Inas journal 2006

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 31 through 41 (of 41 total)
  • Author
    Posts
  • #1014736
    Ina wrote:
    Men inte igår, för igår kände jag mig som skogens konung som bara skuttade fram :nod
    Maten gick oxå bra, det mesta känns kanon nu för mig faktiskt.
    Mår som en prinsessa!

    Ha en skön dag!

    // Ina

    Det är väl toppen när det känns så.. :up:
    Jag upplevde en liknande känsla igår morse på en morgonjoggtur. Sjukt att första löppasset med flyt kom en tidig onsdagmorgon:)
    Saknar dock mina pass på gymet:(
    Trots att det blir promenader, löpning och inlines morgon och kväll så känns det inte som man använder kroppen på samma vis som när man flyter hem efter ett riktigt hårt gympass..
    Jaja, men så är det väl att vissa saker får stå tillbaka ibland.
    Kör på nu och ha det ”Just great
    Kram Iqa

    #1014737

    :emo-thumb

    #1014738

    här verkar det gå bra! :)

    #1014739

    Träning: Styrka överkropp 30 min – cykel 25 min
    Kost: Bra bra!
    Allmänt: Prinsesshumöret höll i sig även under gårdagen och allt var bara toppen. Styrkepasset gick bra, körde bara fria vikter, tycker det är kuligast och kände mig stark och tyckte dessutom att mina axlar tittade fram lite mer. Och jag tyckte mig kunna ana en liten ådra till som snart kommer att ploppa fram ordenligt … Okej, mina andra ”synliga” ådror ser ju inte ut som tex Fevers :p men jag får ju jämföra med mig själv. Kommer nog att bli bra det här!

    Efter att jag inte vägt mig sen i påskas, då jag lätt blir koko av vågen, så var det första gången igår sen dess. Den visade under mitt magiska streck, (80 😮 ) nämligen 79,5!!!!
    Sist jag vägde mig så låg den på 82 kilo (opsy daisy…) och även om det rent tidsmässigt inte är en viktnedgång att hurra för så det går i alla fall åt rätt håll. Dumt nog har jag inte mätt mig på senaste tiden, tänkte att det är dags i helgen.

    Efter styrkan så tog jag en cykeltur i det härliga vädret. Maxtramp hela sträckan som jag tror är 9 km. Svettades som en gris när jag kom hem igen! Härligt härligt!

    Idag är det planerad vilodag, vet egentligen inte om jag behöver det så jag får se hur kvällen fortlöper.

    IQA: Ja, visst är det härligt!!! Den dagen jag känner så på en morgontur trillar nog himlen ned. Måste nog först se till att komma ut på morgonen bara… Men man vet ju aldrig!
    Kram på dig :friends:

    athleticmia: Japp, det känns bra och jag har släppt en del på mitt tänk kring mat, och titta, jag mår ju bara så mycket bättre!!! Vet att jag har lång väg kvar men får glädja mig åt det lilla. Har följt din journal, dock utan att skriva…. Grattis till din placering även om jag efter mitt tycke ansåg att du förtjänade en bättre placering! Skitsnygg var du i ditt blonda hårsvall med!! :emo-thumb
    Tack för titten!

    // Ina

    #1014740

    God morgon, god morgon..
    What a beautiful morning:)

    Jo, det känns underbart med inlines och sedan kommer man ju så långt på kort tid jämfört med när man promenerar och + i kanten för ökad puls. Svårt att få upp pulsen på promenaderna nu för tiden. Men det är ju ett gott tecken iaf:up:

    Känner mig som en tonåring igen när jag säger att jag längtar sååå till sommarlovet..hehe..

    Kör hårt du med, njut av livet och det underbara vädret.. Sommar8)

    Kram kram/ angel

    #1014741

    du tjejen…tänk på att 80kg för dig inte är så värst mycket!…du är ändå rätt lång bruden :p

    jag ligger på 71-73 och jag är bara 165:)

    #1014742
    Tess wrote:
    du tjejen…tänk på att 80kg för dig inte är så värst mycket!…du är ändå rätt lång bruden :p

    jag ligger på 71-73 och jag är bara 165:)

    :)
    Kanske inte, men jag har varit nere på 70-72 och då trivdes jag mycket mer med mig själv.
    Visserligen var det för, hrmmm, sju år sedan… Shit, man börjar bli gammal…. :p

    Kram på dig!

    #1014743

    Har varit en mysig och skön helg som gått förbi, umgänge med trevliga vänner och lite pill av trädgård.
    Och denna helg blev det i alla fall liiiiite träning.

    Lördag: Morgoncykling ca 30 min i friska luften, skönt!
    Söndag: Joggingtur på ca 20 min, trädgårdsarbete några timmar plus en skogstur på min häst på 1 h. De sistnämnda är inte direkt träning så men jag rörde i alla fall på mig.
    Skulle egentligen sprungit längre men magont :( gjorde att jag bara sprang halva sträckan.

    I övrigt så har helgen flutit på bra i matväg. Visst har blivit lite smått och gott som godis och några paraplydrinkar :drinks: men med måtta.
    Känns bra! Oh ja just det, pill i trädgården innebär ju att man ”hittar” ingredienser till paj, så igår gjorde jag en smaskens rabarberpaj
    Men det tyckte jag att vi var värda…. :)

    Ser framemot en ny vecka men nya möjligheter!

    Ikväll är det pump, ska bli supernajs. Har dock lite ont i ryggen, (som vanligt…) så jag tar det lite lugnt på ryggövningarna. För övrigt så är det fett ös!

    Ha en bra dag!

    // Ina

    #1014744

    Träning: Pump ca 50 min
    Kost: Urursel….. 👿
    Allmänt: Igår var en skitdag helt allmänt, hade snoront i ryggen det mesta av dagen. Tog mig en halvtimme att bara ta mig upp ur sängen på morgonen. Och precis som förr, när jag inte mår bra så äter jag bara skitmat…. Det enda som gick min väg igår var passet på kvällen. Lättade lite på vikterna på det flesta övningar, och fick jättebra kontakt. Biceps tog skitbra, synd att de inte syns lika mycket som de känns :p

    Nåja, idag är det en ny dag och denna ska bli bättre. Ska iväg till massören ikväll så jag får hoppas att hon gör underverk med min rygg :nod

    Ha det bäst!

    // Ina

    #1014745

    Uppdatering för båda dagarna som inte innehållt mycket mer än smärta i ryggen och allmänt deppigt humör….. :(

    Träning: Tis – vila, ons – cykeltur på 30 min, inte mkt att hurra för…
    Kost: Inte som jag tänkt mig men inte helt katastrofal heller.
    Allmänt: Ryggontet har speglat av sig på det mesta i min vardag så jag har varit på allmänt dåligt humör. Den lilla träning som jag kände att jag klarade av var en liten cykeltur igår. Och bara det gör mig sjukt irriterad, mår så mycket bättre när jag får köra slut på mig själv.
    Jag vill UT OCH SPRINGA!!! För att inte gnälla alltför mycket så känns det lite bättre idag, kan sitta mer eller mindre som vanligt på stolen och gå någorlunda normalt.
    Och ikväll är det mitt gympappass och det är med lite blandade känslor jag ser framemot det. Får i alla fall hoppas att det kommer gå super!!!

    På lördag eller söndag är tanken att jag ska ge mig ut och springa milen i Bokskogen. Har inte gjort det på jag vet inte när så om allt tillåter och jag kommer iväg så kommer jag att ta det ganska lugnt, för att ta mig runt utan att behöva gå.
    Hoppas, hoppas, hoppas jag känner bättre till helgen!

    Ha det goodie!

    // Ina

    #1014746

    ta det lugnt med ryggen tjejen…bättre hel rygg än att du pressar dig till massa träning du har ont av!

    Kraaaam

Viewing 11 posts - 31 through 41 (of 41 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.