Fastare rumpa men inte större?!

Home Forums Allmänt om gymträning Fastare rumpa men inte större?!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 33 total)
  • Author
    Posts
  • #540968
    Fillemannen wrote:
    Men det vill hon inte.. träna vill man ju! :up:

    Ingen som kan varken bekräfta eller dementera min teori om högreps i böjjen plus deffa?

    Jag har fått mina bästa resultat i benträningen av högrepsträning så det kan du nog glömma. Som flera redan sagt så är det fokus på kroppsfettnivåer som gäller för att få ett typiskt kvinnoarsel att anta mindre proportioner.

    Inom byggning så är det ju generellt så att det gäller att lura ögat och ge ett visuellt intryck av en estetiskt tilltalande kropp/figur. Prio 1 är då att bygga muskler och har man då turen att ha en muskelgrupp som är naturligt stor (och det inte har att göra med den naturliga fettansamlingen som det troligtvis handlar om här) så får man lura ögat genom att bygga ikapp de muskelgrupper som visuellt förminskar den aktuella muskelgruppen. Har man ex. stor midja så blir den visuellt mindre om man lägger krut på axlar, övre rygg och ben.

    För övrigt så har kändis-Sveriges största dåre sedan Robinson-Robban återkommande rumptips i sin julkalender på Aftonbladets hems(k)sida… ;)

    #540969
    Fillemannen wrote:
    Ingen som kan varken bekräfta eller dementera min teori om högreps i böjjen plus deffa?

    Högreps och deff är la ingen höjdare, vad jag vet.

    Är det fett hon har på baken, kör tungt. :emo-thumb
    Är det muskler hon vill ha bort från the ass, kör inte alls.

    #540970

    Okok…
    Men borde det inte gå att träna en muskel mindre?

    Min storebror tex har riktiga monstervader även fast han aldrig tränar dom.. För övrigt lågt bf
    Finns det tex inget sätt han kan ”träna dom mindre”?

    Tex genom att systematiskt köra vader sen inte äta och cardio på det för att bryta ner muskeln.. eller är jag ute och cyklar? :p

    #540971
    Fillemannen wrote:
    Jag kanske borde formulera om mig, Hur gör man för att träna en naturligt stor muskelgrupp att bli mindre?

    Man tränar den utan adekvat tid/näringstillförsel för återhämtning. Men har ni sådana kroppsliga ideal skulle jag råda er att tänka om :whistle:

    #540972
    Fillemannen wrote:
    Okok…
    Men borde det inte gå att träna en muskel mindre?

    Min storebror tex har riktiga monstervader även fast han aldrig tränar dom.. För övrigt lågt bf
    Finns det tex inget sätt han kan ”träna dom mindre”?

    Tex genom att systematiskt köra vader sen inte äta och cardio på det för att bryta ner muskeln.. eller är jag ute och cyklar? :p

    Näe! Lägg upp en bild så får vi avgöra! :|

    #540973
    HyunJin wrote:
    Näe! Lägg upp en bild så får vi avgöra! :|

    va dillar du om?

    #540974
    Fillemannen wrote:
    Tex genom att systematiskt köra vader sen inte äta och cardio på det för att bryta ner muskeln.. eller är jag ute och cyklar? :p

    Du kommer att bryta ner alla muskler om du tränar på ett ordentligt underskott. Men när du börjar äta igen så växer de till sig:) Säkert det dubbla;)

    Ärligt talat, undvik att träna röven! Eller börja med yoga, de brukar ju se smala ut.

    #540975
    HyunJin wrote:
    Näe! Lägg upp en bild så får vi avgöra! :|

    Bättre att lägga upp en bild på baken!

    #540976

    Ut och spring mycket och ofta.
    Kombinera det med flitig benträning med full kontakt.

    Då lovar jag att konsistensen kommer bli som önskad, och beroende på hur utgångsläget ser ut kommer det ta olika lång tid.

    #540977

    Tänkte att jag som tjej kan lägga min synpunkt (och erfarenhet) i diskussionen. Huruvida man kan träna musklerna ”mindre” och enbart fastare tycker jag låter knepigt, även om jag förstår hur du resonerar. Kan iaf ge lite tips på vad som har fungerat på mig och som jag rekommenderar andra tjejer; olika sorters utfall (stillastående, åt sidan, gående – finns inte en enda bit av gluteus som missas där inte..!), knäböj (fri stång, Smithmaskin) och liggande lårcurl. Är hon relativt ny i gymmet kan hon göra knäböjen med en gymboll mellan ryggen och väggen och utan vikter. Den övningen blir snabbt för lätt och enformig om man tränat ett tag…
    Jag brukar dessutom blanda antalet reps beroende på övning. Ex. utfall = lägre vikter, många reps. Knäböj = tungt, färre reps. Det har åtminstone fungerat på mig.
    Bästa cardioformerna tycker jag annars är löpning, gång med lutning, crosstrainer och steppmaskin.
    Kan nästan lova att det ger en bakdel som heter duga utan att för den delen vara XXL, beroende på andelen kroppsfett förstås… Tycker hon att hon får för mycket ”put” så är det väl bara att dra ner på antalet övningar av baken istället? Det är ju det som är det roliga(!?) med styrketräning; musklerna är en färskvara så de försvinner ganska snart om man inte tränar dem. Så det är bara att prova sig fram! :)

    #540978

    Man kan definitivt göra muskler mindre, du msåte då ”svälta” och bryta ned den.

    Allas vår käre Arnold Schwarzenegger gjorde detta med sina armar när han skulle medverka i Conan – Barbaren. Hans armar var för stora för att kunna lyfta ur svärdet ur slidan på ryggen x)

    #540979
    Challemannen wrote:
    Man kan definitivt göra muskler mindre, du msåte då ”svälta” och bryta ned den.

    Allas vår käre Arnold Schwarzenegger gjorde detta med sina armar när han skulle medverka i Conan – Barbaren. Hans armar var för stora för att kunna lyfta ur svärdet ur slidan på ryggen x)

    Det där låter som en skröna… ;)

    #540980

    När andra tjejer frågat mig hur jag tränar mitt ass så svarar jag alltid: ”Tungt, hårt å intensivt!”
    Inga j-a bodypump böjs, utan ner me ändan i backen å d ska va tungt! Ben/rumpa är så stora muskelgrupper så dem behöver rejält me pryl för att formas! Jag kombinerar både högreps/lågreps samt konditionsträning i form av bla kampsport, löpning och spinning. Tjejer måste sluta gå på alla myter om att tung träning gör dem stoa å klumpiga.. Betydligt färre skulle gå omkring me babyfläsk på mage/rumpa om dem bara vågade köra tungt! Samt åt riktig mat också ist för att skippa frullen å sen smygäta chokladbollar å annat skit.. Offtopic, I know, men kunde inte låta bli! :p

    #540981
    Fabrice wrote:
    Ärligt talat, undvik att träna röven! Eller börja med yoga, de brukar ju se smala ut.

    Jaaa, om man vill se ut som en lyktstolpe med taxiröv så… :|

    #540982

    Finns ju inget bättre än ”Stora” tjej rumpor! varför träna den mindre?
    BB4L! :P

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 33 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.