Tomas- ner 5 kilo på 50 dar!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Tomas- ner 5 kilo på 50 dar!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • Author
    Posts
  • #912707

    Halloj!

    Nu va det dags att försöka sig på en liten deff igen. Då min förra gick åt helvete på grund av myckoplasma innan deffen ens startat, så tänkte jag göra ett nytt försök nu. men denna gång med en lite ny variant, som jag sett en del gjort på kolo, som verkar bra.

    Kan väl ta lite bakgrunsfakta igen då:[/b]
    Tomas heter jag, är 18 år och tänkte försöka mig på en liten vinderdeff. Jag vet, det är inte den bästa tiden etcetera, men jag vill i alla fall se om jag klarar av det. Dessutom har jag alltid varit lite ”mullig”, och för en gångs skull vill jag få bort detta och bli nöjd med min egen kropp då jag ser mig i spegeln. Jag är inte alls tjock, bättre beskrivet så har jag lite hull här och där som ska skalas bort… Jag startar journalen för jag hoppas få motivation och hjälp…


    Mina mål:[/b]
    Är att gå ner cirka 4-6 kilo, dvs väga cirka 80-82 kanske och bli nöjd med mig själv…

    Lite korta fakta:[/b]
    Vikt: 86-88
    Läng: Cirka 185 centimeter

    Mått kommer senare…

    Jag tänkte träna gym 5 dagar i veckan, enligt följande:[/b]
    Måndag: Vila
    Tisdag: Biceps och triceps
    Onsdag: Axlar och trapz
    Torsdag: Rygg och tunga knäböj
    Fredag: Vila
    Lördag: Bröst
    Söndag: Ben

    Reps, set och övningar kör jag efter humör, ska försöka skriva ner det så gott jag kan.

    Cardio:[/b]
    Cardion kommer se lite olika ut, men jag siktar på MINST 4-5 pass i veckan, och minst 6-8 timmar totalt, utöver 2 timmar skolidrott. Främst ska jag cykla här, då jag tidigare är mycket bekant med detta efter en smärre elitsatsning, men fastnade för ”byggning” istället. Men jag ska även springa lite, och gå lite promenader med min tjej

    Efter varje cardiopass skriver jag ner längd, förbrukning och intensitet. Detta får jag med hjälp av pulsklocka..

    Kosten:[/b]
    Det kommer bli svårast att hålla en bra kost, då jag haft sån tur att jag går i skolan med sämst lunch i världen, får jag göra så gott jag kan, och koncentrera mig på grönt och kött.. annars tänker jag inte räkna kalorier i början, mest gå på magkänsla, och helt enkelt äta mycket protein, nyttiga fetter samtidigt som jag drar ner på kolisarna. Funkar inte detta efter ett tag, ska jag se över mitt kostschema mer ordentligt.

    Då detta är första gången för mig, tar jag gärna emot tips, erfarenheter och kritik från er andra här på body. Jag gör detta mest för att se om jag har disciplinen som krävs men även för att jag just nu känner mig motiverad då jag relativt nyligen träffat ny tjej osv

    Tack på förhand. Ge mig gärna kritik och tips.. Samt motivera mig :emo-thumb
    //
    Tomas

    #86669
    #912708

    Mitt kostschema ska väl se ut någonting i stil med:

    frukost: cirka 50-80 gram havregryn, 2-3dl lätmjölk, 1-2 knäckebröd med ost, whey-80 och omega-3

    Skollunch: svårt, mestadels protein och grönsaker, ska kompletera med en halv portion Diet-Pro

    Mellanmål hemma: kesomacka, kanske 2´3 stycken, och frukt

    Middag: här blir det bra mat, ska äta mest kött, fågel och fisk, samt lite otatis, ris eller fullkornspasta, samt mycket sallad

    På kvällen: eventuellt någon macka, annars diet-Pro eller en smoothie på frysta bär, lättkessella och lättmjölk.

    Efter cardioträning tar jag en hel portion Gainer pro, och efter gymträning en halv plus en halv portion whey 80..

    Någonting i den stilen hade jag tänkt.. Vad tror du/ni om detta?

    I övrigt äter jag en del tillskott, Dessa är:
    Whey-80
    Omega-3
    Kreatin
    Gainer, efter träning, inte nödvändigtvis hel portion, kan blandas med whey 80..
    Så ska jag ta ”Lose it” men mest för att hoppas på att jag ska tappa lite sötsug
    Sen ska jag använda Diet-Pro som mellanmål eller till smoothies av bär o dyligt om jag blir lite sugen
    jag tar även vitaminer

    Hälsningar
    Tomas

    #912709

    Dag 1 av 50:[/b]

    Förbränning:

    800kcal, 75 minuter cykling[/b]

    mätt med min pulsklocka, så det ska nog stämma relativt bra då det är en ”proffsklocka”…

    Hmm, kosten idag har väl varit halvdan, jag ska satsa på cirka 700kcal minus om dagen, vilket borde resultera i -1kg var 10onde dag ungefär..

    vägning sker var 10:de dag.

    vikt dag 1: 86[/b]

    Nu skriker tyvärr skolböckerna, så nu måste jag gå och tysta dem.. ha en bra kväll allihopa!

    Åver änd aot/

    Tomas

    #912710

    Hallå alla glada!

    Nu sitter jag och käkarfrukost, tre knäckemackor med rostbiff på, och en siet pro. och 2 kapslar omega 3..

    senare blire gymmet, armar:D

    skriver i hur de gick senare..

    hej svejs allihopa

    #912711

    Lycka till med dieten o träningen!

    #912712

    Tack ska ni ha!!

    Nu Jävlar är jag taggad till tusen, skulle bli så satans besviken på mig själv om jag inte grejjar det. men men, man kan inte göra annat än sitt bästa.

    Nu ska jag snart ta mig till skolan med, BLÄ.

    ska gymma på idrotten, så vi fårse hur seriöst passet blir idag, ska försöka göra det så¨bra som möjligt.

    Tack för all uppmuntran!!

    Tomas

    #912713
    ReNeGaDe wrote:
    Lycka till på gymmet nu Tomas!:bb:

    Lycka till du med Pierre, ser fram emot bilderna..;)

    Ha de bra!

    #912714

    HEEEEJ!

    Nu kom jag just hem från gymmet. tränat med klassen på gym på gymnastiken. så armpasset blev inte alls så seriöst, men men..

    Såhär nånting blev det i alla fall:

    Curls, EZ-stång: 8*27, *37, 8*37 drop 12*27
    Hammercurls: 8*20, 8*22,5, 8*25, drop 8*20
    tvåhands hantelextension: jättelänge sen jag körde denna, så tog det lite lugnt, speciellt som jag har en axelskada som gärna gör sig påmind här.. men det blev i alla fall: 8*25, 8*27,5, 8*30, 10*32,5
    Pushdown i CC: 8*60*4
    enhandsextension, kommer icke ihåg vikt, men 3 set.
    bicepcurl: 8*17,5, 8*20*8, 8*22,5*3

    sedan 21:an i cc: först med 30kg sedan 35

    Inte alls nöjd, tränade inte på gymmet jag brukar träna på, då detta var med skolan, men men. Blev i alla fall slut i armarna, speciellt biceps. Triceps kunde jag la ha piskat mer, men hade ingen motivation….

    Nu ska jag snart sättamig nån timme på träningshojjen, men dock kör MYCKET lugnt då jag känner Liiiiiiiite i halsen..

    Puss o kram alla snygga barn. Tja, vuxna med.. eller, alla GROOVA!!

    #912715

    Hmm, blev inget cyklande idag, är lite hängig, kanske en promenad senare.. MEn men, tror iof att jag trots det legat på kcal minus idag.. får ta nya tag i morgon, jag blir galen om jag skulle bli sjuk igen nu..

    Aja, på återseende

    Tomas

    #912716

    nu ska jag snart krypa ner i den varma sängen, men innan det avsluta mitt kvällsmål, 2 knäckemackor med rostbiff och en diet pro.

    Missnöjd med att det inte blev nån cardio, men gymmade i alla fall, så det blev inte bara vila.

    Gonatt på er allesammans

    #912717

    dag 2 av 50[/b]

    liten besvikelse, men i alla fall ett ok gympass, men armarna ville ha mer, det kände jag, men tar de nästa tisdag!!

    förbränning:
    ingen[/b]
    :(

    #912718

    Dag 3 av 50[/b]

    förbränning:

    1056 kcal, 100 minuter [/b]lugn cykling

    annars har jag varit på gymmet med, axlar o trapz

    bland annat:
    Militärpressar, sidolyft, drag till haka, kryss i Cc
    shrugs i smithen och hantelshrugs.

    orkar inte skriva ner vikter, då det inte är många som kikar i min journal endå…;)

    Tomas

    #912719

    Hmm, detta är faninge kul, redan nu problem med motivationen, och funderar på att skita i det.. är så satans sugen på nåt.. typ nötter eller så, förjävligt att det ska vara så satans mycke fett i den skiten…………….. Perkele.´Maybe I was born för att aldrig få känna hur det känns att vara nöjd med sin kropp, fan va less jag blir……………………

    #912720

    Kom igen nu fan!! Lägg inte ner

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.