Hur ofta tränar ni benen???

Home Forums Allmänt om gymträning Hur ofta tränar ni benen???

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 41 total)
  • Author
    Posts
  • #698223

    Som rubriken säger, hur ofta tränar ni benen….
    Själv har jag bara tillgåg till knäböj och marklyft, och eftersom jag har en dålig rygg så blir det typ max en gång per vecka.
    Och detta ger mig något av ett dåligt samvete eftersom det känns som att jag försummar benen lite.

    Så hur ofta kör ni ben???

    #78687
    #698224

    1 gång / vecka :) Lika mycket som allt annat =)

    #698225

    En gång i veckan. Ibland två ggr när jag har tid och känner att ena passet gick dåligt!:)

    #698226

    Knäböj två gånger i veckan :)

    #698227

    En gång var 7-10 dag, beroende på hur jag jobbar, etc.

    #698228

    1 gång i veckan

    #698229
    ExRxMiCkE wrote:
    Som rubriken säger, hur ofta tränar ni benen….
    Själv har jag bara tillgåg till knäböj och marklyft, och eftersom jag har en dålig rygg så blir det typ max en gång per vecka.
    Och detta ger mig något av ett dåligt samvete eftersom det känns som att jag försummar benen lite.

    Så hur ofta kör ni ben???

    Du, en liten fråga bara. Om du bara har tillgång till knäböj och marklyft så borde du även kunna köra utfall, frontböj samt raka marklyft?

    För att svara på Din fråga så kör jag för tillfället 2 lätta benpass i veckan.

    Mvh

    #698230

    jag kör underkropp var 4:de dag. och varannan gång fokuserar jag på framsida lår och varannan gång det andra. så låt oss säga att jag tränar benen 1.5 gång var 8:de dag.

    #698231

    1 gång / vecka

    #698232
    nicke wrote:
    Du, en liten fråga bara. Om du bara har tillgång till knäböj och marklyft så borde du även kunna köra utfall, frontböj samt raka marklyft?

    För att svara på Din fråga så kör jag för tillfället 2 lätta benpass i veckan.

    Mvh

    Raka mark dödar min rygg, så den har jag slutat med…
    Frontböj har jag faktiskt aldrig gillat och utfall kör jag lite då och då, fast jag tycker inte dom bygger massa lika bra som böj och mark gör.

    #698233

    Kör ben varje pass fördelat på baksida framsida var för sig. Knäböj räcker gott skulle jag vilja säga och gör att du ökar lättare än om du skulle köra fler benövningar. Så va inte orolig att du försummar benen, kör böj, utfall och mark, det gör susen;)

    Varför har du inte tillgång till mer förresten?

    #698234

    1 gång i veckan, skulle inte orka köra fler gånger. Benpass är det tyngsta passet för mig.

    #698235

    Max en gång i veckan…tar oftast 5-6 dagar innan träningsvärken lagt sig, å innan dess kör jag inte igen.

    #698236

    En gång varannan vecka. Vader desto oftare.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 41 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.