Andreas och Dessan bygger med <3

Home Forums Dagböcker Andreas och Dessan bygger med <3

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 861 total)
  • Author
    Posts
  • #807346
    Jon Larsson wrote:
    Ett mycket fint initiativ, ese!

    Eftersom detta är en dagbok och visst spammande tillåts så dryftar jag härmed en liten Hänt i veckan-fråga:

    Är du och Dessan ett par eller är ni bara träningshomies?

    Om inlägget raderas utan vidare spisning så vet jag att jag härmed är knäppt på näsan och ska fortsättningsvis vara försiktig med vad jag skriver, speciellt till moderatorer.:P

    Gracias carnal;)

    Näää vi är bara homies, men med mycket

    #807347

    Kan ju skriva något snabbt om kosten också…

    Jag är lite ambivalent just nu. Dels inser jag att jag borde kapa ett gäng kilon, men samtidigt vill jag bli starkare (för mig är det oförenliga mål). Därför äter jag nu varken mycket eller lite (GJ Andreas:frust:). Mitt problem är annars generellt att jag gillar mat allt för mycket och att min aptit är enorm.
    Men ok, lite mer specifikt:

    Eftersom jag inte har för avsikt att tävla eller något liknande räknar jag varken kalorier eller gram protein. Idealt vill jag äta merparten av mina kolhydrater i anslutning till träningen och möjligtvis en mindre mängd på morgonen (sen blir det inte alltid så pga olika omständigheter). Proteinet kan ligga på allt mellan 120-300 gram per dag; räknar som sagt inte så jag vet inte exakt.

    En bra dag kan kosten se ut något i den här stilen (men det varierar extremt mycket):

    1. Kycklingfilégryta + en polarkraft extrem + omega 3-kapsel

    2. Två naturella hamburgare på McD plus en mjölk (Efter träning)

    3. Tonfiskmackor

    5. Fisk med råkostsallad

    6. Hemmagjorda köttbullar + keso + morot

    7. Mer fisk med råkost

    8. Lättkesella + fun light + omega 3-kapsel

    Till detta dricks oftast fun light eller vatten.

    Nästan löjligt egentligen att skriva upp hur jag äter iom att det skiftar så mycket men ja. Kosttillskotten håller jag till ett absolut minimum; jag äter hellre mina kalorier. Men en Gainomax efter träningen slinker ner då och då i rent njutningssyfte. Ibland kan jag även få för mig att dra en proteindrink vid något annat tillfälle, men då i brist på annat.

    #807348

    sådär ja.. Dags att damma av träningskläderna och sätta igång igen då.
    Har blivit väldigt lite träning för min del detta halvår.
    Under detta halvår har jag haft kronisk huvudvärk, det har med andra ord varit omöjligt att träna under vissa perioder (har försökt ta mig till gymmet och träna ändå).
    Gick till doktorn för att kolla upp vad det kunde vara, och han sa att det var stresshuvudvärk..
    Fick paraflex utskrivet för muskelavslappning (för er som inte vet vad det är). Skulle ta 3 tabletter om dagen i en månads tid, men det blev bara värre så jag slutade.
    Efter att ha slutat skolan nyligen och vissa saker fallit på plats har huvudvärken delvis försvunnit (mindre saker att stressa upp sig för). Den kommer dock tillbaka då och då. Vid dessa tillfällen är det bara att hålla sig hemma och försöka ta det lungt.
    Det är därför jag inte kommer tävla i år, utan fokuserar mig på att komma tillbaka och bygga upp mig lite. Sedan får vi se om det blir någon tävling, men just nu är det inte det jag siktar på.

    Så nu när huvudvärken börjat försvinna ska jag sätta igång igen.. Har kört några pass i veckan, men långt ifrån som förr.

    Jag tar det ganska lungt nu och försöker prioritera saker jag tycker är viktigast. Just nu är det baksida lår/rumpa och baksida axlar som känns viktigast. Resten piskar jag på som vanligt bara, kör inte efter något speciellt schema utan försöker klippa och klistra lite, passen går bättre för mig om jag kommer på samma dag vad jag vill köra.

    Men nu till det lite roliga.. Körde axlar, baksida lår och triccar idag

    (har en axel som krånglar, sedan min handbollskarriär därför blir det ganska lätta vikter, ryggen krånglar också men det är en annan historia).

    axlar: hantelpress 10*5set (11kg uppvärmning) sedan 14kg
    press med stång: 20kg*3set
    baksida i cabeln: 5kg*20*5set
    hantellyft åt sidan: 6kg*10*3set 11kg*8

    baksida lår: liggande lårcurl 25kg*12*6set

    triccar: pushdown 45kg*10*4 (Det började stråla ut i axlarna från armbågen, skitsvårt att fortsätta köra)
    bardips: 8, 6 (sedan började det stråla igen)
    Slutade med att jag fick köra kickbacks, 6kg*10*4 (riktigt långsamt)

    Imorgon blir det förhoppningsvis ett ryggpass om huvudet tillåter. Ska lägga ganska mycket krut på tjockleken nu framöver.

    #807349

    Här händer det saker – kul initiativ. :up:

    Andreas: Damn, orka äta 8 ggr om dagen, good job. Själv pallar jag knappt två.

    Dessan:
    Jag har för mig att Omega-3 kan hjälpa till att mildra huvudvärk, iaf migrän. Kanske värt att prova. Om inte annat är det bra för allt möjligt annat. Vad har jag inte lagt på minnet.

    #807350
    Jay wrote:
    Dessan:[/B] Jag har för mig att Omega-3 kan hjälpa till att mildra huvudvärk, iaf migrän.

    Ska börja med det igen.. Jag är för lat för att ta proteindrinkar osv.. men ska ge det ett försök. danke jayish!

    #807351
    Jay wrote:
    Andreas: Damn, orka äta 8 ggr om dagen, good job. Själv pallar jag knappt två.

    Och jag håller igen då komiskt nog. Får jag välja äter jag minst 10 lagade mål mat per dag, och då är det inte någon jävla råkost till proteinet utan rejält med carbs:P

    #807352
    Andreas Guiance wrote:
    Och jag håller igen då komiskt nog. Får jag välja äter jag minst 10 lagade mål mat per dag, och då är det inte någon jävla råkost till proteinet utan rejält med carbs:P

    +1.

    Oavsett hur mycket jag än äter så är jag likförbannat hungrig två timmar senare.

    It´s a curse, god damn it.

    #807353
    Jon Larsson wrote:
    It´s a curse, god damn it.

    Hear hear:nod

    #807354
    Andreas Guiance wrote:
    Hear hear:nod

    Då är vi tre.

    Någon borde sätta hänglås på kylskåpet.

    Jag äter allt jag hittar, andreas.. du kan ju intyga! :up:

    #807355

    Grymma ni e:emo-thumb

    #807356
    Ashkan aghili wrote:
    Grymma ni e:emo-thumb

    Räknar med att du följer vår journal nu, så kanske jag kommer och köper protein av dig någon dag 8)

    #807357
    Ashkan aghili wrote:
    Grymma ni e:emo-thumb

    Haha tack:D

    Dra iväg ett meddelande till mig på msn när du har tid någon dag så ska vi fixa den där grejen vi har snackat om länge. Jag har bara varit senil och glömt det som vanligt:o

    #807358

    min trogne sälkompis, ska bli intressant att se om du lyckas pricka beachformen
    innan flyget går. Själv satsar jag på något liknande:
    [img=http://www.moviezine.se/sidor/0308/svfilm.jpg]Om inte så får du lova mig att jag får välja en annan godnatt-visa!

    #807359

    KUL med en journal, Good luck! Kommer följas! /J.

    #807360

    Jag vet inte varför men jag blir alltid hungrig när jag ser Andreas :D

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 861 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.