1 eller 2 gånger i veckan?

Home Forums Allmänt om gymträning 1 eller 2 gånger i veckan?

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 31 through 37 (of 37 total)
  • Author
    Posts
  • #519668
    piggiy007 wrote:
    träna 5 dagar i veckan och träna varje muskel grupp 1 gång i veckan. så är det viktigt att du variera. ät mycket, ta kosttillskott som gainer, protein, creatine, glutamin och omega-3.
    lycka till!

    Hur skulle muskelgrupperna fördelas på en sådan 5-split?
    Borde resultera i att basövningarna måste uteslutas för att inte belasta synergister. Låter inte särskilt bra.

    #519669
    piggiy007 wrote:
    träna 5 dagar i veckan och träna varje muskel grupp 1 gång i veckan. så är det viktigt att du variera. ät mycket, ta kosttillskott som gainer, protein, creatine, glutamin och omega-3.
    lycka till!

    Ännu ett episkt första inlägg

    #519670
    vasslefranmjolk wrote:
    Antingen är det optimalt eller inte. Frågan är vad som är optimalt för den enskilda individen…

    Självklart är det olika för individen.
    Det som retade mig lite var bara att han sa ”2-3 är optimalast”, vilket det inte alls måste vara.

    #519671

    hmm;

    jag kör;
    Bröst/vader
    Rygg
    Axlar
    Armar
    Ben/mage

    har kört så i två år snart och utvecklas ständigt och jag kör bas övningar dessutom,så det går att träna med en 5 dagars split.

    #519672

    Förstår knappt något av det som sägs här så här sent på kvällen när hjärnan säger ifrån men när ni nämner Samma muskel två ggr/v så är det Tex Biceps under 2 pass i veckan?

    Jag uppfattar 2 ggr v som följande:

    Dåligt exempel men Tex:
    M. Rygg Bakaxl Bic
    T. Ben Vader Mage
    O.Bröst Tri
    T.Ben Vader Mage
    F.Axl Bic
    L.Vila
    S.Bröst Tri

    Får med allt x2 förutom Rygg & Bakside axlar – plus att 6 pass/v känns mycket. Det låter inte rimmligt så är det jag som missuppfattar allt Eller.?
    Piska mig om det e jag som fått allt om bakfoten! Dax att ladda hjärnan NAtti!

    #519673

    Vad är det för volym man använder sig i litteraturen som finns om detta? Hur många set / muskelgrupp per gång? Bör väl vara oerhört slitsamt för kroppen om man kör tex 15set ben 3ggr i veckan :p

    #519674
    Martin Löwgren wrote:
    Om målet är ökad muskelmassa tyder som jag skrev tydligt att 2gr är bättre än 1gr i veckan och att 3gr är bättre än 2gr.

    Vad baserar du detta på? Wernbom-metaanalysen?

    Man måste se till andra aspekter såsom träningserfarenhet. Någon som kommit väldigt långt och är närmre sin genetiska gräns kommer INTE gynnas av att träna 3 gånger i veckan.

Viewing 7 posts - 31 through 37 (of 37 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.