Raka bort bröst/maghår

Home Forums Bodybuilding Raka bort bröst/maghår

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 51 total)
  • Author
    Posts
  • #801571
    mattek wrote:
    men varför raka sig, manligt med hår på bröstet och så värmer det skönt på vintern:emo-thumb

    Du e ute på hal is. här finns en del fjollor som rakar sig och kommer att kalla dig för både lantis, gorilla osv.

    #801572
    Sammy wrote:
    Du e ute på hal is. här finns en del fjollor som rakar sig och kommer att kalla dig för både lantis, gorilla osv.

    Lantis, gorilla osv
    MVH Fjollan:emo-thumb

    #801573

    eller så kan man ju alltid vaxa sig, det gör visserligen ont på bröstet. men det är värt det. Det håller länge. Får man ”prickar” så kan man sola bort dom. När man rakar blir det bara stickigt, vaxar man blir det mjukt och skönt länge!

    #801574

    Huden vänjer sig. Mach 3 är det som gäller

    [img=http://www.homegrocer.com/images/products/gill-mach-3-razorr.gif]

    #801575
    mattek wrote:
    men varför raka sig, manligt med hår på bröstet och så värmer det skönt på vintern:emo-thumb

    Håller med att det är manligt och ha hår på bröstet men ibland måste håret bort på grund av att musklerna ska synas bättre,men det jag inte förstår är att varför ta bort hår om man inte är ute efter att musklerna ska synas bättre.Ok om man har skit mycket hår på ryggen då förstår jag men annars så förstår jag icke.Frågan är då om man gör det för damerna?Eller vad säger ni andra varför rakar ni er?Själv har jag aldrig rört håret på kroppen men tänkte göra det när det är tävlingsdags:emo-thumb .Det som oroar mig mest är att mina tunna hårstrån ska bli grövre av rakning,vaxning etc.Ni som tar bort hår har ni upplevt att håret blir mer eller grövre?
    Till trådskaparen:ursäkta för att jag lånar din tråd,hoppas det är ok.

    #801576

    Men aså, när jag rakar, så finns det ibland en viss tendens till att det blir kvar litegrann av hårstrået i roten, inte så fint kanske, kan det bero på rakhyveln, eller är det sånt man bara får leva med eftersom man ar mörka hårstrån(läs jävla-skit hår)?

    yeye, hoppas att jag kan få ett svar!

    MVH

    #801577

    Denna ska vara bra har jag hört från en kollega som tröttnade på att få prickar på bröstet.
    Philips TT2021 Rakapparat/Trimmer Pris: 599kr på SIBA och Teknikmagasinet.
    Den ska vara lika bra som de dyra herrbladen.

    #801578

    Av det jag har läst så blir inte håren grövre av rakning

    #801579

    Vad kostar det att gå o bli vaxad? :P

    #801580

    Ha.. dom plockade bort min tråd angående att man kunde spraya bröstet efteråt med PjurMed (Funkar skitbra för att ta bort prickarna) som finns på min webbshop! Men att man kan handla på SIBA eller Teknikmagasinet var ok??

    #801581

    Jag tycker Epilering är jättebra :emo-thumb . Jag har rakat magen med trimmer/hyvel under några år men det blir ett himla rakande. Och så blir det juh stickigt efter bara någon dag. Dock när du kör med din Epilator slits håret upp med rötterna och du får ett mjukt resultat i några veckor. Åtminstone jag.

    Epilatorn som jag använder är en Philips Epilator HP 6475 Satin ICE. Mina tjejkompisar rekommenderade mig att inte köpa någon 300kronors-variant utan lägga ner minst 700 kr på något vettig. Hittade min på OnOff för 896:-. Lite dyrt kanske, men resultatet gör att jag iaf tycker det var värt det.

    Första Epileringen gör väldigt ont :( . Men sedan går det bara lättare och lättare. Det tog ungefär 30 min för mig första gången. Sist gick det på 5.

    #801582
    DomPe wrote:
    Jag tycker Epilering är jättebra :emo-thumb . Jag har rakat magen med trimmer/hyvel under några år men det blir ett himla rakande. Och så blir det juh stickigt efter bara någon dag. Dock när du kör med din Epilator slits håret upp med rötterna och du får ett mjukt resultat i några veckor. Åtminstone jag.

    Epilatorn som jag använder är en Philips Epilator HP 6475 Satin ICE. Mina tjejkompisar rekommenderade mig att inte köpa någon 300kronors-variant utan lägga ner minst 700 kr på något vettig. Hittade min på OnOff för 896:-. Lite dyrt kanske, men resultatet gör att jag iaf tycker det var värt det.

    Första Epileringen gör väldigt ont :( . Men sedan går det bara lättare och lättare. Det tog ungefär 30 min för mig första gången. Sist gick det på 5.

    Tar det bort all hår, smala och tjocka?

    #801583
    Columbu wrote:
    Tar det bort all hår, smala och tjocka?

    Jadå. Eller det beror juh lite på hur tjocka man tänker sig :) Mitt hår på magen är väl lika tjockt som håret på huvudet. Dock har jag inte testat att köra det på skägget, det kommer nog inte vara så skönt:( Har dock inte upplevt att den inte tar bort tunna hår.

    Ett lite tips bara: En av mina tjejkompisar tog sin bikinilinje med en epilator och det gick väl bra, men hon tyckte att hon skulle ta lite mer (allt) . Hon sa att det gjorde sjukt ont. Men va gör man inte för att tillfredställa det motsatta könet?

    #801584

    Duscha en stund innan du börjar (så blir stråna mjukare)
    Använd Lactacyd tvål, gnugga så det blir riktigt halt :happy: o raka (inte med engångs hyvel) mac 3..

    #801585
    snuttan347 wrote:
    Duscha en stund innan du börjar (så blir stråna mjukare)
    Använd Lactacyd tvål, gnugga så det blir riktigt halt :happy: o raka (inte med engångs hyvel) mac 3..

    Testade men de blev stickigt och hårt syntes efter 2 dar. testade min tjejs maskin som noppar skiten de blev bra men gjorde ooooooooooont:(

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 51 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.