Hur ofta tränar ni benen???

Home Forums Allmänt om gymträning Hur ofta tränar ni benen???

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 31 through 41 (of 41 total)
  • Author
    Posts
  • #698252

    Dragit ner på det.. blir typ 1 gång vart 12:e dag

    #698253

    2-3 ggr/vecka, för styrka, ty jag är friidrottare … lyckligtvis född med urstarka ben …

    #698254
    sebbeboy wrote:
    1 gång i veckan, som alla andra muskelgrupper.
    Vaderna är dock ett undantag, dessa körs 2 gånger i veckan

    Hur kommer det sig att du tränar vaderna dubbelt så ofta som resten av kroppen?

    #698255

    Tränar ungefär 1 gång knäböj i veckan, då kör jag oftast enbart 2×10 sen är jag klar. Och 5-6 ishockeypass! :emo-thumb

    #698256

    Just nu blir det varannat pass, kör halvkropp.
    överkropp, underkropp, vila, överkropp, underkropp, vila, a.s.o.

    #698257
    OscarS wrote:
    Hur kommer det sig att du tränar vaderna dubbelt så ofta som resten av kroppen?

    För att han har sparrisar till vader kanske? nämen vissa förespråkar att de behöver mer pisk för att växa, helt enkelt för att de är satans svårflörtade om man inte har gener för det. Dock finns många olika teorier om just vader.

    #698258

    Sj tränar jag ben förhoppningsvis en gång i veckan. Försökte köra fler pass förr. men mina ben blev mindre av det. Så nu kör jag en gång som resten av kroppen får.

    #698259

    3 ggr i veckan, mån och fre framsida, onsdag baksida. plit på fram och bak för att orka prestera högre under benträningen.

    #698260

    2 pass i veckan blir det.

    Ett pass med böj, hack och basövningar.

    Ett pass högrep med spark, curl sissys etc, vader lägger jag dock inget krut på under benpassen, tycker tillväxten på dem blir större i trappmaskinen.

    #698261

    Jag tränar runt 7ggr benen i veckan :D

    #698262
    Flessa wrote:
    Då pratar du olika typer av konditionsträning antar jag, såsom fotboll, löpning, crosstraining etc?

    Om du går ner till gymet varje dag och kör ben så är det ju lite tokigt alltså :D
    Men å andra sidan så gör det inget att discoträningen är så förekommande och att folk då skippar benen, du tränar ju förfan ben för en hel stadsdel isåfall, :D

    Hehe sant!

    Ja varje dag ben på gymmet är lite och ta i. Men kör 6ggr ishockey i veckan och en gång ben på gym, blir dock enbart några knäböj sen inget mer.
    På sommaren dock brukar jag lägga in 4ggr knäböjstillfällen i veckan sedan kör jag så i 4 veckor. Sedan vilar jag 1vecka, och efter det kör jag mellan 1-2 benpass i veckan.

Viewing 11 posts - 31 through 41 (of 41 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.