En sjuk idé av en desperat deffare

Home Forums Allmänt om gymträning En sjuk idé av en desperat deffare

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 58 total)
  • Author
    Posts
  • #863656

    Haha Henke: jag vet EJ om du kanske har rätt. men jag frågar er här därför ni brukar ha koll om min teori först och främst håller , isåfall så Ja självklart tänker jag prova då en kebabpizza på en 50 lapp är galet värt mot suget.

    #863657

    asg…go ideé

    #863658

    Herregud, den här tråden är ju raktigenom tragisk!

    Visst, släng ut en 50-lapp och testa om du vill, det är ju inga stora pengar. Givetvis kommer det inte funka och det är ett sjukt sätt att se på mat.

    #863659

    Jag röstar för en thai-buffè!

    #863660

    Jag tror personligen att de bara kommer förvärra suget om du genom föra din idé… Å risken att du ballar ur å slänger i dig skiten iaf tycker jag verkar rätt hög.. Inget relevant bara en tanke..

    Vänd suget till att driva din motivation istället,, å bit ihop den sista månaden av deffen,, för att sen kunna njut av skit maten,, för då e du helt klart värd de..

    Lycka till!!

    #863661

    Det är ett väldigt skevt förhållningssätt till mat du har om du går i tankarna att köpa mat som du sedan ska spotta ut. Det är nog större risk att du ballar ur totalt och sväljer när du väl har maten i munnen.

    Gör nåt vettigare av pengarna istället.

    #863662
    VeronicaSöderman wrote:
    Jag tror personligen att de bara kommer förvärra suget om du genom föra din idé… Å risken att du ballar ur å slänger i dig skiten iaf tycker jag verkar rätt hög.. Inget relevant bara en tanke..

    Vänd suget till att driva din motivation istället,, å bit ihop den sista månaden av deffen,, för att sen kunna njut av skit maten,, för då e du helt klart värd de..

    Är du möjligtvis kollega med Anna Skipper? illa är det faktiskt inte med hamburgare och pizza, inget man ska basera kosten på men slänga med ord som ”skitmat” när det handlar om enstaka fall tycker jag är att ta i.

    #863663

    Du kommer ha mindre problem med suget om du skiter i att smaka.

    #863664

    20 kilo på 10 veckor, låter som bara det kan ge en ohälsosam inställning till mat.

    pröva om du vill, du lär inte få i dig speciellt mycket kalorier. Men jag tycker du ska titta dig själv i spegeln och ställa dig frågan om det är helt friskt att ens fundera över sådana alternativ?

    Har du redan gått ner 20 kilo hade jag tagit en paus på 2-3 veckor då jag ätit normalt utan att gå upp i vikt för att sedan deffa bort de sista kilona när kroppen och psyket har vilat lite.

    #863665

    Håller med resterande. Det är ätstörningstendenser. Du kommer bara bli mer sugen förmodligen eftersom kroppen inte får det den tror kommer förmodligen den skrika efter mer. Det är inte långt ifrån att kräkas upp maten och det är bulimi. Som någon sa ta en paus några veckor om du inte känner att du orkar för att sedan fortsätta ner de sista kilona eller struntar du i de sista kilona och äter som vanligt igen om du mår bättre av det. Hälsan är viktigare än några kilon.

    #863666

    Håller med resterande. Det är ätstörningstendenser. Du kommer bara bli mer sugen förmodligen eftersom kroppen inte får det den tror kommer förmodligen den skrika efter mer. Det är inte långt ifrån att kräkas upp maten och det är bulimi. Som någon sa ta en paus några veckor om du inte känner att du orkar för att sedan fortsätta ner de sista kilona eller struntar du i de sista kilona och äter som vanligt igen om du mår bättre av det. Hälsan är viktigare än några kilon.

    #863667
    Eddie Vedder wrote:
    Är du möjligtvis kollega med Anna Skipper? illa är det faktiskt inte med hamburgare och pizza, inget man ska basera kosten på men slänga med ord som ”skitmat” när det handlar om enstaka fall tycker jag är att ta i.

    Quote:
    Jag har en enorm aptit för mat och tyvärr för skräpmat som hamburgare, kebab, pizza etc.

    Han använder själv ordet skräpmat.. skräpmat, skitmat same shit diffrent name..

    Säger inte att de e illa,, pizza och hamburgare kan man till och me gör relativt nyttigt alt,, specilet o man gör de själv..

    Men min tanke me inlägget va inte att lägg vikt på hurvida nyttig pizza, hamburgare eller keba e..
    Min tanke va mer att ge ett råd till honom att tänka två gånger,, för en sådan sitution skulle lätt kunna spåra ur.. och som många andra säger i den här tråden verkar han inte ha ett friskt förhållande till sin kost och som han kanske borde ta i tur me innan de går för långt..

    Sen hur nyttig pizza keba och hamburgare,, känns rätt ovässentligt,, för jag tror redan de flest på detta forum e medvetna om att de inte e någon mat man går och bli hård av direkt..

    #863668

    Okej till alla er som tror jag är anorektiker eller typ svält ihjäl mig och ” ohälsosam inställning till mat ” ska jag förklara en gång för alla.. mittt deffschema (träning+ mat ) har jag fått från en personlig tränare. Jag började här för just 10-12 veckor sen . .läste en hel del och fick väldigt bra tips från alla er. Så jag har tränat rätt och ätit rätt enligt mina MÅL vilket var att drastigt gå ner i vikt, och precis som tränare sa är det inte optimalt att gå ner så fort då man även tappar en del muskelmassa. Men det finns en del skäl till varför jag valde det. Hur som helst , jag har ej ätstörningstendser ville bara prova ett alternativ . jag kommer ju klara det oavsett men det är sommar, och omgivingen kör massa skräpmat på kvällar eller allmänmt.. man blir fan tokig.
    Aja… jag ska ialfall prova nu.. återkommer kanske med rapport hah.

    #863669

    Men för fan, ta och kamma till dig och börja betee dig som en normalt funtad person. Äta mat och sen spotta ut den, varför inte gå ett steg längre och svälja ner maten och sedan spy upp skiten nu är du ändå är igång?

    mvh Boven

    #863670

    vf inte Tugga(känna smak) —> Svälja ( känna mättnad ) —-> spy :P

    Bara en tanke från mig, Inga Moralpåhopp om ” uppmanade till bullemi ”, vi snackar ju om effektiv deff :up:

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 58 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.