Saknar volym i bröst

Home Forums Allmänt om gymträning Saknar volym i bröst

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 75 total)
  • Author
    Posts
  • #291039

    Har fortfarandet problemet att jag saknar volym i bröst. Styrkan finns där( bänkade 107,5 förra vecka), men känns som jag bara växer på bredden och inget på höjden. Funderar på att byta ut bänkövningarna mot hantelpressar, är det rätt? Ge mig tips

    Tacksam för svar

    #57320
    #291040

    skulle det tex vara genetiskt möjligt att få till en liknande volym som på bilden?

    #291041

    Ja du får helt enkelt träna på. Bredd och tjocklek är inget man kan bestämma över, oavsett vad folk vill säga dig genom myter eller via kommersiella kanaler

    #291042

    Vilka övningar/reps osv du kör bestämmer inte hur ditt börst ser ut. Muskeln kan bara blir större. Samma sak med alla som vill få större ”peak” på bicep, det går inte att träna på ett visst sätt för att få större peak.

    #291043

    Kör du lutande bänk något? Då får du bättre kontakt med övre bröst.

    #291044

    Lægg in tunga hantel flyes i ditt program om du inte redan kør det:D

    #291045

    Började för ett par veckor sedan med hantelpress och får sån otrolig kontakt, känns ändå in i skelettet! Testa det iallafall, du har inget att förlora:D

    #291046
    supersonic wrote:
    Ser väl normalt ut i guess, 107kg är inte spec mkt att bänkpressa, bara köra vidare så ska du se att det blir bra :emo-thumb

    Jag är bara 18år och väger 77kg så är ganska nöjd med det, men självklart kan det bli bättre.

    #291047
    bustz0rz wrote:
    Vilka övningar/reps osv du kör bestämmer inte hur ditt börst ser ut. Muskeln kan bara blir större. Samma sak med alla som vill få större ”peak” på bicep, det går inte att träna på ett visst sätt för att få större peak.

    Visst jag har hört det du säger många gånger, men efter ett pass med mycke snebänk så känner jag mer träningsverk i övre bröst, alltså borde det gå att påverka till viss del?

    #291048
    Baldrik wrote:
    Visst jag har hört det du säger många gånger, men efter ett pass med mycke snebänk så känner jag mer träningsverk i övre bröst, alltså borde det gå att påverka till viss del?

    Jaadå! Kör på med lutande bänk som en självklarhet i alla bröstpass, prova även köra flyes i cc:n. Stående och liggande!

    #291049

    Jag kænner igen mig sjælv i det hær før många år sedan:D
    Idagens læge tror jag så hær då men det kan ju också vara fel haha.
    Tror det handlar om muskelfiber rekrytering och att man inte lyckas ta ut sig eller få bra kontakt nog nær det blir som du sæger om træningsværken i øvre respektibe nedre brøst. Har du lyckats med att ta ut din brøstmuskel till max så borde du ju logiskt ha rekryterat alla dina muskelfibrer i muskeln och dærav træningsværk i hela muskeln.
    Om jag tittat i en bok jag har som heter encyklopedia of moderna bodybuilding med Arnold Swartzenegger så vissas det många skisser med øvningar før nedre, mittre och øvre brøst men man behøver ju bara titta på en anatomi karta før att se att vi har 2 muskler runt brøstet, den stora samt lilla brøstmuskeln.
    Nu tror jag ju så då att det ær mycket møjligt att få bættre muskelfiber rekrytering i den øvre delen av brøstmuskeln och då lite sæmre i nedre om man kør snedbænk som exempel.
    I slutændan då som jag sa førut att kan du verkligen ta ut dig till MAX så borde denna muskelfiber rekrytering komma i hela brøstet:)

    #291050

    okej, jag har föresten hört att bänkpress ger mer vidd och hantelpress ger mer höjd på bröstet. Myt??

    #291051

    Det är mycket genetik, jag är ganska svag i bröst faktiskt. Reppar 6*3*60. Men har ändå ganska så stora bröstmuskler jämfört med hur mycket jag tar. Vad har du för bröstprogram nudå? Ett förslag är: Bänkpress, rak. Hantelpress, lutande. Bröstsväng i CC, Pec-dec eller hantelflyes

    #291052

    Mitt bröst var den svagaste muskelgrupp jag hade innan.
    Jag var alltid lite ”rädd” för att köra tungt och massa press övningar.

    Men efter jag har börjat med dessa har det blivit en jekla skillnad i volym.

    Om jag kör 4 övningar för bröstet blir det oftast 3 press övningar,och runt 3-10 reps!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 75 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.