Fastare rumpa men inte större?!

Home Forums Allmänt om gymträning Fastare rumpa men inte större?!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 33 total)
  • Author
    Posts
  • #540954

    Min flickvän kör i nuläget knäböj, utfallsgång och benpress ca 20reps x 3 set.
    Hennes mål är att få en fastare/tightare rumpa. Men hon är rädd att få en sk hockyröv/böjröv… Så hur tränar man så man får fastare/tightare rumpa men undvika att den blir större?

    Det bästa vore väl att träna på som hon gör med benträningen, med höga reps för att inte lägga på för mkt massa och samtidigt hålla en strikt diet.. Eventuellt byta ut knäböjen mot front squat?

    Nån som har erfarenhet av detta?

    #70485
    #540955

    ”The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women.” Eric Midkiff från misc.fitness.weights

    Förslagsvis lyfter hon riktigt tungt(för att bibehålla muskelmassa) och samtidigt ligger på energiunderskott tills hon nått den önskade konsistensen.

    #540956
    vasslefranmjolk wrote:
    energiunderskott tills hon nått den önskade konsistensen.

    Kan bara hålla med! Men varför??? Målet för alla tjejer borde vara att bygga så mkt putröv som möjligt!

    #540957

    Det är skillnad på hängröv och en vältränad rumpa. Sedan så är det bara en smaksak hur stor/liten den ska vara. Dock så håller jag med föregående talare och tillägger att tjejer som tränar som galningar och inte kör tunga böj borde få böter.

    Men, men antar att TS flickvän är lite förvirrad ang det här med myten om ”hockeyröv”. Inte ens Pernilla Wiberg (en av Sveriges bästa kvinnliga utförsåkare) lyckades med bedriften att få en manlig ”hockeyröv” och då körde hon bra mycket tyngre vikter än vad de flesta discogymmare tar i benböj. Sägs att hon tog närmare 200 kg i knäböj… Hmm, känns som om jag inte riktigt fick fram min poäng. Men, men lycka till med träningen och det är långt kvar till sommaren.

    #540958
    MrTraps wrote:
    Inte ens Pernilla Wiberg (en av Sveriges bästa kvinnliga utförsåkare) lyckades med bedriften att få en manlig ”hockeyröv” och då körde hon bra mycket tyngre vikter än vad de flesta discogymmare tar i benböj. Sägs att hon tog närmare 200 kg i knäböj… Hmm, känns som om jag inte riktigt fick fram min poäng. Men, men lycka till med träningen och det är långt kvar till sommaren.

    Jag kan säga att det mer är en regel än undatag att tjejerna som åker alpint på elitnivå har sk böjröv.

    Nu on topic.. Hennes mål är snarare att få mindre rumpa.. då borde tunga böj inte vara så lämpligt?

    Vore det inte bättre att deffa, Träna rumpan högrep. Och sedan resten av kroppen tyngre för att spara på muskelmassan. Eller har jag fel? :|

    #540959

    En sak att tänka på, om du tycker att hon har för mycket fett på rumpan så går det inte att punktförbränna bort det genom hård rumpträning :). Fett bränns bort jämnt över hela kroppen oavsett hur du tränar.

    Så massa cardio kan ju vara en god idé, kombinerat med rumpträning.

    Satsar hon på denna formen?:
    [youtube=]

    Kan rekommendera hennes kanal, hur mycket träningstips som helst.

    #540960
    Odium wrote:
    En sak att tänka på, om du tycker att hon har för mycket fett på rumpan så går det inte att punktförbränna bort det genom hård rumpträning :). Fett bränns bort jämnt över hela kroppen oavsett hur du tränar.
    .

    Att punktförbränning ej är möjlig är vi fullt medventa om:)
    Dock om man vill förlora muskelmassa på rumpan borde väl träna högreps knäböj i kombination med en strikt diet vara det bästa för att få en fastare mindre rumpa.

    Odium wrote:
    Satsar hon på denna formen?:

    Kan rekommendera hennes kanal, hur mycket träningstips som helst

    .

    Ja något åt det hållet! Ska kolla den!

    #540961

    Hon har alltså, som alla andra kvinnor på planeten, en hel del fett över arslet. När det försvinner kommer ingenting vara kvar. Är det meningen?
    Tjejen i videon postad här ovanför har ganska lågt BF, hon saknar inte muskler.

    #540962
    nutz wrote:
    Hon har alltså, som alla andra kvinnor på planeten, en hel del fett över arslet. När det försvinner kommer ingenting vara kvar. Är det meningen?
    Tjejen i videon postad här ovanför har ganska lågt BF, hon saknar inte muskler.

    Jag kanske borde formulera om mig, Hur gör man för att träna en naturligt stor muskelgrupp att bli mindre?

    #540963
    Fillemannen wrote:
    Jag kanske borde formulera om mig, Hur gör man för att träna en naturligt stor muskelgrupp att bli mindre?

    Man skiter i att träna den, prova att sluta köra rygg ett halvår så ska du se att latsen krymper:)

    Ett råd, avgör hur stor baken är i förhållande till andra muskler när hon kommit i form. Sällan man ser tjejer i tävlingsform som har tillräckligt med röv!

    #540964
    Fabrice wrote:
    Man skiter i att träna den, prova att sluta köra rygg ett halvår så ska du se att latsen krymper:)

    Ett råd, avgör hur stor baken är i förhållande till andra muskler när hon kommit i form. Sällan man ser tjejer i tävlingsform som har tillräckligt med röv!

    Men det vill hon inte.. träna vill man ju! :up:

    Ingen som kan varken bekräfta eller dementera min teori om högreps i böjjen plus deffa?

    #540965

    Högrep kommer inte att få musklerna att krympa.
    Förstår precis hur hon känner, men kan nästan garantera att en stor del av det hon tror är muskelmassa på röven är fett. Har sett fitnesstjejer i god off-form med rätt stora rövar, i tävlingform är dom så små att man får plats med båda skinkorna i en hand:emo-thumb

    Är hon trots det rädd för ökad muskelmassa på röven så ge helt enkelt fan i att träna den tills fettet är på den nivå hon vill, då kan hon utvärdera om den fortfarande är för stor eller kanske för liten?

    Benpress med fötterna lågt, benspark, sissy-squat är övningar som inte tar så mycket på röven men ändå belastar låren bra

    #540966

    Något säger mig att det är ”Fillemannen” himself och ingen annan som har problem med röven. Sällan har jag skådat, hört eller läst att en brud vill ha en fastare rumpa utan muskler? Går det ens?

    Hon får gärna hålla sig till en strikt diet å få s.k celliluter(?)

    Lågvolymsträning är annars ett annat exempel på att ha en hård kropp.

    #540967
    Vincent Qvarfordt wrote:
    Har sett fitnesstjejer i god off-form med rätt stora rövar, i tävlingform är dom så små att man får plats med båda skinkorna i en hand:emo-thumb

    Bildbevis tack!:|8)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 33 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.