Raka bort bröst/maghår

Home Forums Bodybuilding Raka bort bröst/maghår

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 51 total)
  • Author
    Posts
  • #801586

    Min 13 månaders dotter Trude har redan fattat!
    Hon röck i ett hårstrå på min mage i morse..tittade mig stint i ögonen & utbrast: -USCH!

    LOL!
    ZONE

    #801587
    zonecapone wrote:
    Min 13 månaders dotter Trude har redan fattat!
    Hon röck i ett hårstrå på min mage i morse..tittade mig stint i ögonen & utbrast: -USCH!

    LOL!
    ZONE

    LOL :D

    #801588
    zonecapone wrote:
    Min 13 månaders dotter Trude har redan fattat!
    Hon röck i ett hårstrå på min mage i morse..tittade mig stint i ögonen & utbrast: -USCH!

    LOL!
    ZONE

    Där har vi den bästa epilatorn som också förstår varför man tar bort hår. USCH!

    #801589

    Som de flesta säger, duscha varmt och låt huden mjukna så att porerna öppnar sig. Raka dig medhårs och försök att inte ha för mycket raklödder så att hyveln kommer närmast möjligt huden för bästa rakningen. Försök även att raka ganska mjukt och inte på samma ställe (om möjligt).
    Efteråt så skölj av med kallt vatten för att stänga porerna och smörj in dig med något utan alkohol och parfym, inte meningen att det ska svida på huden.
    På så sätt har fungerat för mig det senaste året (rakar iofs inte bröstet _än_).
    Du kan även på in på denna sida och läsa/beställa produkter.
    [http://www.grooming.se]
    // Simon

    #801590
    Columbu wrote:
    Testade men de blev stickigt och hårt syntes efter 2 dar. testade min tjejs maskin som noppar skiten de blev bra men gjorde ooooooooooont:(

    Vaxning :|

    #801591
    Mirre wrote:
    Denna ska vara bra har jag hört från en kollega som tröttnade på att få prickar på bröstet.
    Philips TT2021 Rakapparat/Trimmer Pris: 599kr på SIBA och Teknikmagasinet.
    Den ska vara lika bra som de dyra herrbladen.

    Kan intyga att den är bra för det ”dagliga” pustandet. Hehehehe.
    Men jag tror att om man ska upp på en tävlingsscen så är nog rakhyvel eller vaxning det bästa.

    Och till den som undrade om håret blir grövre av att rakas: Nej. Och man får inte mer hår av att raka. Gammal myt.

    #801592
    Dessan wrote:
    eller så kan man ju alltid vaxa sig, det gör visserligen ont på bröstet. men det är värt det. Det håller länge. Får man ”prickar” så kan man sola bort dom. När man rakar blir det bara stickigt, vaxar man blir det mjukt och skönt länge!

    Rakar du bröstet ofta???:D :P

    #801593

    Ett annat alternativ är att ta bort håret permanent med hjälp av 3-8 plasma-lite behandlingar. Det är förvisso lite dyra behandlingar men det är värt det i slutändan. Denna behandling går ut på att man skjuter ner nån slags elektropuls ner i hårsäcken, efter tillräckligt många behandlingar så dör hårsäcken och inget mer hår växer ut.

    #801594

    hur dyra brukar dessa vara ? känner någon som la ner ca 25000 kr för 4-6 behandlingar eller nåt

    #801595

    Asså…jag förstår inte varför ni ska lida igenom vaxning osv.
    Använd ”Veet” istället, det gjorde jag på min tävling.
    Fungerar perfekt, det gör inte ont, det stubbar inte som rakning. Och så håller sig håret borta ett tag efter borttagningen.

    Det finns att köpa på de vanliga varuaffärerna; Ica, Coop etc.

    #801596

    okej så här gör du:

    1. tvåla n dig med hibiscrub, vänta nån minut,
    2. smörj in dig med en rakgel (ej mouse)
    3. raka ( tryck ej hårt utan låt rakhyveln glida på huden)
    4. skölj av
    5. tvåla indig igen med hibiscrub.
    6. skölj av
    7. smörjin dig med en bra lotion.

    köp
    hibisrcub på apoteket. (bakteriedödande tvål)
    ladyshave
    lotion

    Detta funkar absolut bäst av alla andra råd. garanterat fin hud och inga problen.

    [

    #801597
    Mirre wrote:
    Denna ska vara bra har jag hört från en kollega som tröttnade på att få prickar på bröstet.
    Philips TT2021 Rakapparat/Trimmer Pris: 599kr på SIBA och Teknikmagasinet.
    Den ska vara lika bra som de dyra herrbladen.

    Kan rekomendera denna jag med.
    den funkar och det blir ett bra resultat men tyvär ett kortvarigt sådant.
    mvh en som känner sig lika hårig som king kong

    #801598

    Kör med Veet istället, jag tycker att det är överlägset rakning på alla punkter.

    #801599

    you name it. har provat allt men allt är temporärt :( .
    tycker dock att man luktar starkt efter en weet behandling trots att man sedan skrubbat sig ren.

    #801600

    Tycker inte att man ska raka bort håret. Det är det sämsta alternativet. Veet har jag endast testat på benen, och där fungerade det utmärkt. Betydligt bättre än att raka bort håret. Och någon lukt av medlet fanns inte efteråt. Inte från det jag använde i alla fall.
    Funderar på att pröva det på bröst/mage i framtiden också.

    Kan bara säga att vaxning ger väldigt bra resultat. Men smärtan på mage och bröst är näst intill outhärdligt. Om ni inte testat det själv, titta på filmen ”40 year old virgin” så får ni se hur det kan kännas. Jag har ganska kraftigt hår, och då är det värre än att bryta fingrar eller tår. :(

    Däremot fungerar vaxning av ben, rygg och armar suveränt. Gör inte heller speciellt ont i jämförelse. Men man får en hel del diverse utslag om man har känslig hud. Aloevera hjälper inte mot det.

    Skulle gärna vilja veta mer om permanent hårborttagning om det är någon som har mer information om det? Speciellt pris och så vidare! :what:

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 51 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.