Hur mkt cardio kör ni ?

Home Forums Allmänt om konditionsträning Hur mkt cardio kör ni ?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 43 total)
  • Author
    Posts
  • #345277

    Hej på er alla.

    Jag skulle gärna vilja veta hur mkt cardio (löpbad lr cykel typ) ni kör ihop med er styrketräning ungefär ? Är det lämpligt att lägga till cardio vid uppbyggnadsfasen lr försvårar det bara ?

    Hur kör ni typ ?

    #58944
    #345278

    Går ca 3ggr i veckan på morgonen innan frukost.
    Löper ca 1 gång i veckan och ibland lägger jag in någon cykelrunda eller lite simning, fast det är ytterst sällan.
    Tränar sedan gym 5 ggr i veckan! Kan tilläggas att dagen jag löper tränar jag inte gym och dagarna jag går på morgonen tränar jag gym!

    #345279

    typ ingen alls, bara när jag ska handla mat o ibland när jag går till gymmet…

    #345280

    Jag skulle aldrig få för mig att kalla det cardio, konditionsträning heter det i min bok. On-topic: Promenader/”vardagscykling” o.dyl. ser inte jag som konditionsträning, snarare vanlig vardagsmotion. Skulle jag räkna dessa aktiviteter som träning skulle mina träningstimmar bli väldigt många sett över, låt säga, en vecka.
    När det kommer till riktig konditionsträning blir det för närvarande två pass per vecka för min del. Då jag satsar på medeldistanslöpning passar det mig att köra ett pass intervaller och ett pass där jag lägger störst fokus på någon distans mellan 2-5 km. De dagarna då jag eventuellt känner mig lite sliten kan det dock bli en återhämtningsrunda på ca 10-12 km med lätt löpning.

    #345281
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Jag skulle aldrig få för mig att kalla det cardio, konditionsträning heter det i min bok. On-topic: Promenader/”vardagscykling” o.dyl. ser inte jag som konditionsträning, snarare vanlig vardagsmotion. Skulle jag räkna dessa aktiviteter som träning skulle mina träningstimmar bli väldigt många sett över, låt säga, en vecka.
    När det kommer till riktig konditionsträning blir det för närvarande två pass per vecka för min del. Då jag satsar på medeldistanslöpning passar det mig att köra ett pass intervaller och ett pass där jag lägger störst fokus på någon distans mellan 2-5 km. De dagarna då jag eventuellt känner mig lite sliten kan det dock bli en återhämtningsrunda på ca 10-12 km med lätt löpning.

    Va inte frågan hur mycket ”cardio” man körde i veckan? Missförstod jag frågan?;)

    #345282
    Phresh wrote:
    typ ingen alls, bara när jag ska handla mat o ibland när jag går till gymmet…

    Så ligger det till för mig med, tyvärr….

    #345283

    Ja det var en del intressanta svar hitills, märks tydligt hur olika mkt tid vi lägger på cardio/kondition-träning. Men om man lägger flera timmar i veckan på o köra intensiv konditionsträning blir inte muskelbyggandet lidande då ?

    Ni som kör konditionsträning: trycker ni er extra mkt mat dom dagarna för o minska risken för muskelnedbrytning ?

    #345284
    forte wrote:
    trycker ni er extra mkt mat dom dagarna för o minska risken för muskelnedbrytning ?

    Vet jag med mig att jag förbrukat mer försöker jag äta mer. Om det beror på konditionsträning eller ej är ju oväsentligt

    Jag vill konditionsträna minst tre gånger i veckan om det går. När det gäller resultat i styrketräningen ser jag det som att ju mindre desto bättre och helst ingen alls.

    #345285
    Eddie Vedder wrote:
    Vet jag med mig att jag förbrukat mer försöker jag äta mer. Om det beror på konditionsträning eller ej är ju oväsentligt

    Jag vill konditionsträna minst tre gånger i veckan om det går. När det gäller resultat i styrketräningen ser jag det som att ju mindre desto bättre och helst ingen alls.

    Kör du fortfarande 4-milsrundorna som nämndes i ERGO i våras?

    #345286
    Jarp wrote:
    Kör du fortfarande 4-milsrundorna som nämndes i ERGO i våras?

    Jag var sjuk när den intervjun gjordes och har inte återhämtat mig till 100% än. :( Så några av de planerade rundorna har ännu inte blivit av i sommar. Men jag planerar ju inte att dras med besvär livet ut och när det är väck kommer jag ju konditionsträna enligt plan igen. Första cykelpasset för sommaren är planerat imorgon.

    #345287
    90annion wrote:
    Va inte frågan hur mycket ”cardio” man körde i veckan? Missförstod jag frågan?;)

    Jag började med att specificera vad jag tycker är ”cardioträning” sedan skrev jag hur mycket jag tränar i veckan. Så jag ser inte att jag svarade på något annat.

    #345288

    Jag kör rejäl kondisträning, typ löpning och kondismaskiner, 2-3 i veckan. Det blir också 2 lättare aktiviteter i veckan, exempelvis promenader och lätt cykling. Sen är mitt mål med träningen inte maximal muskeltillväxt utan att vara allmänt vältränad med både styrka och kondition.

    #345289

    Aldrig

    #345290

    Noll.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 43 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.