Sista rycket emot DC och Luciapokalen!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Sista rycket emot DC och Luciapokalen!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 124 total)
  • Author
    Posts
  • #96129
    #1055795

    det är 16 dagar kvar till DC och formen är inget vidare!:(
    vi får se hur formen blir på DC, om jag vågar mig upp? :
    är jag inte med och fajtas om pallplatserna så blir det ingen Luciapokal!
    men den dagen den sorgen….!:| :D

    jag har kört riktigt tufft nu sedan efter SM. har banlyst mer livsmedel än tidigare, går upp varje dag och promenerar trots att det blir 04.15 när jag börjar tidigt. ligger lågt på energi-intaget 6 dagar i veckan och har inga ”ätardagar”. bara fyllnadsdagar med ganska mycket kolhydrater (försökte trycka i mig 5 kg potatis i lördags, men fixade bara ca. 3,5 kg)

    tänkte skriva ner en typisk diet dag:

    04.15; uppstigning,
    50 g protein, BCAA, 200 mg koffein, 7-keto, multi-vitamin och mineral, grönt te.

    04.30; promenad 60 min i kuperad teräng

    05.30; 50 g protein, 50 g vitargo, carboreglin (ALA och krom)

    06.00; 5 g fiskolja, 15 g linfröolja, grönt te.

    07.45; en kycklingfilé och lite grönsaker.
    detta äter jag under hela dagen med ca. 1 tim och 45 minuters mellanrum. har även 10 g olivolja på grönsakerna totalt under dagen.

    under hela dagen äter jag;
    1 kg kycklingfilé, 600 g broccoli, blomkål och morötter, 300 g ärter, majs och paprika, 10 g olivolja. delat på 6-7 måltider. intar även 600 mg koffein utspritt under dagen.

    16.00-16.30; ev. en ECA-kapsel

    17.15; hemma efter jobbet
    grönt te, 7-keto, 25 g protein, BCAA, V-12, 1 resorb (lite elektrolyter) kalcium/magnesium

    18.00; cyklar till gymmet (ca. 25 min) 1,5 – 2 timmars effektiv träning; cykel-styrketräning-cykel.

    20.00; hemma igen
    50 g protein, 50 g vitargo, BCAA, carboreglin, C och B- komplex.

    ev. en burk tonfisk eller liknande innan sänggående.

    ZMA eller egenblandat innan sängen.
    förhoppningsvis närmare 7 timmars sömn.

    …….sedan börjar allt om igen nästa dag! :yahoo: :

    dagsintag:
    protein; 400-430 g, kolhydrater; 160 g (95 g ifrån vitargo och proteinpulver, 65 g ifrån grönsaker), fett;60 g, kcal; ca. 2800-2900
    :bb3:

    #1055796

    shit vad du k

    #1055797
    athleticmia wrote:
    shit vad du kör!!!! kämpa på nu!!!! ibland händer det ju mycket på slutet…

    varför vitargo efter morgonpromenad? det är väl snabba kolisar??

    ja dom är snabba men har ingen större påverkan på blodsockret/insulinet. jag håller mig jämn hela dagen trots enbart 65 g kolhydrater ifrån grönsaker under 12 timmar (emellan 08.00-20.00.)

    #1055798

    Bara att bita ihop Jonas!

    Jag skulle dock råda dig till att promenera på tom mage – inget protein innan! Sedan undrar jag hur dina kolhydratsladdningsdagar ser ut…
    5kg potatis ger 820g kolhydrater (16,4g per 100g). Det är på TOK för mycket!

    Om formen inte är ”något vidare” skulle jag rekommendera att ladda med max 300-350g. Mer än så behövs inte, framförallt inte när det är så lite tid kvar. Jag skulle även försöka få ned de 160g till närmare 100g och istället ha två små laddningsdagar i veckan… Bara några snabba reflektioner.

    Kör hårt och lycka till!

    #1055799
    Joachim Bartoll wrote:
    Bara att bita ihop Jonas!

    Jag skulle dock råda dig till att promenera på tom mage – inget protein innan! Sedan undrar jag hur dina kolhydratsladdningsdagar ser ut…
    5kg potatis ger 820g kolhydrater (16,4g per 100g). Det är på TOK för mycket!

    Om formen inte är ”något vidare” skulle jag rekommendera att ladda med max 300-350g. Mer än så behövs inte, framförallt inte när det är så lite tid kvar. Jag skulle även försöka få ned de 160g till närmare 100g och istället ha två små laddningsdagar i veckan… Bara några snabba reflektioner.

    Kör hårt och lycka till!

    TACK!:D

    nu blev det ju inte 5 kg potatis utan ca. 3,5 kg. hade tänkt att inta samma mängd (3,5 kg) nu på lördag och mindre nästa lördag.
    det där med 2 laddningsdagar och ca. 100g kolhydrater övriga dagar körde jag förra året och det funkade ju faktiskt bra. kanske ska köra så from. söndag…!:|
    inget protein innan morgonpromenad…..hrmm…! ingår inte riktigt i min skola + att jag brukar bli så jäkla låg om jag inte får någon energi innan, kanske måste lära om?:what:

    PS. skulle ju även nämnt min morgonvikt: 107,8 kg idag, måste ner minst 5 kg innan DC.:frust:

    #1055800

    Ös på, så vi alla fall kan äta buffe;)

    #1055801
    FEVER wrote:
    Ös på, så vi alla fall kan äta buffe;)

    får jag inte äta annars?
    jag hade gärna käkat buffé varje dag!
    kyckling och grönsaker är man ju ganska trött på!:(

    #1055802
    Joachim Bartoll wrote:
    Bara att bita ihop Jonas!

    Jag skulle dock r

    #1055803

    Shit pommes frites vad du kör hårt!
    Hoppas det går bra så jag får se dig på DC! Lycka till!:emo-thumb

    #1055804
    Jonas Lundberg wrote:
    det är 16 dagar kvar till DC och formen är inget vidare!:(
    vi får se hur formen blir på DC, om jag vågar mig upp? :
    är jag inte med och fajtas om pallplatserna så blir det ingen Luciapokal!
    men den dagen den sorgen….!:| :D

    jag har kört riktigt tufft nu sedan efter SM. har banlyst mer livsmedel än tidigare, går upp varje dag och promenerar trots att det blir 04.15 när jag börjar tidigt. ligger lågt på energi-intaget 6 dagar i veckan och har inga ”ätardagar”. bara fyllnadsdagar med ganska mycket kolhydrater (försökte trycka i mig 5 kg potatis i lördags, men fixade bara ca. 3,5 kg)

    tänkte skriva ner en typisk diet dag:

    04.15; uppstigning,
    50 g protein, BCAA, 200 mg koffein, 7-keto, multi-vitamin och mineral, grönt te.

    04.30; promenad 60 min i kuperad teräng

    05.30; 50 g protein, 50 g vitargo, carboreglin (ALA och krom)

    06.00; 5 g fiskolja, 15 g linfröolja, grönt te.

    07.45; en kycklingfilé och lite grönsaker.
    detta äter jag under hela dagen med ca. 1 tim och 45 minuters mellanrum. har även 10 g olivolja på grönsakerna totalt under dagen.

    under hela dagen äter jag;
    1 kg kycklingfilé, 600 g broccoli, blomkål och morötter, 300 g ärter, majs och paprika, 10 g olivolja. delat på 6-7 måltider. intar även 600 mg koffein utspritt under dagen.

    16.00-16.30; ev. en ECA-kapsel

    17.15; hemma efter jobbet
    grönt te, 7-keto, 25 g protein, BCAA, V-12, 1 resorb (lite elektrolyter) kalcium/magnesium

    18.00; cyklar till gymmet (ca. 25 min) 1,5 – 2 timmars effektiv träning; cykel-styrketräning-cykel.

    20.00; hemma igen
    50 g protein, 50 g vitargo, BCAA, carboreglin, C och B- komplex.

    ev. en burk tonfisk eller liknande innan sänggående.

    ZMA eller egenblandat innan sängen.
    förhoppningsvis närmare 7 timmars sömn.

    …….sedan börjar allt om igen nästa dag! :yahoo: :

    dagsintag:
    protein; 400-430 g, kolhydrater; 160 g (95 g ifrån vitargo och proteinpulver, 65 g ifrån grönsaker), fett;60 g, kcal; ca. 2800-2900
    :bb3:

    Hur orkar du??? Kör på nu Jonas så jag kan sitta och njuta med en liten godispåse i publiken av er muskelfreaks på scen. Håller tummarna att du hinner tilll December. Camilla får ta fram piskan nu så kör hårt :nerd-tb:

    #1055805

    Lycka till Jonas!, håller tummarna!:up:

    #1055806
    Mr_GYMBODEN wrote:
    Hur orkar du??? K
    #1055807

    Lycka till Jonas….ska bli kul att se dig på scen!8)

    Mvh Tess

    #1055808
    Tess wrote:
    Lycka till Jonas….ska bli kul att se dig på scen!8)

    Mvh Tess

    ja det kan bli mycket roligt…….ni får skratta åt tjockisen! :D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 124 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.