Pudzianowski i MMA

Home Forums Allmänt om gymträning Pudzianowski i MMA

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 35 total)
  • Author
    Posts
  • #559674
    PowerKing wrote:
    Han är ju övermänskligt snabb när hans motståndare faller & han springer efter. Ser ut som det snabbspolas. Helt otroligt att en så tung & stark muskelkille kan röra sig så.

    Är det? Inte nödvändigtvis… Tror du tex att en +250 kgs gorilla är långsam?

    #559675
    Arne Persson wrote:
    Är det? Inte nödvändigtvis… Tror du tex att en +250 kgs gorilla är långsam?

    Eller 2 tons bil!!!1!?!?1+1+1+1+

    #559676

    Verkar som om MMA verkligen är här för att stanna. Dessutom är det rätt kul att sporten lockar över andra monster från andra idrotter. Vem trodde att Brock Lesnar skulle klara sig särskilt bra i UFC? Snubben kom från amerikansk wrestling och visade vart skåpet ska stå. Sedan så har vi Kimbo Slice, snubben som var småkändis på Internet för att ha spöat upp folk i ”street fights”.

    Båda dessa hade verkligen dålig teknik när de började, men gemensamt är att de slår sjudjävulskt hårt och det verkar som om de drar publik, därmed mer pengar till ägarna och sponsorer. För det är vad det alltid handlar om i slutändan – pengar.

    #559677
    Arne Persson wrote:
    Är det? Inte nödvändigtvis… Tror du tex att en +250 kgs gorilla är långsam?

    Så Mariusz ska jämföras med en +250kg gorilla?

    Mjao: Haha, & du jämför han med en 2ton bil?

    Ok….:yikes:

    #559678
    PowerKing wrote:
    Så Mariusz ska jämföras med en +250kg gorilla?

    Mjao: Haha, & du jämför han med en 2ton bil?

    Ok….:yikes:

    Nej men mycket muskler betyder automatiskt inte att man är osmidig och långsam…

    #559679
    Arne Persson wrote:
    Är det? Inte nödvändigtvis… Tror du tex att en +250 kgs gorilla är långsam?

    Exakt! Han har ju dessutom extremlåga kroppsfettnivåer så att han är snabb kommer inte som någon överraskning.

    Läste någonstans för en massa år sedan om att på något OS så jämförde man olika atleters förmåga att prestera på kortdistanser. Det intressanta med detta var att de enda som hade någon chans att konkurrera med 100-meterslöparna var tyngdlyftarna. Minns jag inte fel så var det någon av tyngdlyftarna som skulle ha matchat tiderna för topplaceringarna…

    Diskuskastaren Stefan Fernholm lär ju även ha presterat den snabbaste tiden någonsin för sin tid vid uttagningarna för något amerikanskt fotbollslag (minns jag inte fel var det Denver Broncos).

    Jag har även själv sett inte helt trimmade men tokstarka styrkelyftare som på kortare distanser varit fenomenalt snabba och kapabla att hoppa högt.

    Apropå gorillor läste jag någonstans att man hade uppskattat en gorillas bänkpresspotential till 2000 kg vore det möjligt att dressera djuret. Sant eller falskt…jag vet inte men nog fasen borde de djuren med sina enorma kroppar kunna besitta en hel del styrka (och snabbhet).

    #559680
    Simon_aeg;879112 wrote:
    Inte så mycket till match.. Hans teknik sög stenhårt, han kommer få stryk nästa gång han möter någon bra.

    Jag tror inte du fattar hur snabb Pudzian är. Han rör sig som en mellanviktare och slår som en pansarvagn. Han hade inte haft några bekymmer i USA.

    #559681

    Fast en gorilla är ju skapad för att väga drygt 200 kg, en vanlig man utan väldigt mkt träning väger ju inte naturligt runt 130 kg, jag menar en elefant är ju också ganska snabb och de väger ju 6 ton men de är ju byggda för det.
    Marios boxning imponerar ju inte, tröga slag utan kroppen med i slagen, men det ska man väl inte begära kanske.

    #559682

    Skulle vara kul och se honom mot gorillan Brock Lesnar !

    #559683
    Tunnis wrote:
    Skulle vara kul och se honom mot gorillan Brock Lesnar !

    Off topic: Lär inte ske på ett tag i alla fall. Brock har varit nära döden pga en svår inre infektion.

    On topic: Det som talar för Puzianowski är att han har tidigare bakgrund inom kampsport samt att han är betydligt mer vältränad (kondition) än de flesta på samma vikt.

    #559684

    Är det någon som har koll på vad för MMA-serie Puzianowski gick sin match i?

    #559685
    MrTraps wrote:
    Är det någon som har koll på vad för MMA-serie Puzianowski gick sin match i?

    KSW (Konfrontacja Sztuk Walki)

    #559686
    Psyx wrote:
    Grymt att han är så smidig som han är för sin storlek.

    B89, tror inte att någon av de matcherna skulle vara roliga med tanke på att både Lidell och Ortiz har varit på toppen och gjort sitt. Ortiz leker väl lite igen men Lidell har ju lagt av.

    Ska inte Lidell vara en av coacherna i nästa säsong av The Ultimate Fighter? Tyckte Dana nämde det. Det betyder en stor fight till i alla fall.

    #559687
    Simon_aeg wrote:
    Inte så mycket till match.. Hans teknik sög stenhårt, han kommer få stryk nästa gång han möter någon bra.

    Exempel på vad jag menar..

    [youtube=cvpStT3Q5zw]

    Jag tror inte att det är någon vidare idé att dra för stora slutsatser från den fighten. Mariusz verkade duktigt övertänd vilket kan ha inverkat på tekniken. Dessutom tror jag att han har ganska hyggliga förutsättningar att förbättras. Han har visat tidigare att han är både relativt snabb och rörlig.

    Sen tycker jag inte att jämförelsen med Bob Sapp är särskilt bra heller. Bob hade en riktig glaskäke, hur mycket stryk Mariusz tål vet vi inte ännu. Visar han sig ha en järnkäke a la Hunt lär han bli direkt otrevlig även för tekniskt överlägsna motståndare. För övrigt har vi inte sett hur han funkar på marken heller.

    Hur som helst, just nu kan vi bara spekulera men skitkul att han har kommit igång.

    #559688
    AndreasN wrote:
    Exempel på vad jag menar..

    Det är just därför de går sådana matcher i början, för att utvecklas och bli bättre fighters. Detta är hans första mma match, vad förväntar du dig? Att han ska prestera som de stora namnen?

    Jag förväntar mig att han ska visa att han kan slåss? Varför går man upp i en ring när man inte kan utföra några grundläggande slag?? Visst, han är stark men han klarar aldrig av någon bättre.. SKA BLI GRYMT KUL ATT SE NÄSTA MATCH! :up:

    Skrotlyftarn wrote:
    Simon_aeg;879112 wrote:
    Inte så mycket till match.. Hans teknik sög stenhårt, han kommer få stryk nästa gång han möter någon bra.

    Jag tror inte du fattar hur snabb Pudzian är. Han rör sig som en mellanviktare och slår som en pansarvagn. Han hade inte haft några bekymmer i USA.

    Om han möter lika värdelösa motståndare skulle han inte ha några problem i USA, ja.. Men om han möter någon som kan slåss så är han ute..

    Fattar hur snabb han är? Du skojar?

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 35 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.