Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

Home Forums Dagböcker Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 1,355 total)
  • Author
    Posts
  • #57618
    #312411

    Tidningen B&K nuvarande Body har alltid legat mig varmt om hjärtat så nu när jag tänkte bokföra lite av min satsning mot scenen igen. Så finns det ingen bättre plats än här.

    Har varit borta i många år nu innan från allt vad träning heter pga av olika skäl. Blivit någon sporadisk träning månad här och där dock men det e allt. Började träna igen månadsskiftet febr/mars i år 2009. Med målet att komma igång lite bara. Träningen gick över förväntan. Muskelminnet slog mig som en högerkrok av Mike Tyson. Tävlingsinstinkterna vaknade tlll liv igen! Kanske skulle man våga satsa mot scenen igen då?

    Har fått mycket uppmuntran från min omgivning att gå upp på scen igen så det har sporrat mig ännu mer. Att man fortfarandes är ihågkommen trots alla de år man varit borta. Tack alla ni där ute som varit positiva till min nya tävlingsatsning. Min sponsor Delta Gym och mina mentorer Lee Farhang, Anders Graneheim, Hoa Hoa Dahlgren och min domarvän Nick Tessmo.

    Jag hoppas kunna bita ifrån lite med alla de grymma byggare som finns där ute. De har bara blivit bättre och bättre. Man har inte den bästa genetiken i sporten:P! Men ingen känner min kropp bättre än jag och den samlade erfarenheten jag samlat på mig under åren kommer nog väl till användning nu. Har trots allt under min frånvaro hängt med och analyserat vad man gjorde för fel förut.

    Ni kommer i denna dagbok kunna inte bara följa min träning utan även mina funderingar runt allt också. Lite råd kanske också och lite skoj. Jag bjuder mina konkurrenter på detta. Jag har varit borta så länge så jag kommer nog inte anses som något ”hot” ändå:whistle:?!

    Så välkomna till min väg tillbaks mot scenen och ge aldrig upp era drömmar!

    #312412

    NÄMEN, fy fan vad skoj kottletten att du har tänkt att ta dig upp på scenen samt fixat en journal, detta ska följas vill jag lova dig. KÖR PÅ NU, BARA DUNKA :). MVH cesse

    #312413

    Helgen har varit lugn med min normala träningsrytm. blev kvar hemma tyvärr och missade FF. Men hade trevligt besök från min vän som jag coachar lite mot hennes satsning mot BF-scenen. Hon var här över helgen och vi tränade på. Jag e nog den svagaste byggarn kontra min volym som ni någonsin kommer läsa om men, men…..jag tränar för volym och inte styrka

    Lör: Quads & vader.
    Benspark: 4×12, 50 kg.
    Benpress: 1×15, 120kg, 1×12, 220kg, 1×10, 270kg, 1×8, 320kg.
    Hacklift: 1×12, 90kg, 3×10, 150kg.
    Frontböj: 1×10, 70kg, 2×10, 80kg.

    Min adapter fick kväljningar av passet;)

    Sön: Axlar, hamstrings.
    Blev ett snabbpass pga tidsbrist. Hårt tempo, liten vila, hög puls!

    Ibland e det hårt att vara coach. Tjejerna man tränar kommer med en önskan att bli så köttiga! Bifogar en bild på min vän innan hon blir för köttig……:whistle:

    #312414
    Steppen1983 wrote:
    NÄMEN, fy fan vad skoj kottletten att du har tänkt att ta dig upp på scenen samt fixat en journal, detta ska följas vill jag lova dig. KÖR PÅ NU, BARA DUNKA :). MVH cesse

    Tackar mannen:up:! No pain no gain, or remain the same……:)

    #312415

    Hon va snygg. Kör hårt!

    #312416
    bffen669 wrote:
    Tackar mannen:up:! No pain no gain, or remain the same……:)

    You know it mannen. grym vän där, tycker det där är ett jävla bra exempel på perfektion till brud, grymma kurvor :up:

    #312417

    Frukost 1: Proteindrink, olivolja (min vän åt ägg & havregrynsgröt, tjejer)
    Frukost 2: Fläskkarré, fullkornspasta, majs, omega-3, multisportstabl, c-vitaminbrus.
    BCAA innan träning & Red Kick
    Träning
    Måltid 3: Mega Mass
    Måltid 4: Pannbiffar med pommes (söndag ju) & haricort verts, c-vitaminbrus, omega-3.
    Måltid 5: Proteindrink, en stor näve cashewnötter.
    Måltid 6. 500g kvarg (kesella)

    Räknar aldrig kcal. Bulkar lite nu och bryr mig inte så mycket att jag e lite rund nu på vintern. Anser att man ska äta det man gillar för själen också! Men naturligtvis se till att få i sig tillräckligt med näring för att kunna lägga på sig maximalt med muskler. Äter långt ifrån de mängder kolhydrater jag gjorde förut i mina dar. Försöker äta mer protein ístället. Egentligen tycker jag att kosten är den värsta biten med denna sport. Att man måste äta kopiösa mängder med mat för att lägga på sig maximalt. Jag älskar mat i alla dess former. Äter inga sötsaker dock.

    Nä, nu e dags att sova och växa till sig under natten…….

    #312418
    Steppen1983 wrote:
    You know it mannen. grym vän där, tycker det där är ett jävla bra exempel på perfektion till brud, grymma kurvor :up:

    Thnx! :)

    #312419

    Skitkul med journal, förstår ej hur du ens kan konstentrera dig med en sånt sällskap på gymmet,enda jag skulle träna va käkmuskeln (stå och gapa).

    #312420
    fredrik92a wrote:
    Skitkul med journal, förstår ej hur du ens kan konstentrera dig med en sånt sällskap på gymmet,enda jag skulle träna va käkmuskeln (stå och gapa).

    Tackar, har en hel del välsvarvade ex. träningspartners, adapters. Reflekterar inte över det så mycket. Finns bara en tjej som fick mig att tappa fokus i gymmet. En Gudinna uthuggen ur sten! Kanske lika bra den kärlekshistorien tog slut. Jag ska ju bli GROV nu:P!

    #312421

    Det e dags att göra en ny träningssplit nu med fokus på en av mina svagheter, ryggen. Den nya spliten kommer se ut följandes:

    Mån: tjockleken på ryggen, fjollträna lite biceps 6-9 set.
    Tis: bröst fjollträna lite triceps 6-9 set.
    Ons: vila.
    Tors: vidd på ryggen, mage.
    Fre: Quadriceps, vader.
    Lör: Axlar, hamstrings.
    Sön: vila.

    Kommer lägga ut bilder så småningom när man börjar se ut som folk igen8)! Mina stats e inte de bästa just nu. Jag vill poängtera att jag aldrig maxar i någon övning. Får alltid frågan hur mycket jag lyfter i den eller den övningen. Totalt ointressant för mig. Domarna bryr sig knappast om hur mycket jag lyfter den dagen man står på scen igen. Jag strävar efter bygga en estetiskt tilltalande kropp där musklerna är i harmoni med varandra. De tunga maxlyften ökar markant skaderisken också. Har absolut inte tid med några skador nu!

    Viktfixeringen och egot med den har man lämnat bakom sig. Kontakten med muskeln är A & O. Att bana in rörelsen korrekt med lättare vikter tills hjärnan och muskeln har lärt sig är det varje seriös byggare bör göra. Sedan kan man smått börja öka på vikterna allt efter som.

    Stora vikter bygger stora muskler hör man hela tiden. Min filosofi är att rätt hanterade vikter bygger stora muskler!

    #312422
    LindaWee wrote:
    Thnx! :)

    You´re welcome :)

    #312423
    bffen669 wrote:
    Det e dags att göra en ny träningssplit nu med fokus på en av mina svagheter, ryggen. Den nya spliten kommer se ut följandes:

    Mån: tjockleken på ryggen, fjollträna lite biceps 6-9 set.
    Tis: bröst fjollträna lite triceps 6-9 set.
    Ons: vila.
    Tors: vidd på ryggen, mage.
    Fre: Quadriceps, vader.
    Lör: Axlar, hamstrings.
    Sön: vila.

    Kommer lägga ut bilder så småningom när man börjar se ut som folk igen8)! Mina stats e inte de bästa just nu. Jag vill poängtera att jag aldrig maxar i någon övning. Får alltid frågan hur mycket jag lyfter i den eller den övningen. Totalt ointressant för mig. Domarna bryr sig knappast om hur mycket jag lyfter den dagen man står på scen igen. Jag strävar efter bygga en estetiskt tilltalande kropp där musklerna är i harmoni med varandra. De tunga maxlyften ökar markant skaderisken också. Har absolut inte tid med några skador nu!

    Viktfixeringen och egot med den har man lämnat bakom sig. Kontakten med muskeln är A & O. Att bana in rörelsen korrekt med lättare vikter tills hjärnan och muskeln har lärt sig är det varje seriös byggare bör göra. Sedan kan man smått börja öka på vikterna allt efter som.

    Stora vikter bygger stora muskler hör man hela tiden. Min filosofi är att rätt hanterade vikter bygger stora muskler!

    Grym är du mannen samt vis. Har ju sätt dina bilder från BK tiden samt hur du såg ut då du tävlade, jävligt grym må jag allt säga. Detta kommer gå fin fint. bara rota upp lite gamla dagböcker och matscheman så kommer du vara tillbaka, större och starkare än någonsin :up:

    #312424

    Så då var ryggpasset för tjockleken klart. Mår lite illa efter den tunga träningen. Men det e livet och då vet man att man tränat maximalt. Hypotrofin kommer ligga på absoluta toppen:p!

    Ryggen:
    T-bar rowing: 1×15, 20kg, 1×12, 40kg, 1×10, 60kg, 1×8, 80kg, 1×8, 80kg(failure)
    Sittandes rodd med v-handtag: 1×12, 70kg, 1×10, 80kg, 1×8, 90, kg, 1×8, 90kg-drop till 50kg, 8 reps till failure.
    Hantelrodd: 1×10, 45kg, 1×10, 50kg, 1×8, 60kg, 1×8, 60kg.
    Sittandes rodd i maskin med brett grepp: 4×12 reps, 60kg.

    Biceps:
    Ståendes bicepscurl med z-stång: 1×15, 35kg, 1×10, 45kg, 1×10, 45kg.
    Sittandes bicepscurl med hantlar, lutning 45grader på ryggstödet: 3×8, 17kg.
    Koncentrationscurl i maskin (enarms): 3×8, 12kg.

    Lite posering i poseringsrummet efteråt för att kolla in att bitarna börjar falla på plats;).

    Svettigt pass som attans. Fullt flås hela tiden och svetten forsade hela tiden. Nöjd med passet. Nu blir det steka på lite kycklingfilé och fullkornsris med lite grönsaker…..

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 1,355 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.