DoggCrapp, tolkat och översatt av Biffsson

Home Forums Artiklar DoggCrapp, tolkat och översatt av Biffsson

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 136 total)
  • Author
    Posts
  • #340522
    Allan wrote:
    Precis så att du har 3 st olika halvkroppsprogram per ”halva” så att säga! Lycka till och skriv gärna här sedan med en utvärdering efter ett par veckor!

    okey :)..

    Hur är det med marklyft ?. om jag väljer att köra det som en utav ryggövningarna (tjocklek) så ska jag alltså inte köra med RP?. utan bara raka set?.. du skrev att jag först kör 6-8 reps och det andra på 3-4 reps.. jag ska alltså öka vikten efter första setet? och är det ´bara 2 set isåfall? samt gäller det att försöka öka vikten även här varje gång jag kör marklyft igen (beat the loogbook)?

    förstår fortfarande inte det där med arbetset/raktset som man gör i Fas 1. innebär det att jag kör övningen till 15-20 reps på raken, utan villa? eller delar jag upp det fast vilar längre än 30 sec?..

    #340523

    Japp två arbetsset så att säga EJ inräknat uppvärmningsseten. Själv har ja kört så att det första setet efter uppvärmningen är på en vikt som jag max klarar 6-8 reps av och på det andra höjer jag vikten så att jag max klarar 3-4 reps.

    Ja tanken är att du varje gång ska försöka slå loggboken men det finns många sätt att göra de på. Läs sammanfattningen på första sidan:

    ”• Byt ut en övning när du inte ökar i den längre (ökar i vikt eller reps)
    • Om du verkligen har gett allt och ändå misslyckats, så får du en andra chans om du vill. (Men du måste byta ut övningen efter 2 misslyckanden i rad)”

    Fas 1 är mkt enkel. Du värmer upp 2-5 set som vanligt sen gör du ett set till failure på 10-20 reps. Sikta på 15 reps. Detta är en bra ”avlastningsfas” dock lika jobbig enligt min mening.

    #340524

    En fråga bara, vilka axelövningar kör ni som även involverar baksidan? För dom flesta kör väl bra militärpress och dylikt, och de e ju mesta dels fram o utsida väl.. Behöver lite tips på övningar så jag inte blir för mycket framåt roterande :)

    #340525

    Tja bland basövningarna har du ju Stående rodd som jag tycker tar bra på bakre deltoideus också, även om själva rörelsen mest engagerar mediala huvudet och trapezius mest. Beror på hur långt bak du vinklar armbågarna skulle jag tro.
    Förutom framåtlutande hantellyft har du ju även sittande reprodd.

    #340526

    Finns det inga nya uppdateringar av DC träningen. Vet att han har gjort om mycket, men kanske inte ligger ute på nätet.

    Någon som vet?

    #340527

    Vad heter han Dante Dogcrap egentligen?

    #340528

    har alltid varit fasinerad av dogcrapp men de verkar va så jävla krånglit:(

    #340529

    De e inte så värst avancerat faktiskt ta dig bara lite tid att läsa Biffsons sammanfattning eller sök! Själv skippade ja staticholdfasen tycker bara den sliter en massa. Sedan körde jag varje fas i 2-3 veckor istället för 4-6. Funkar bra att varva faserna för varje pass också.

    #340530

    Måste bara posta en skön träningsvideo på doggcrappvis8)

    [youtube=bAwPimJowUQ]

    #340531

    Du bör nog läsa den här tråden innan du postar totalt ovidkommande saker på forumet och dessutom länkar som du gör:

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=29]

    #340532

    När jag skrev denna tolkning för 3år sen så var det tal om att det skulle komma en uppdaterad version av manualen.

    Har det kommit nån sån?

    Är det något som är ändrat sen jag skrev detta?
    (Eller är det något som inte stämmer av det jag skrev?)

    /Damien Thorne fd Biffsson

    #340533

    Har också letat men inte hittat något. Tror att Dante gått ifrån static-hold en del om jag inte är helt ute och cyklar. Om du skulle hitta någon eventuell uppdatering så får du gärna dela med dig av den här på din tråd.

    #340534
    Allan wrote:
    Har också letat men inte hittat något. Tror att Dante gått ifrån static-hold en del om jag inte är helt ute och cyklar. Om du skulle hitta någon eventuell uppdatering så får du gärna dela med dig av den här på din tråd.

    Jag gör det :up:

    Jag kollade lite snabbt och såg att han skrivit en liten manual som sticky på intence muscle

    #340535

    Vad jag kan se finns det ingen direkt uppdatering där förutom att han ger exempel på olika splitvarianter för de mer avancerade.

    #340536

    Tjenare!

    En fråga, tycker ni att man ska gå genom de två första faserna eller kan man hoppa på restpause och static hold direkt?

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 136 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.