Tömning och laddning inför tävling

Home Forums Artiklar Tömning och laddning inför tävling

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 60 total)
  • Author
    Posts
  • #343013

    Som jag sa tidigare, så finns det mängder med upplägg.
    Och alla funkar olika.
    Och vill man sedan bli vaskulär på tävlingsdagen, vilket är svårt om man har drivigt på bra med vatten ect och inget salt så kan man få en extrem plasma effekt av att 30- 40 min inta salt igen och en 2-3 dl vatten, då ger det en blodtryckshöjande effekt. och du ger ett intryck att du har värsta trycket.
    Men även här finns hur många olika trixs att göra.

    #343014

    Har en fråga. Är det någon som lyckats riktigt bra (alltså se riktigt ”torr” och tajt ut) med ett kolhydratladdning på tre dagar i kombination med lågt saltintag?

    Har du deffat och lyckats få bort fettet innan så är det ju svårt att misslyckas även om man klantar sig, så försöka ha det i baktanke om du anser att du lyckats bra.

    #343015

    ännu en gång, salt laddning och tömning har ett syfte, och kolhydrats tömning och laddning har ett annat syfte.

    Att mixtra med salt balansen är för att tunna ut huden. Göre den mer genomskinlig ( i stora drag)

    Kolhydratsladdning för att fylla upp musklerna… och spänna upp den uttunnade huden.

    Men orkar inte gå in mer på detta, om Jocke orkar får han gärna skriva.

    Glöm aldrig som sagt det som ni läser i böcker på nätet ect är baskunskap!
    Och funkar troligen inte till sin fulla rätt i verkligheten.
    Många som inte verkar har förstått det här. Och runt om.
    Man måste återigen prova sig fram till vad som äfunkar och inte funkar.
    Det som funkar för mig funkar troligen inte för någon annan, osv.
    SÅ ni som hakar upp er på små saker.
    Ta reda på verkligheten innan ni hänvisar till böcker eller artiklar på nätet.

    Och som Tor sa, kroppen tål mer än vad man tror.

    #343016
    Fredrik Carlsson wrote:
    ännu en gång, salt laddning och tömning har ett syfte, och kolhydrats tömning och laddning har ett annat syfte.

    Att mixtra med salt balansen är för att tunna ut huden. Göre den mer genomskinlig ( i stora drag)

    Kolhydratsladdning för att fylla upp musklerna… och spänna upp den uttunnade huden.

    Men orkar inte gå in mer på detta, om Jocke orkar får han gärna skriva.

    med risk för att vara en ”pain in the ass” så vill jag gärna ha den biologiska förklaringen till hur huden tunnas ut. Inte för att det skulle vara fel men jag tycker det är viktigt att man kan förklara, för det ”suger fett” (som stockholmarna säger) om man kämpar hårt med diet och deff, senare tömmer/laddar på ett sätt som går fel. Möjligheterna att träna på vätsketömning är ju små. Så om inte annat så för sporten är det bra om folk känner till hur man kan göra för att få till pricken över i’t på ett hyffsat säkert sätt.

    #343017

    Lite off topic kanske, men jag kom ihåg att jag pratade med Johan Oldenmark en gång, och han sa att han aldrig fattat varför man ska riskera att förstöra formen med salttömningar osv, menade att om man är rippad när det är en vecka kvar så är det bara att vänta in dagen D…så gjorde han i alla fall, och han brukar ju lyckas komma i rätt ok form!:p

    #343018

    Hehe Johan är skön:)

    Han har en förmåga att alltid lyckas sätta saker och ting i rätt perspektiv:emo-thumb

    #343019
    Lars Berglund wrote:
    Lite off topic kanske, men jag kom ihåg att jag pratade med Johan Oldenmark en gång, och han sa att han aldrig fattat varför man ska riskera att förstöra formen med salttömningar osv, menade att om man är rippad när det är en vecka kvar så är det bara att vänta in dagen

    Jag tror nog att Johan är mer kunnig än vad han ger sken av i det uttalandet ;). Är man tömd (vilket många är i slutet av dieten ) så kommer det ändå att se bra ut.
    En supersäkermetod (läs: minimal risk att misslyckas) är ju att köra på sin diet och kanske fylla lite efter invägning. Ha ätardag dagen innan tävling är kanske inte helt smart däremot.. ;)

    #343020
    gosh wrote:
    Jag tror nog att Johan är mer kunnig än vad han ger sken av i det uttalandet ;). Är man tömd (vilket många är i slutet av dieten ) så kommer det ändå att se bra ut.
    En supersäkermetod (läs: minimal risk att misslyckas) är ju att köra på sin diet och kanske fylla lite efter invägning. Ha ätardag dagen innan tävling är kanske inte helt smart däremot.. ;)

    Det kan jag nog iofs hålla med om, men han har dock en poäng tycker jag, är man i bra form så är man!

    #343021

    har t

    #343022

    jag har iaf hört av ”våra” gymrävar att herr Oldenmark var en j*vel på att fylla. Han kunde väga in rätt men fylla nästan 7kg innan tävling så nog är han lite lurig

    #343023
    jonnie wrote:
    jag har iaf hört av ”våra” gymrävar att herr Oldenmark var en j*vel på att fylla. Han kunde väga in rätt men fylla nästan 7kg innan tävling så nog är han lite lurig

    Vad jag hört kunde han få bort 3-4kg vätska från morgon till kväll inför invägningen för att sedan ladda in upp emot de nivåerna du nämner.

    #343024
    athleticmia wrote:
    sen n
    #343025

    komplicerat….men hur g

    #343026
    athleticmia wrote:
    komplicerat….men hur g
    #343027

    Hmm använde ALA under förra laddningen inför tävlingen och det skall jag nog inte göra om igen, detta pga att ALA är en syra och får färgen att bli grön om du svettas innan man skall upp på scenen.
    kanske inte det snyggaste…..

    Låg dok på en ganska hög dos, runt 6g!

    Bara ett tips….

    Tp.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 60 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.