Inas journal 2006

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 41 total)
  • Author
    Posts
  • #1014721

    Träning: Pump, 1 h inkl stretchning
    Kost: Blev lite för lite mat idag….
    Allmänt: Halvjobbig dag med strul på jobbet, så det var helt underbart att få komma iväg och träna! Lite mör efter måndagens pass, speciellt i armarna men när jag blivit varm så kändes det relativt bra. Leder normalt sätt inte på onsdagar, men det var kul att hålla för nya människor. Och de verkade trötta och nöjda vid passets slut :nod

    Blev nog aningen för lite mat, inte för att jag kände mig hungrig men den lilla kollen jag har säger mig att det inte skadat med lite mer mat.
    Nåja, inte gråta över spilld mjölk eller hur är det man säger :)

    Ha en härlig dag!

    // Ina

    #1014722

    Kul att du planerar en halvmara, det gör jag med.

    Jag hade tankar på att springa GBG-varvet ( halvmara) i år, men av olika anledningar blev det ej så. Men nästa år tänkte jag försöka mig på det, då har jag ju ett år nu att träna! ( GBG-varvet går i maj).

    Jag kommer tillbaka och se hur det går för dig!

    / Jenny

    #1014723

    kul att du vill springa halvmara tjejen, det gjorde jag ju i höstas……kom du ihåg vad du sa när jag berättade att jag skulle springa 2.1 MIl…
    E DU GALEN?

    du fixar d lätt :emo-thumb

    #1014724

    Träning: Mitt pass, ca 75 min inkl stretching
    Kost: Bra
    Allmänt: Dagen var kul och bra, systerdotter som fyllde 6 år så det blev ett snabbt besök innan träning för att lämna present. Hon fick vad hon ville, en Bratskudde (tror det heter så) och och blev helt överlycklig! Det bästa med presenter är faktiskt att ge dem! Kalas blir nästa fredag och då även lite presenter till.
    Träningen kändes super och gick mot förmodan bra, brukar var ganska sliten och seg när jag kört pump precis dagen innan, men det gick super!
    Och, det bästa av allt, ingen hunger och inget ”tänk” på mat :)

    Jenny: Vad kul! Faktiskt en vän som frågade mig om jag inte skulle med och springa GBG-varvet, tror det var den 14 maj. Men det känns lite för nära…
    Nyfiken på hur det går för dig med! Har inte en aning om hur jag ska lägga upp träningen, har du tips så är de välkomna!

    Tess: 😮 Tycker fortfarande det är helt GALET att springa så långt, men antar att det är en härlig känsla! Och eftersom jag inte vet så måste jag ju testa! Låter dock när vara osagt! Om inte du känner för att springa Broloppet med mig?!?!?

    Trevlig helg allesammans!

    // Ina

    #1014725

    Jahapp, då var det åter till jobb och en långhelg har svischat förbi.
    Och träningen har lyst med sin frånvaro…:(
    Fredagen var planerad vila och det behövdes verkligen.
    Lördagen var det tänkt en liten löptur men efter massage av både rygg och vader, som det visade sig att jag stretchat på tok för lite så blidde det inget.
    Kändes som jag hade två betongklumpar till vader… Men, en promenad kunde man ju gått men icke…
    Söndagen var stress och jäkt hela dagen, sov alldeles för länge för att hinna träna så även denna dag blev vila. På kvällen var det lite fest hos ett par vänner med grillat och en del dricka 😮
    Sömn på ca 3 timmar resulterade i att jag var som en zombie igår, behöver nog inte ens säg att jag inte tränade….
    Jag vet, jag är en liten mesboll…. Skulle behövt nån som sparkade mig i häcken!

    Maten har varit helt okej för att vara mig! Inget överdrivet ätande bara för ätandes skull och det känns skönt. Dock skönt att åter få ha lite mer koll.

    MEN, idag är en ny dag och jag är som en ny människa! Kan bero på att jag precis varit hos frisören och är jättefin i håret :nod
    Ikväll blir det antingen en löptur eller eventuellt cykel till hästarna. Beror lite på när jag kommer ifrån jobb. Hoppas bara det inte det börjar regna, ser lite mörkt ut.
    Nåja, jag får hålla tummarna!

    Ha det goodie!

    // Ina

    #1014726

    Träning: Löptur ca 30 minuter
    Kost: Bra
    Allmänt: Kort och gott en bra dag. Var visserligen lite trött på morgonkvisten men efter besök hos frissan och lyckat resultat så blev jag piggare :emo-thumb Maten kändes oxå bra, åt vad som var tänkt, varken mer eller mindre!

    Löprundan gick oxå bra, tanken var att springa uppemot en 40-50 minuter men jag hann inte. Vänner skulle titta inom och ett akut besök för att knäcka rätt min rygg satte käppar i hjulet för det. Har lite problem med en kota som drar snett i tid och otid, tror att det är tolfte kotan. Sen i torsdags har jag fått knäcka rätt 4 gånger….. :(
    Känns så jäkla obehagligt när den är riktigt sne, som om man har något vasst från ryggen som typ sticker in i lungan. Men nu känns det i alla fall bra!

    Idag är jag på topphumör, solen skiner och fåglarna kvittrar så vad mer kan man begära?!!?
    Kanske en ledig dag…. :nod
    Osäkert om jag hinner träna något idag, direkt efter jobb måste jag fixa hästarna och sen bär det iväg för att hämta mina svärföräldrar på Kastrup som varit utomlands. Sen måste man ju vara lite social så frågan är när man är hemma igen.
    Blir det inte alldeles för sent så blir det nog en liten löptur! HOPPAS!!!

    Ha en härlig dag!

    // Ina

    #1014727

    Träning: Ofrivillig vila…. :
    Kost: Nja, kunde varit lite bättre.
    Allmänt: Som jag misstänkt så hann jag inte springa innan. Och inte efter heller… Var inte hemma förrän 23:30 och att gå ut och kuta då var det inte tal om. Var dessutom jättetrött. Maten igår gick ganska bra, blev lite fika på kvällen med en extra macka, ”bra” bröd men dock inget som var nödvändigt.

    Längtar tills denna jobbdag är slut för då ska jag iväg och träna.
    Tänkte köra överkroppen och sen sticka ut i underbara Bokskogen för en liten löptur. Det är ju hur härligt väder som helst!

    Må gott!

    // Ina

    #1014728

    Träning: Löpning ca 25 min och lite styrka….
    Kost: Helt okej!
    Allmänt: Var taggad till att träna, kände dock obehag innan på dagen på baksidan av vänster axel, plus att ryggen strulade. Väl på gymet fick jag en liten rättknyckning av ryggen (ska få en riktigt genomgång imorgonbitti, ngt som inte stämmer inte riktigt…. :( ) Började lite lätt men allt kändes skit.
    Rygg gick inget bra alls, kändes galet obehagligt. Axlar, baksidan gjorde ruggigt ont. Körde lite övningar för biceps men jag var så arg för att jag inte kunde köra som jag tänkt så jag bara slängde iväg flaskan och hoppade ut i bilen för att köra och springa istället. Tänkte att här kan ju inget gå snett…

    Började med att vägen var avstängd, skit, skit, skit! Trotsade skyltarna och körde förbi ändå och och ohlalala, vägen var inte avstängd förrän efter parkeringen :)
    Dock fick jag håll efter bara en kilometer som gjorde att jag fick sacka ner markant på tempot. När det lättat körde jag lite intervall/ruscher på ett ställe i skogen, sen ringde mamma och sa att jag fick komma hem till hästarna. Linus hade börjat bli varm om hovorna så jag fick komma hem omgående. (Stackaren har fång, tåler inte gräset när det blir för kraftigt) Så då fick jag avbryta och springa till bilen istället….
    Ingen bra dag alls…..

    Men solen sken i alla fall, och det gör den idag med och idag SKA bli en bra dag!! Om allt tillåter ska jag sticka tidigare från jobb och då lockar först en löprunda sen lite solning! HOPPAS!!!

    Ha en skön helg!

    // Ina

    #1014729

    Hejsan..
    Kul att du kör på med journalen..:)
    Jag sliter med skolan just nu så gymträningen får stå tillbaka lite. Men det blir mycket promenader och löpning istället..

    Ha en fin helg du med// ANGELICA

    #1014730

    Meeeeen, nu har jag missat nått!!!

    Du é tillbaka, vad härligt! :friends:
    Hoppas allt är bra nu o lite lugnare tempo…;) Inga fler cykelturer i minusgrader på ett tag nu, hoppas jag.

    #1014731

    Hejsan!!

    Läste lite i din journal och min första tanke var… WoW, den tjejen kan springa!! Jag försöker själv jobba upp min kondition och just nu så springer jag lite intervaller efter passen (babysteps). :)
    Jag såg bl. att du sprungit en runda på 40-50 min hur lång var den??

    Kämpa på, har själv precis kommit igång efter ett uppehåll! Hoppas att motivationen håller i sig :up:

    #1014732

    Det härliga med denna helg var all sol, mindre härligt var ordinerad vila från min massör då jag inte alls är bra i ryggen…. Har fått nån låsning som inte vill släppa… Lyssande inte jättenoga då jag kämpade för att inte skrika av smärta under tiden :( Promenader var dock tillåtet men när den tiden fanns (öppet hus för svärmor hela lördagen, vi var utvald kökspersonal) så fastnade denna damen på en härlig solstol.
    Nåja, vilan har gjort sig gott, känner mig bättre i ryggen, inte så mycket ”hugg” längre.

    Ikväll är det pump och det ska bli skönt, ska dock ta det lite lugnt med bla rodden men för övrigt så ska det bli fullt ös!

    IQA: Jepp, försöker köra på med journalen, dock blir det lite dålig uppdatering just under helgerna. Men men…. Lär nog bli mer promenader/löpning/cykelturer för mig med, har lite svårt för att vara inomhus när det är fint väder.
    Nu kör vi så det ryker!

    Lalla: Ja, jag undrade vart du tog vägen! (O det ska jag säg 😮 )
    Nope, inga cykelturer med feber och minusgrader, nu är det ju VÅR!!!!
    Eller sommar kanske?!?!

    Lady21: :what: Hrmmm, ska du bli imponerad av folk som kan springa så ska du kika i Fevers och MiniÅsas journaler!! Jämfört med dem är mina små löp/joggingturer en fis i rymden…. :p
    Men tack för titten, ska ta mig en runda till din journal med!
    Kör hårt och lycka till!

    Ha en härlig dag!

    // Ina

    #1014733

    Träning: Pump + Inlines ca 15 min
    Kost: Bra
    Allmänt: Det var superskönt att träna, kände mig relativt bra i ryggen.
    Kosten igår gick oxå bra, inte för mycket ”tänk” och jag åt vad som var tänkt när jag var hungrig.
    Efter träningen drog jag ut sambon så vi åkte lite inlines. Blev kortare än jag trodde. Var alldeles för blåsigt för att åka nån längre runda, och när vi kom tillbaks så hade vi inte åkt särskilt länge. Men ikväll är tanken en längre runda, tjohoo! Skoj när jag får med mig min käresta ;) , inlines är det enda han vill.

    Imorgon börjar jag sent och jag ska ta mig upp ur sängen 1 h tidigare för att hinna cykla en runda. Det är ju så fridfullt, tyst och fint på morgonkvisten :nod

    Ha en skön dag och ta hand om varandra!

    // Ina

    #1014734

    Träning: Inlines 25 minuter 😮
    Kost: Helt okej
    Allmänt: Var en bra dag, om än något stressig. Direkt efter jobb var det hämtning av hovslagare och fix av hästarna. Sen var det hem och få lite mat i magen och sen så åkte vi till Ljunghusen för att åka en, vad vi trodde skulle bli, en lååång runda inlines. Snopet att det bara tagit ca 25 minuter när vi kommit tillbaks. Tänkte ta den en runda till men då ringde ett par vänner och bjöd in på jordgubbar och det kunde vi bara inte tacka nej till
    I alla så får det bli en längre runda nästa gång och då vet man att man kan ta i lite för det går ju ganska snabbt när man åker.

    Hrm, morgoncyklingen ja….
    Vaknade med magont, ska få besök :( inom det närmsta så jag valde faktiskt att ligga kvar och krya på mig tills det var dags för jobb.

    Ikväll är det en löptur i skogen som hägrar, känner mig taggad så det blir nog en lite längre runda, känns som läge för det idag. Måste börja utöka nu om jag någonsin ska kunna uppfylla min dröm att springa en halvmara :nod

    Va rädda om Er!

    // Ina

    #1014735

    Träning: :yahoo: Löpning 40 minuter :yahoo:
    Kost: Helt okej
    Allmänt: Såååå bra det kändes att springa (hrrm, jogga)!!!! Hade jättemycket energi så det var läge för att utöka rundan. Tog den två gånger på hyfsad tid, för att vara mig då 😮 Blev 6 km, ingen jätteimponerande sträcka, men tilläggas ska att detta är i skogen och där är en del, enligt mig, helt sjuka backar som tar musten ur en.
    Men inte igår, för igår kände jag mig som skogens konung som bara skuttade fram :nod
    Maten gick oxå bra, det mesta känns kanon nu för mig faktiskt.
    Mår som en prinsessa!

    Ha en skön dag!

    // Ina

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 41 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.