Mot ett smalare liv 2008!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Mot ett smalare liv 2008!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 468 total)
  • Author
    Posts
  • #720966
    Bobo90 wrote:
    ser bra ut, kör på så här så kommer rutorna titta fram väldigt snart :)

    Rutor vet jag inte, har slarvat ganska ordentligt med magen i vinter 😮
    Kör dock magen lite mer nu :)
    Tack för ryggdunket! :)

    #720967

    Vet inte varför jag ens laddar upp denna bild, kanske helt enkelt för att visa min släpande rygg i dåligt ljus som gör att mina redan dåliga hy ser ännu värre ut.
    Tänkte köpa ett solkort nu när jag får pengar nästa gång så kan jag kanske få bort lite finnar från ryggen :/
    [http://img218.imageshack.us/my.php?image=slpanderyggeneh4.jpg [img=http://img218.imageshack.us/img218/2021/slpanderyggeneh4.th.jpg]]

    Borde ha bjudit på en latspread också, men tro mig… Ni vill inte se det sorgliga fanskapet.
    Aja, ajg kan varken posera eller få kort att se bra ut.
    Ni kan ju ha i åtanke att jag inte har några planer att tävla eller något innan ni dömer ut mina bilder^_^
    Gonatt

    #720968

    Liten sovmorgon idag och vaknade innan klockan så det blev en morgonpromenad på 40 min. Nu sitter jag och äter frukost:
    1 äppel
    4 st delikatess med 100 gram makrill
    1 Omega-3 piller

    #720969
    Qustaph wrote:
    Härligt!
    Lycka till!
    Kommer du ha någon journal eller likande som går att följa?

    Idag väntar ett pass för axlarna!

    Ev drar jag igång en journal nästa vecka på måndag;)
    Just nu har jag mjukstartat min deff.
    Till nästa vecka så skall jag ha bestämt vilken diet jag skall följa.
    Då skall även matschema och annat vara 100% klart.
    Det verkar ju vara en del som fått bra resultat med den termogena dieten.
    Jaja får se vad det blir.

    #720970

    Jag har kikat in då och då, gillar läsningen. :)

    Så hemsk bild var det inte. Väntar med spänning på fler. :D

    #720971

    håller med hedvig, tycker inte den var så dålig, kör på :)

    #720972
    Bobo90 wrote:
    håller med hedvig, tycker inte den var så dålig, kör på :)

    Hehe ryggen släpar verkligen men det är ju inte så konstigt då jag inte kört mark. Sen har jag sen datanördstiderna dålig rygg och haft massvis med problem med den så rygg är den del som jag tränat allra minst.

    Men tack!

    Ska försöka få in lite mer bilder här också Hedvig!
    Kom gärna med lite förslag/tips på vad för bilder för min fantasi är inte nå vidare.

    #720973

    Igår var det vilodag med lite promenad och idag väntar ett benpass!

    #720974

    Personligen föredrar jag att se allt på en gång då det ger en bättre uppfattning om propotioner.
    Helkropps stående rätt upp och ner från alla vinklar. Ingen ide´ med snygga muskler punktvis, det ska vara jämnsnyggt!

    Vad det gäller positioner att stå och spänna sig i har jag låg koll.
    Kolla in byggarna/fittness och härma de poser du gillar. Du kanske känner dig töntig men jag lovar att du inte kommer se hälften så töntig ut som känslan är.

    Bra att du är medveten om ryggen. Det är så många som gärna tränar framsidan men glömmer att baksidan är lika viktig.

    :)

    #720975

    Ben (alla vikter räknas utan släden som väger ca 20 kg~)

    Benpress 6 set
    12x120kg
    12x160kg
    10x190kg
    10x210kg
    8x210kg
    8x210kg

    Hacklift 4 set
    12x40kg
    10x50kg
    8x50kg
    10x50kg

    liggande lårcurl 7 set
    12x50kg
    12×58.5kg
    10×63.5kg
    8×68.5kg
    8×68.5kg
    8×68.5kg
    8x77kg

    Stående vadpress 4 set
    25x30kg
    25x40kg
    20x50kg
    20x50kg

    Allting kördes igenom snabbt då jag var tvungen att möta tjejen vid bussen, därav de lite låga vikterna. Kändes annars helt okej med tanke på att det var första benpasset på över 2½ vecka.

    Mamma har varit hem och lagat i ordning massa god mat så nu slipper jag göra det. Tvätta han hon göra också. Vilket lyx man lever!

    #720976

    Varför så många set? *Nyfiken*

    #720977
    Hedvig wrote:
    Varför så många set? *Nyfiken*

    Jag skulle kunna köra tyngre och färre set. Men då jag gjort det så pajar jag ofta svanken så då väljer jag att köra mer på kontakt och då lägga på några extra set. Idag blev det några för mycket men ville köra igenom benen ordentligt då de fått vila i 2½ vecka :)

    #720978
    Jojje89 wrote:
    Absolut inte dålig rygg!!! Gillar skarpt axlarna och armarna, kanske jobba lite mer på latsen men annars mycket fint Qustaph :)

    Då latsdrag har varit en av de övningar min sjukgymnast förbjudit mig att göra så har jag kört väldigt lite lats. Sen kom jag på att man tydligen inte behöver kunna något alls för att vara sjukgymnast så nu kör jag lats/rygg extra hårt.
    Men tack för kommentaren, håller dock inte med på armarna… Mest fett ^^

    #720979
    Qustaph wrote:
    Jag skulle kunna köra tyngre och färre set. Men då jag gjort det så pajar jag ofta svanken så då väljer jag att köra mer på kontakt och då lägga på några extra set. Idag blev det några för mycket men ville köra igenom benen ordentligt då de fått vila i 2½ vecka :)

    Då förstår jag. Måste säga att jag är imponerad av ditt tålamod. Hur lång tid tog passet?

    Själv har jag inte ro att tillbringa så mycket tid i gymmet. När jag mediterat klart måste övningarna också vara klara…:D

    #720980
    Hedvig wrote:
    Då förstår jag. Måste säga att jag är imponerad av ditt tålamod. Hur lång tid tog passet?

    Själv har jag inte ro att tillbringa så mycket tid i gymmet. När jag mediterat klart måste övningarna också vara klara…:D

    Passet tog strax över en timme.

    Imorse blev det en promenad då jag återigen vaknade en timme innan klockan.
    Strax över 60 minuter blev denna promenad. Mycket skönt!

    Kunde inte hålla mig ifrån vågen heller, ville se att det gick åt rätt håll eller om jag måste minska lite på kolhydraterna.

    Dagens vikt: 97.2kg

    Efter en vecka är det alltså -2.7kg
    Kan låta väldigt mycket men man bör ha i åtanke att jag vägde 99.9 efter en lång period med godis,pizza och glass ca 5 gånger i veckan. En totalt rensning av kroppen skulle jag tro. Vätska och tarminnehåll så att säga.
    Men det går åt rätt håll och förhoppningsvis kan jag ligga på ca -0.7kg per vecka hädanefter!

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 468 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.