Pudzianowski i MMA

Home Forums Allmänt om gymträning Pudzianowski i MMA

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 31 through 35 (of 35 total)
  • Author
    Posts
  • #559689
    wrote:
    Jag tror inte du fattar hur snabb Pudzian är. Han rör sig som en mellanviktare och slår som en pansarvagn. Han hade inte haft några bekymmer i USA.

    Intressant. Drar jag förhastade slutsatser eller menar du att han inte skulle ha några problem i UFC HW-division?

    Då kanske vissa vill påstå att man inte behöver ha en diger mma-bakgrund för att knipa bältet ( Lessnar ).. Men att jämföra mariusz forna karateskills mot Lessnars werstling är ju inte ens värt att fundera på.

    Alltså, om man inte tidigare har sysslat med MMA eller varit på extremt hög nivå inom en sport där man har stora fördelar inom mma… ( och det är här jag antar att du värderar strongman jämbördigt i relation till brottning/kickboxning/boxning/bjj etc. ?) Så är chansen oerhört minimal att man helt plötsligt blir en title contender eller champ, eller vad du nu menar med att inte ha några problem i USA

    Så personligen tror jag att han absolut inte skulle komma någon vart i dagsläget i UFC. Bara för att han är snabb så är han inte snabbast, jag tvivlar på att han slår hårdast också. Hans submissionskills är förmodligen bedrövliga i jämförelse med de sämre i UFC. Han är stark alltså.. :up:

    Kul va det och se guarden droppas till midjan när lowkicksen avfyrades.
    Ska bli kul och se honom igen, han ser jävligt ball ut, fysiken.

    #559690
    Simon_aeg wrote:
    Inte så mycket till match.. Hans teknik sög stenhårt, han kommer få stryk nästa gång han möter någon bra.

    Exempel på vad jag menar..

    [youtube=cvpStT3Q5zw]

    Visst är Sapp inte ”gjord” för MMA, dock i ditt exempel så slår Mirko sönder Sapp´s eyesocket och resultatet blev att Bob inte kunde träna på 6 veckor.. Så även fast det ser fjantigt ut så var det nog rätt smärtsamt.

    #559691
    Arne Persson wrote:
    Nej men mycket muskler betyder automatiskt inte att man är osmidig och långsam…

    precia arne….kolle vår vän jocke=)

    #559692
    karlastrid wrote:
    precia arne….kolle vår vän jocke=)

    Precis! +155 kg blixtrande muskler!:)

    #559693
    Psyx wrote:
    Grymt att han är så smidig som han är för sin storlek.

    B89, tror inte att någon av de matcherna skulle vara roliga med tanke på att både Lidell och Ortiz har varit på toppen och gjort sitt. Ortiz leker väl lite igen men Lidell har ju lagt av.

    Håller med dig, däremot en fight emot Bas Rutten hade suttit fint senare!

Viewing 5 posts - 31 through 35 (of 35 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.