Saknar volym i bröst

Home Forums Allmänt om gymträning Saknar volym i bröst

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 75 total)
  • Author
    Posts
  • #291083
    Baldrik wrote:
    Jag vet men om man kollar i boken jag nyss nämde så visar han att dips tar effektivast på den nedre delen av Pectoralis Majors alltså inte hela.
    För att ta ett annat exempel så visar han att bröstets mellersta del tränas effektivt i kryssdrag i cc:n, specielt om man korsar armarna i slutet på övningen

    Vilket ej stämmer punkt

    #291084

    Baldrik

    Jag tycker att du under 1 månads tid provar att køra tunga bænk 5-8 reps dær 8’e repset ska vara ett rent helvete att få upp, kør 2-3 såna as tunga set sen kør du samma upplægg med tunga flyes. Kom ihåg HØG intensitet:)
    Gløm inte først uppværmning, 2 set a 12 reps på lætt vikt, 1 set på anpassningsvikt och sen jærnet, førutom lite cykel och stretching først då.

    Kør ett pass på plan bænk och næsta på sned.

    Sjælv kør jag bara plan just nu och jag økar mycket bra från pass till pass, jag kan avsluta ibland med cable cross

    #291085

    Här är tråden om B-uppsatsen:[http://forum.body.se/showthread.php?t=24470&highlight=Uppsats]

    #291086
    Allan wrote:
    Här är tråden om B-uppsatsen:[http://forum.body.se/showthread.php?t=24470&highlight=Uppsats]

    Tack, nu fick jag lite mer klarhet i det hela.

    #291087
    supersonic wrote:
    Ser väl normalt ut i guess, 107kg är inte spec mkt att bänkpressa, bara köra vidare så ska du se att det blir bra :emo-thumb

    Grymt mycket lol på den kommentaren. Avundsjuka i all sin glans.

    #291088
    leetajz wrote:
    Grymt mycket lol på den kommentaren. Avundsjuka i all sin glans.

    Jupp.. tycker att 107 kilo är ganska mycket ja .. iaf i den åldern och på den vikten :)

    #291089
    peky wrote:
    Jupp.. tycker att 107 kilo är ganska mycket ja .. iaf i den åldern och på den vikten :)

    Tackar :)

    #291090
    Baldrik wrote:
    Men det jag inte vill inse är det kan räcka med en övning för varje varje muskel. Då skulle det räcka med att alltid köra endast en övning för tex biceps eller vader och ändå nå maximal muskeltillväxt???

    Det är skillnad på enskilda muskler och muskelgrupper. Vad gäller det dåliga exemplet där du jämför med just biceps och vader så är det enstaka muskler som absolut kan tränas med isolerade enleds-övningar.

    #291091

    Har du testat köra Dumbbell flys? Hjälper mig väldigt bra. Har inte orkat läsa igenom alla svar så hoppas inte ja upprepar något

    #291092
    supersonic wrote:
    Ser väl normalt ut i guess, 107kg är inte spec mkt att bänkpressa, bara köra vidare så ska du se att det blir bra :emo-thumb

    Det beror väl helt och håller på hur länge du tränat hur du ligger till genetiskt.
    Om en total nybörjare går in och bänkar 107kg så är det sjukt mycket men om 1 som är riktigt erfaren och tränat x antal år går in och bänkar 107 kg så är det väl inte spec mkt. Allt beror ju på i vilket stadie du ligger i

    #291093

    Jag har inte kollat så noga vad alla har skrivit men jag tänkte på det där problmet du hade med volymen på bröstet.

    om jag kände att jag låg efter med bröstmukulaturen så skulle jag nog sänka vikten ett tag och verkligen försöka få kontakt med bröstet så mycket det går vid tex bänkpress.
    när man kör tungt blir det lätt att man hjälper till med andra muskelgrupper bara för att tvinga upp viket.
    efter några veckor kan du däremot höja och köra tyngre med förhoppning om att du får bättre kontak vid träningen.

    #291094

    Det bästa du kan göra, tycker jag, är att satsa på att öka styrkan. Med tiden kommer kontakten och volymen i alla fall.

    Glöm allt du sett Coleman och grabbarna göra. För de flesta så funkar det bättre med ett enkelt upplägg. Kör bänkpress som huvudövning. Variera lite då och då med hantelpressar eller lutande pressar. Släng in några set flyes då och då, men håll volymen relativt låg ändå.

    I perioder om ca 4 veckor kan du köra en något högre volym med fler övningar, sen återgår du till lägre volym med färre övningar i 6-8 veckor.
    Mvh

    #291095
    supersonic wrote:
    Ser väl normalt ut i guess, 107kg är inte spec mkt att bänkpressa, bara köra vidare så ska du se att det blir bra :emo-thumb

    Klart det är! Jag tar runt 80-83kg i bänk, är inte så förtjust i bänkpress, och har urusel teknik, så man kanske inte kan jämföra så.
    Men hursomhelst är min bröst muskelatur bättre än hans, fast han tar så pass mycket.. kanske dålig genetik? Han är ju knappast svag om han tar 107.
    Men jag har själv problemet att på övre delen av bröstet är det lite mindre massa, vilket jag nu försöker få i ordning på och därmed gör bröstmusklerna att se bättre och större ut. Har därav lagt in snedbänkpress och sned hantelpress.

    #291096

    Är du 18år väger 77kg så är 107kg bra!
    Dina bröst släpar inte heller för den delen.

    #291097

    vi hade ju en ganska lång diskution i den här gamla tråden om hurvida man kan träna specifika delar av bröstet.

    kolla på det här alla ni som säger ni som hävdar ett det endast går att stimulera bara undre och övre bröst………

    [http://thefitshow.tv/remastered/season1/episode3.html]

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 75 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.