Max-OT

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 46 total)
  • Author
    Posts
  • #525207

    Tjenna ! Tänkte höra mig lite för här om någon här har provat på max-ot schemat och vad ni tycker om det ? La märket till att det är mycket mindre träning med mycket hårdare träning. Så om ni har provat på 12 veckors schemat så skriv gärna vad ni tycker om det :up:

    Mvh jocke

    #70355
    #525208

    Älskar det, har kört snart hela max-ot programmet

    #525209

    Jag har tränat efter principen, inte efter just det schemat. Funkade bra, gjorde bra ökningar.

    #525210
    Pettersover wrote:
    Älskar det, har kört snart hela max-ot programmet

    okej :up: Hur har det gått med muskel / styrkeökningarna då ? :)

    #525211
    anders172 wrote:
    Jag har tränat efter principen, inte efter just det schemat. Funkade bra, gjorde bra ökningar.

    Alright ;) Vad gjorde du för ändringar i schemat då ? :)

    #525212

    Lite fler än 9 set på rygg och ben och sen valde jag de övningarna jag tyckte var bra, mestadels basövningar.

    #525213
    anders172 wrote:
    Lite fler än 9 set på rygg och ben och sen valde jag de övningarna jag tyckte var bra, mestadels basövningar.

    Skulle man kunna byta ut ”good mornings” till marklyft tro ? Den övningen är väl ganska farlig för ryggen ?
    tipsa gärna om några bättre övningar för alla pass :)

    #525214
    epic wrote:
    Skulle man kunna byta ut ”good mornings” till marklyft tro ? Den övningen är väl ganska farlig för ryggen ?
    tipsa gärna om några bättre övningar för alla pass :)

    Byt ut den mot raka marklyft i sådana fall då de övningarna är mer lika varandra.

    #525215
    malawiglenn wrote:
    ja det kan du göra.

    Good moorning är inte farligt för ryggen….

    vad som är bättre bestämmer du själv, om du föredrar bänkpress med skivstång före hantlar – kör det!

    Alright ;) låter bättre, provade en good morning igår kväll på hemma stången som kanske ligger på 20kg det var ju inte tungt eller så och börjde inget eller så på ryggen, men idag har jag en jävla värk :S

    #525216
    vasslefranmjolk wrote:
    Byt ut den mot raka marklyft i sådana fall då de övningarna är mer lika varandra.

    Raka marklyft blir ju en hel del baksida lår vilket som jag kör på måndagar i samband med ben, och enligt schemat ska man inte köra samma muskelgrupp förens 5-7 dagars vila av muskelgruppen.

    #525217
    epic wrote:
    Raka marklyft blir ju en hel del baksida lår vilket som jag kör på måndagar i samband med ben, och enligt schemat ska man inte köra samma muskelgrupp förens 5-7 dagars vila av muskelgruppen.

    Blir inte GM:s det menar du :whistle:?

    #525218
    vasslefranmjolk wrote:
    Blir inte GM:s det menar du :whistle:?

    Vet inte, aldrig kört dom.

    #525219

    GM:s och raka marklyft är i princip samma övning men med olika positionering av stången.

    #525220
    epic wrote:
    okej :up: Hur har det gått med muskel / styrkeökningarna då ? :)

    När jag började vägde jag 69kg och nu 80kg, och ar nästan gjort hela programmet.
    Och jag hade ca 29cm i omkrets runt becips när jag började och ligger nu på 35-36cm.

    Man märker att man har blivit större än sina träningspolare.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 46 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.