Hur passar man bäst vid knäböj och marklyft?

Home Forums Allmänt om gymträning Hur passar man bäst vid knäböj och marklyft?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 35 total)
  • Author
    Posts
  • #660310

    Som rubriken lyder,

    hur gör ni för att passa någon som kör marklyft och knäböj ?

    man vill ju gjärna maxxa på dessa, men hur gör man det utan att riskera att bli skadad?

    #77467
    #660311

    hitta denna på youtube.

    [http://www.youtube.com/watch?v=beUB1ezzOFU]

    dock ringer min homo klocka (Vill inte ha min polare nära mig sådär :P)

    funkar det bra om man kör knäböj i maskin, och så står polaren på en av sidorna och trycker upp stången med handen om de börjar svikta ?

    #660312
    Tomas_O wrote:
    hitta denna på youtube.

    [http://www.youtube.com/watch?v=beUB1ezzOFU]

    dock ringer min homo klocka (Vill inte ha min polare nära mig sådär :P)

    funkar det bra om man kör knäböj i maskin, och så står polaren på en av sidorna och trycker upp stången med handen om de börjar svikta ?

    Är du homosexuell? inte för att de gör något alls.. men på gymmet kan du väl försöka att hålla dig till träning.. och bara försöka se att din passare kan passa dig bäst i denna ställning.

    #660313
    Alec wrote:
    Är du homosexuell? inte för att de gör något alls.. men på gymmet kan du väl försöka att hålla dig till träning.. och bara försöka se att din passare kan passa dig bäst i denna ställning.

    Nej, orkade inte förklara detta men killen som brukar passa mig känner jag inte så bra.. och skulle inte vara bekväm med att han stod sådär.. Det kanske du skulle vara, din homo nivå kanske är längre än min.. kalla mig vad du vill men jag är inte bekväm med någon så nära därbak…

    Någon som vet om de funkar bra att passa i maskin eller på annat sätt?

    #660314

    hitta ett annat klipp..

    [http://www.youtube.com/watch?v=CGvzjPKwPC8]

    men fattar inte riktigt hur passaren ska passa om de börjar svikta… här tar i utförarens midja i slutet?, eller ska han ta med både armarna runt utföraren och föra upp stången?

    fan jobbigt när man alltid tränar själv man lär sig aldrig sånt här :)

    #660315
    Tomas_O;725389 wrote:
    Nej, orkade inte förklara detta men killen som brukar passa mig känner jag inte så bra.. och skulle inte vara bekväm med att han stod sådär.. Det kanske du skulle vara, din homo nivå kanske är längre än min.. kalla mig vad du vill men jag är inte bekväm med någon så nära därbak../QUOTE]

    Homo nivå är alltså något som mäter hur nära man kan vara en kille typ? :O

    #660316
    Alec wrote:
    Tomas_O;725389 wrote:
    Nej, orkade inte förklara detta men killen som brukar passa mig känner jag inte så bra.. och skulle inte vara bekväm med att han stod sådär.. Det kanske du skulle vara, din homo nivå kanske är längre än min.. kalla mig vad du vill men jag är inte bekväm med någon så nära därbak../QUOTE]

    Homo nivå är alltså något som mäter hur nära man kan vara en kille typ? :O

    Där jag kommer ifrån i alla fall,

    Ta inte illa upp, men skriv något tips råd om frågan eller skriv inte alls! :)

    #660317
    Tomas_O wrote:
    Alec;725391 wrote:
    Där jag kommer ifrån i alla fall,

    Ta inte illa upp

    Visst! vart kommer du ifrån då? :D

    #660318
    Alec wrote:
    Tomas_O;725393 wrote:
    Visst! vart kommer du ifrån då? :D

    Södra stockholm..

    suck man börjar undra på nivån på de här forumet när någon 90a flamsar runt i trådarna hela tiden..

    #660319
    Tomas_O wrote:
    Alec;725394 wrote:
    Södra stockholm..

    suck man börjar undra på nivån på de här forumet när någon 90a flamsar runt i trådarna hela tiden..

    Förlåt så mycket då.. :(

    #660320
    Tomas_O wrote:
    hitta denna på youtube.

    [http://www.youtube.com/watch?v=beUB1ezzOFU]

    dock ringer min homo klocka (Vill inte ha min polare nära mig sådär :P)

    funkar det bra om man kör knäböj i maskin, och så står polaren på en av sidorna och trycker upp stången med handen om de börjar svikta ?

    Ja SKÖNT med en passare så där nära ;)
    Nej men seriöst nu.. Han behöver inte stå så där nära kanske och du kör ändå bara max 20 sekunder/set.. det är inte hela världen?

    #660321

    Ja oj tänk så farligt! om du skulle ramla och ligga fastklämd under stången, då kanske han ”passar på” att sätta på dig i röven. Eller så kanske han hjälper dig att slutföra repetitionen och säkert få den tillbaka i ställningen så du slipper skada dig allvarligt.
    Tomas O, kör i smithen om du är så livrädd för kroppskontakt, eller det kanske är en annan kille som tagit i stången innan.. tänk om han är bög, då kanske du blir smittad!

    #660322
    FaXtioN wrote:
    Ja SKÖNT med en passare så där nära ;)
    Nej men seriöst nu.. Han behöver inte stå så där nära kanske och du kör ändå bara max 20 sekunder/set.. det är inte hela världen?

    +1

    Säkerheten är ju poängen när man passar, därför man gör det =)

    Det borde man inse oavsett var man kommer ifrån…

    #660323
    Tomas_O wrote:
    suck man börjar undra på nivån på de här forumet när någon 90a flamsar runt i trådarna hela tiden..

    Den här tråden är ett uppenbart skämt…

    Vi har 88:er som tävlat på SM-nivå, och 89:er som debuterar i år. 90:erna kanske inte är så sjukt sämst ändå, bara för att de är födda på 90-talet? Tänk på att de är 18 år nu. Fyller 19 i år. Du tyckte antagligen att du var vuxen med flera år till godo när du själv var 18-19. Så försök att, om du nu ska det, skita på folk för att de är idioter. Inte för att de är två-tre år yngre än dig och anses odugliga med sin bristande livserfarenhet.

    Så nu lämnar vi det, helst utan vidare diskussion. Och försöker istället komma på hur man ska passa en kille utan att behöva komma nära honom. Det kan bli en riktigt kul tråd haha.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 35 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.