    6g rapsolja

    Totalt idag: 2400 kcal[/b]
    P: 260g = 1040 kcal = E% 44
    K: 205g = 820 kcal = E% 33
    F: 60g = 540 kcal = E% 23

    #978499

    måste bara fråga, varför går du morgonpromenader nu när du ska bygga?

    #978500
    LiMi wrote:
    FÖRVIRRING PÅ HÖG NIVÅ[/b] :|

    Jag vill varna alla läsare att denna tråd kommer vara något förvirrad de första veckorna. Jag har aldrig tävlat tidigare och har ingen coach som säger vad jag ska göra och inte göra. Det blir att prova sig fram, värder och omvärder. Mitt träningsprogram ska göras om så det som skrevs ner här i tråden i måndags är redan inaktuellt. Att gå morgonpromenader 5 dagar i veckan från dag 1 är nog inte heller så smart. Jag börjar nu med 3 morgonpromenader i veckan för att öka längre fram i dieten. Maten däremot känns bra och välplanerad (än så länge :D ).

    Tjena tjena

    Vill bara säga att det kanske kunde vara smart att anlita en coach även om du har koll på mat, är disciplinerad, precis genomfört en lyckad diet osv osv. Dels för att ha en person som du förlitar dig på fullständigt (du kommer bli snurrig i huvudet av alla kommande inlägg och frågor ang val av livsmedel, träning, antal morgonpromenader, cardioträning osv) + att även om du är kunnig inom området kost och träning så är det här med tävlande en helt annan grej. Jobbar själv med träning och kost (för vanliga människor) men skulle aldrig försöka mig på att hjälpa en tävlande el lägga upp mitt eget dietschema själv. Visst kan man göra det själv men då finns risken med att man inte kommer i den bästa tänkbara formen eller kanske förlorar onödigt mycket muskelmassa osv. Delar bara med mig av vad jag själv känner, vi är dock alla olika.

    Kul att du satsar på tävling, vi ses väl på scen för det är väl långa klassen som gäller för dig med?

    #978501
    isabella wrote:
    måste bara fråga, varför går du morgonpromenader nu när du ska bygga?

    Har hund + Älskar mat + Vill hålla vikten! [/b]:D
    Visst kan man bygga även om man går morgonpromenader :emo-thumb

    #978502
    Silvia wrote:
    Tjena tjena

    Vill bara säga att det kanske kunde vara smart att anlita en coach även om du har koll på mat, är disciplinerad, precis genomfört en lyckad diet osv osv. Dels för att ha en person som du förlitar dig på fullständigt (du kommer bli snurrig i huvudet av alla kommande inlägg och frågor ang val av livsmedel, träning, antal morgonpromenader, cardioträning osv) + att även om du är kunnig inom området kost och träning så är det här med tävlande en helt annan grej. Jobbar själv med träning och kost (för vanliga människor) men skulle aldrig försöka mig på att hjälpa en tävlande el lägga upp mitt eget dietschema själv. Visst kan man göra det själv men då finns risken med att man inte kommer i den bästa tänkbara formen eller kanske förlorar onödigt mycket muskelmassa osv. Delar bara med mig av vad jag själv känner, vi är dock alla olika.

    Kul att du satsar på tävling, vi ses väl på scen för det är väl långa klassen som gäller för dig med?

    Tillfällig svacka :nod Idag är jag tillbaka på banan :D [/b] Vi ses på scenen Silvia! :friends:

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 55 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.