Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

Home Forums Dagböcker Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,336 through 1,350 (of 1,355 total)
  • Author
    Posts
  • #313780
    waco3000 wrote:
    Jag hade personligen föredragit mer konditionsträning, dels för att det är så vansinnigt trevligt att äta gott men jag tycker även att det gör så gott för det allmänna välbefinnandet.

    Välkommen då och alltid trevligt med ett avtryck! Jo, jag börjar öka mina promenader istället. Då jag ändå bara fjolltränar quadsen nu under prioperioden så kan de få lite motion under tiden istället. Gå över helt till dietmat utan något mål eller syfte mer än fåfänga och komma i kläderna får vänta:p!

    Blev en morgonpromenad på 1,1 tim med lill-tjejen längs strandpromenaden. Solen sken så vi bestämde oss för att åka iväg till en annan strand så hon kunde få bada efter frukosten.

    [img=http://img256.imageshack.us/img256/1157/p10002101.jpg]Till det ris och papayasallad som vanligt. Åt bara halva rispåsen då denna lilla tjockis behöver skära lite. Sedan iväg till stranden och efter det skulle ryggen manglas!Rygg:

    Stångrodd med supinerat grepp: 1×8, 60kg, 1×8, 100kg, 1×8, 110kg, 3×8, 120kg.
    Fixed pulldown maskin (Lifefitness): 4×12, 82kg.
    Sittandes roddmaskin: 4×12, 110lbs.
    Lat pulldown som började med smalt grepp och gick utåt/neråt: 4×12, 150lbs.

    Högt tempo efter stångrodden. Riktigt bra kontakt och tryck jag fick till i ryggen. Så här ska det kännas när man tränar! Gick till failure i samtliga övningar förutom i sittandes rodd. Där jag fokuserade verkligen på att knipa till.

    Middagen var tyvärr en mindre lyckad tillställning. Köttfärsen jag köpte var under all kritik och smakade högst märkligt. Skulle göra hamburgare på grillen denna söndag. Men jag slängde min andra burgare. Vet inte vad det var för köttfärs men den var helt smaklös nästan och som att tugga på luft nästan. Får bli en omelett och en proteindrink snart istället!

    #313781

    Måste ha sovit i någon konstig ställning. Hade jordens ryggskott när jag vaknade. Kunde knappt röra mig och stel som en pinne. Kände mig helt invalid under dagen och varje bara ta på sig sandalerna var en plåga. Hur skulle detta gå och träna med månntro? Hade faktiskt funderingar på att hoppa över underkroppen. Men sedan tog jag mitt förnuft till fånga och köpte lite Voltarensalva som jag smörjde in ländryggen med och iväg till gymmet. En liten stund på bandet och blodcirkulationen var igång. Men vågade inte ta mig vatten över huvudet med riktiga knäböj utan körde i smithen med stången frampå.

    Quads:

    Knäböj i smith med stången frampå: 1×12, 50kg, 1×10, 80kg, 1×8, 100kg, 1×8, 110kg, 1×8, 115kg.

    Hamstrings:

    Liggandes lårcurls: 1×10, 4 plattor, 1×8, 6 plattor, 1×8, 7 plattor, 2×6, 7 plattor.
    Enbens lårcurl: 1×10, 10kg, 4×10, 12,5kg.

    Hoppade raka marken av naturliga skäl….

    Vader:

    Ståendes vadpress: 1×12, 120lbs: 1×10, 200lbs, 1×8, 240lbs, 1×8, 280lbs, 1×8, 320lbs, 1×8, 360lbs.
    Sittandes vadpressmaskin: 4×8, 160kg och några forced reps sista setet.
    Sittandes vadpress: 4×10, 50kg.

    Dagen började uselt men slutade bra! Ingen värk under passet och jag kunde träna på. Även glädjen kom snabbt och jag blev riktigt sugen att mata på. Riktigt härligt när något ont vänder till något alldeles alldeles underbart:yahoo:! Även nu känns ländryggen ok. Lite grillade saftiga fläskkotletter fick bli middagen.

    Vilodag imorgon och en numera obligatorisk morgonpromenad är bokad. Kanske tar en till på kvällen. Ska även kolla om det går något roligt på bio. Kanske jaga runt lite efter ett par bra vida shorts som inte spricker i skrevet när man kör knäböj eller mark. Glömde mina vanliga i Sverige tyvärr. I värsta fall får man väl leta efter ett par tights……

    Dagens frukost:

    #313782
    biffen669 wrote:
    Måste ha sovit i någon konstig ställning. Hade jordens ryggskott när jag vaknade. Kunde knappt röra mig och stel som en pinne. Kände mig helt invalid under dagen och varje bara ta på sig sandalerna var en plåga. Hur skulle detta gå och träna med månntro? Hade faktiskt funderingar på att hoppa över underkroppen. Men sedan tog jag mitt förnuft till fånga och köpte lite Voltarensalva som jag smörjde in ländryggen med och iväg till gymmet. En liten stund på bandet och blodcirkulationen var igång. Men vågade inte ta mig vatten över huvudet med riktiga knäböj utan körde i smithen med stången frampå.

    Troligen pga dina tunga stångroddar alternativt sittande rodden, har själv drabbats av liknande besvär då jag gått på hårt i dessa övningar. Kommer ofta av att man kör för hastig rörelse i kombination med hård vändning i bottenläget.

    Tips är ett bra bälte alternativt om besvären blir långvariga att gå över helt till chest supported row, en personlig favorit!:)

    #313783
    räven wrote:
    Troligen pga dina tunga stångroddar alternativt sittande rodden, har själv drabbats av liknande besvär då jag gått på hårt i dessa övningar. Kommer ofta av att man kör för hastig rörelse i kombination med hård vändning i bottenläget.

    Tips är ett bra bälte alternativt om besvären blir långvariga att gå över helt till chest supported row, en personlig favorit!

    Din tanke är korrekt. Men jag kör varken för hastig rörelse eller vänder hårt. Det var sannolikt den statiska belastningen på min klena ländrygg som jag fick sota för senare!

    Bälte är något som får vänta bra länge till. Endast vid maxlyft som jag ändå nästan aldrig gör. Har som filosofi försöka undvika bälte in i det längsta. Det är bara jag som är klen som en liten fjolla men försöker få eran manliga styrka en vacker dag….

    Chest supported row om du nu menar denna:

    [img=http://img855.imageshack.us/img855/19/chestsupported.jpg]Har vi på gymmet här och använt den ett pass. Men föredrar ”liggandes hantelrodd” som jag kallar den liknande övningen. En riktig favorit faktiskt och man får en superb kontakt i ryggen!

    Då var det dags att börja 3:e varvet på nya schemat. En vilodag igår med den vanliga morgonpromenaden innan frukost. Det börjar visa resultat med det minskade kolhydratintaget. Ett kg ner och kommer lättare in i mina gamla shorts. Men vi ska inte överdriva något. Målet är som alltid att lägga på sig maximalt med volym och muskler och då är ett överskott en nivå som jag ska ligga på konstant!

    Blev en lätt fisksoppa till middag igår med mina älskade grillade thaikorvar som vanligt till.

    [img=http://img827.imageshack.us/img827/2858/p10002311.jpg]Så, lite bröst att piska på agendan och jag var rätt sugen på denna älskade bröstdag….Bröst:

    Bänkpress: 1×10, 60kg, 1×8, 100kg, 2×8, 120kg, 2×6, 120kg.
    Lutandes hantelpressar: 4×6, 110lbs.
    Iso lateral press: 3×10, 90kg, 1×8, 100kg drop till 60kg, 8 reps till, drop till 30kg och 10 reps till.
    Lutandes hantelflyes: 3×10, 55lbs.
    Pecdeck: 3×10, 61kg.

    Det fick räcka för denna gång. Inte lika genomsvettig som jag brukar vara men kändes rätt bra. Brukar numera ställa mig under någon fläkt mellan seten för att kyla ner mig lite. Inte nöjd över bänkserien utan skulle velat ha gjort 4×8, 120kg. Men hoppas på att nästa varv kommer den sitta istället!

    Översvämmningarna har fortfarandes påverkat logistiken här. Går inte få tag på Pepsi max eller Cola zero. San Miguel light finns i överflöd men kanske inte bästa substitutet eller?

    Min middag blev proteinrik…..

    [img=http://img853.imageshack.us/img853/407/p10002411.jpg][img=http://img337.imageshack.us/img337/3698/p10002531.jpg]

    #313784

    Damn it! Riktigt bra bänkpressar :) De där räkorna ser riktigt goda ut, dina matbilder ser alltid så lyxigt fräscha ut :up:

    #313785

    Japp biffen, det var så jag tänkte, personligen anser jag att roddövningar med stöd mot bröst/mage är dom effektivaste!:)

    #313786
    Tommy Ivarsson wrote:
    Damn it! Riktigt bra bänkpressar. De där räkorna ser riktigt goda ut, dina matbilder ser alltid så lyxigt fräscha ut.

    Tackar vännen! Men de känns för jäkla tungt bara. När man gjort 4×8 på 120 kg lätt och strikt som om det vore papper. Då är det dags att höja lite igen. Det ironiska är att den ”lyxiga” maten kostar ungefär som en varmkorv med bröd och bostongurka i Sverige per portion. Rent näringsmässigt är denna mat bra mycket bättre. Även om jag tyvärr gillar varmkorv med bostongurka…..

    räven wrote:
    Japp biffen, det var så jag tänkte, personligen anser jag att roddövningar med stöd mot bröst/mage är dom effektivaste!

    Isoleringsmässigt har det sina fördelar då man inte kan fuska (oftast). Då man blir illa tvungen att använda en moderat vikt som fyller sin funktion mer än egot. Men basövningarna kommer ändå vara grunden i min träning som mark, stångrodd, T-bar, hantelrodd, pull-ups etc.

    Verkligen kyligt och vart lite småfrusen när jag körde iväg till gymmet. Termometern sa +28C men det blåste lite så kändes kallare. Laddade med lite rester av gårdagens räkor till frukost…

    [img=http://img189.imageshack.us/img189/5305/p10002661.jpg][img=http://img266.imageshack.us/img266/4397/p10002581.jpg]Tänkte inte reppa så mycket idag i marken utan försöka dra lite mer vikt istället för att nå mitt sista mål för i år. Sagt och gjort…..Rygg:

    Marklyft: 1×8, 80kg, 1×8, 130kg, 1×6, 170kg, 1×1, 190kg, 1×1, 200kg!
    Pull-ups: 4×7, kv.
    Iso lateral low row: 3×10, 80kg, 1×8, 80kg, drop till 40kg och 10 reps till.
    Latsdrag med stång och handtag med handflatorna inåt: 4×10, 180lbs.
    Pullover i CC med stång: 1×15, 50kg, 1×12, 60kg, 1×12, 70kg, 1×12, 80kg.

    Min ländrygg spökade redan vid 170kg så var lite osäker om jag skulle klara mer idag. Uppenbart var jag inte helt läkt ännu. Men irriterad som jag redan var och envis som en åsna ibland så ville jag känna lite på 190kg. Den singeln kändes som papper men jag fortsatte inte reppa utan la snällt ner vikten. Varför inte prova igen på 200kg? Kan ju inte mer än misslyckas…. Vikten lättade från marken som brukar vara mitt dilemma (starten). Men har jag väl fått upp den till knäna får jag upp resten. Det gick trögt men inte lika fult som förra gången och inga knän åkte under stången. Men detta måste göras om och ett mera stilrent lyft! Förhoppningsvis är ländryggen helt ok då.

    Resten av passet kändes riktigt bra. Full kontakt i alla seten och jag var nöjd. Om 2 år räknar jag med att kunna visa upp en tävlingsduglig rygg. Jag är ingen Jesper Kvarnhammar som kan flyga fram när han vecklar ut ryggen i en latspread. Men lite mer symmetrisk kan jag i alla fall bli!

    För en gångs skull köpte kycklingbröst till middagen. Snabbmarinad i tamarindpaste och in i ångkokaren (komponerar nya recept för framtida dieter) med Tom Yum kryddor. Till det ångkokt thaispenat och en ”lab gai”. Blev nöjd även med maten och dagen var räddad! Kycklingbrösten kostar endast 18kr kilot så billigt för dem som lever på kyckling på deffen….

    #313787

    fasiken!!,biffen,är du kock??? jobbar du som det eller har gjort?

    sååå,fina bilder också….
    en annan lagar snabbmakaroner å falukorv!!!…….i alla fall förut.
    sen blir man ju tvingad att lära sig laga till bättre maträtter.som i dagens läge!
    men du har då så fina bilder,så jag dreglar i munnen när jag ser dem…..
    ha de nu………….;)PS:brorsan är i thai nu,phuket.4 veckor.lite avis är jag…..;)

    #313788
    bighulken wrote:
    fasiken!!,biffen,är du kock??? jobbar du som det eller har gjort?

    sååå,fina bilder också….
    en annan lagar snabbmakaroner å falukorv!!!…….i alla fall förut.
    sen blir man ju tvingad att lära sig laga till bättre maträtter.som i dagens läge!
    men du har då så fina bilder,så jag dreglar i munnen när jag ser dem…..
    ha de nu………….PS:brorsan är i thai nu,phuket.4 veckor.lite avis är jag…..

    Hehe, nja några timmar har man väl spenderat i köket. Men tröttnade på restaurang och café-branchen. Så stressigt och konstiga arbetstider. Lagar bara mat för den egna personliga utvecklingens skull numera.

    Inget fel med falukorv och makaroner. Inte det mest näringsoptimala men enkelt och ibland gott. Måste erkänna att jag brukar äta det till frukost ibland med en proteindrink. Haft en del ex som tyckte det var lite märkligt…. Inte här i Thailand men i Sverige.

    Brorsan lär njuta av varje minut han är där. Du får också försöka ta dig hit för en semester tycker jag!

    Blev en promenad innan frukost så man håller uppe ångan. Solen sken men blåste rätt kraftigt. Även kvällarna har blivit kyliga eller är det jag som vant mig vid värmen? Visar +27C nu men jag drog på mig långbyxor och jacka när jag åkte till gymmet. Men skönare att träna när det är lite humanare temperatur inne i gymmet.

    Axlar:

    Pressar med hantlar: 1×8, 35lbs, 1×8, 50lbs, 1×8, 65lbs, 1×8, 75lbs, 1×8, 80lbs (fick inte upp 90lbs hantlarna).
    Sittandes press i maskin: 1×8, 140lbs, 1×8, 220lbs, 2×8, fullt mag (för lätt maskin).
    Hantellyft åt sidan: 1×10, 30lbs, 1×8, 40lbs, 3×8, 45lbs.
    Maskin för utsida axlar: 1×12, 30lbs, 3×10, 50lbs.
    Framåtlutandes hantelflyes baksida axlar: 1×10, 20lbs, 1×8, 30lbs, 3×8, 40lbs.

    Traps:

    Hantelshrugs: 1×10, 75lbs, 1×8, 80lbs, 1×8, 90lbs, 1×8, 110lbs, 1×8, 130lbs.
    Drag till hakan i maskin: 1×12, 50kg, 3×10, 60kg.

    Bra pass och riktigt fin kontakt i axlarna som jag vanligtvis inte brukar få. Inga set till failure utan körde lite fler set istället då gymmet även var så svalt och behagligt. Riktigt taggad och hungrig!

    Drog några latspread i spegeln idag och retar mig på mina tunna och små lats. Ok, jag har en rätt fet midja nu men ändå…..Men förhoppningsvis ska 2 år till i gymmet rätta till denna svaghet. Känner att 3 år sammanlagt för att fixa till alla svagheter kommer vara ganska lagom tills nästa tävling. Även för att fylla ut ramen ordentligt. Gäller verkligen träna nu med förnuft och rätt planering. Men tills dags datum känner jag att allt går åt rätt håll.

    Har inga hjärnspöken eller tokiga idéer som inte har någon verklighetsanknytning. Känner mig tillfreds med det jag gör och njuter av min träning. Utvecklingen var kanske inte helt optimal detta år då jag njutit av livets andra frukter ett tag. Men har inga proffsplaner och ska ligga kvar i samma viktklass för resten av mitt liv så det är ok.

    Imorgon en behövlig vilodag och en morgonpromenad för att röra lite på sig. Fundera lite på vad man ska grilla också….

    Middagen blev grillad makrill och omelett med tillbehör från gatan (populär barnmat) och en grön curry rätt med resterna av kycklingbrösten och räkorna.

    #313789

    Blev en lugn vilodag med en morgonpromenad på 1,5 tim innan frukost igår. En liten lätt fisksoppa till lunch….

    [img=http://img820.imageshack.us/img820/6371/p10003031.jpg]Inte så mättande så det min föra pizza för denna gång i Thailand innan bion för att hålla magen i trim. Sedan såg vi ”Puss in boots” i 3D. En riktig trevlig familjefilm som bjöd på många skratt!

    [youtube=jMYpXl0mnL8]

    Idag har värmen återkommit så det kändes när solen låg på. Ingen morgonpromenad då vi inte ska gå till överdrift och kanske se ut som någon discobyggare här på beachen. Istället en bastant frukost så man orkar träna i värmen.[img=http://img36.imageshack.us/img36/8237/p10003051.jpg]Var riktigt sugen på att träna brösten igen så man nästan dansade iväg till gymmet!Bröst:

    Hantelpressar plan bänk: 1×10, 60lbs, 1×8, 90lbs, 1×8, 110lbs, 2×8, 120lbs, 1×6, 120lbs.
    Incline pressar i maskin: 1×12, 60kg, 1×12, 80kg, 2×12, 85kg.
    Pullover med hantel: 1×12, 80lbs, 3×12, 90lbs.
    Pecdeck: 3×12, 68kg.

    Mage:

    2 övningar 5 set per övning.

    Underbart pass med högt tempo efter hantelpressarna. Riktigt bra kontakt i alla övningarna och bra tryck i bitarna! Ska nog få till brösten så småningom. Det är den där fylligheten som jag behöver och massan som hamnat på armarna istället. Men nu när jag bara fjolltränat armarna i ett år och stundtals lagt ner armträningen som nu helt. Så kommer det nog se helt ok ut om 2 år!

    Hade beslutsångest vad jag skulle äta till middag idag. Efter mycket velande blev det en skaldjurssallad och en pizza ute på restaurang. Skulle nog valt en annan pizza då den tilltalade inte mig riktigt. Men trevligt ställe med snabb och alert personal. Hade även eget öl som dracks ur något som såg ut som labbglas. Ska nog prova en liten öl nästa helg.

    #313790

    Står du och lagar till så mycket mat till frukost eller var det take out? fast du har väl tid till det när du glider runt där nere din strandraggare :emo-thumb

    #313791
    Gober wrote:
    Står du och lagar till så mycket mat till frukost eller var det take out? fast du har väl tid till det när du glider runt där nere din strandraggare.

    Papayasalladen var inköpt från gatustånden. Ser kanske värre ut än det är. Men tog endast runt 20 min att slänga ihop allt. Men du har rätt angående min alldeles för långa fritid. Så när man inte lagar eller äter mat. Så tränar man eller raggar på alla ryska och andra farangbrudar i string och topless på stranden på dagarna (det får man egentligen inte ha i Thailand).

    När tanterna på stranden på stranden kommer med sina kokta krabbor och andra skaldjur för försäljning brukar jag dra en ”krabba”:bb2: istället och frågar brudarna om de är sugna på en krabba! Om de inte ler eller skrattar då så rullar jag lugnt vidare….

    Ytterligare en varm och solig dag. Hade problem med att somna inatt och det blev inte många timmars sömn. Men mina svagheter måste ha sitt och det var bara att bita ihop. En ordentlig frukost för att samla ihop krafterna.

    [img=http://img507.imageshack.us/img507/2483/p10003061.jpg]Sedan drog jag ihop ett usb med lite träningsmusik då jag tröttnat lyssna på Inglesias och ”last Christmas I gave you my heart” när jag tränar. Även personalen ville ha lite ny musik så lite dunka blev det. Förskonade gamlingarna på gymmet med Metallica och Rammstein denna gång….Rygg:

    T-bar: 1×10, 40kg, 4×8, 60kg.
    Latsdrag med smalt handtag: 4×12, 160lbs.
    Liggandes hantelrodd: 4×12, 20lbs.
    Latsdrag i maskin: 4×12, 130lbs.
    Incline latsdrag i maskin: 2×12, 130lbs.

    Har inte kört T-bar på bra länge. Men ville prova idag och lite försiktigare då jag fortfarandes har känningar i ländryggen. Men denna T-bar på gymmet var väldigt märklig. Man föll framåt så fort man lassade på lite vikt. 80kg brukade jag bolla med i T-baren. Men det var fullt tillräckligt här om jag inte skulle rasa framåt. Fick göra lite långsammare reps och hålla någon sekund i toppläget och göra vikten tyngre istället. Blir stångrodd som vanligt nästa gång.

    Den där riktiga gnistan infann sig inte och det blev inga set till failure. Fokserade på att verkligen dra med ryggen och känna efter att det var verkligen ryggen som fick jobba. Så kontakten fick jag till men hade lite mer att ge kändes det som. Men många fler härliga ryggpass väntar i framtiden och så provade jag lite nya maskiner idag så det gjorde inget!

    När jag kom till gymmet så hörde jag någon ropa ”Hej”. Vem fasen kan det vara tänkte jag? Men så såg jag att det var en kille från gymmet hemma i Sverige. Han var här på semester med några polare som festade hela tiden tydligen. Trevligt att prata med någon ibland. Jag brukar nästan aldrig prata med någon på gymmet. Även de som bor här permanent. De vågar nog inte störa mig heller när jag tränar tydligen. Ser kanske lite för fokuserad ut….

    Middagen blev följande….

    [img=http://img850.imageshack.us/img850/4315/p10003101.jpg][img=http://img217.imageshack.us/img217/1282/p10003111.jpg]Måste bikta mig och säga att det saknades en iskall öl till den maten. Men jag vill hålla mig och endast dricka öl på helgerna. Annars drar det lätt iväg tyvärr. En öl här och en öl där. Har redan en rejäl ölmage så behöver inte förvärra saken!

    #313792
    biffen669 wrote:
    då jag tröttnat lyssna på Inglesias och ”last Christmas I gave you my heart” när jag tränar. Även personalen ville ha lite ny musik så lite dunka blev det. Förskonade gamlingarna på gymmet med Metallica och Rammstein denna gång….

    hehe, ja det där kan ju sänka motivationen även för den bästa.

    Det där med string och toppless på ställen där det är ett grovt ”etikettbrott” har jag aldrig förstått. Å andra sidan är inte rika ryssar kända för att respektera något eller vara särskilt artiga överhuvudtaget.

    #313793

    Kul att du kör lite T-bar. Hade en paus från den i några månader, och sen när jag började
    köra igång med den igen insåg jag hur jäkla bra den är. Jobbig och tung, visst, men den
    bygger bra med massa.

    #313794
    Gober wrote:
    Det där med string och toppless på ställen där det är ett grovt ”etikettbrott” har jag aldrig förstått. Å andra sidan är inte rika ryssar kända för att respektera något eller vara särskilt artiga överhuvudtaget.

    Inte för att jag vill dra flera över en kam. Men tyskar brukar vara rätt duktiga på det också….Lill-tjejen kan fråga ibland varför ”farang-tjejerna” är nästan nakna på stranden.

    Gettodachoppa wrote:
    Kul att du kör lite T-bar. Hade en paus från den i några månader, och sen när jag började
    köra igång med den igen insåg jag hur jäkla bra den är. Jobbig och tung, visst, men den
    bygger bra med massa.

    Jag har alltid gillat T-bar och haft den med rätt ofta i mina ryggpass innan sista tävlingen. Har för mig att jag har reppat runt 130kg i den förut. Men kanske provar att stå med fötterna på marken istället för de konstigt vinklade plattorna. Annars finns de fler T-bars på de gymmen i kedjan jag tränar på. Så får även kolla upp dem. Men känner att stångrodd med supinerat grepp är nästan lite vassare. Men variation är självklart nyckeln till framgång så jag varierar gärna….

    Så då var detta varvs sista pass avslutat. Sov alldeles för länge och kände mig övertrött. Energinivån var i det stadiet när jag åkte till gymmet att det skulle typ vara skönt sätta sig i ”knipihoplårenmaskinen” och läsa Veckorevyn som man sett många göra i Sverige på gymmen. Men då jag ändå fjolltränar underkroppen så får man göra lite nytta när man ändå är där.

    Quads:

    Knäböj: 1×12, 60kg, 1×10, 100kg, 1×8, 130kg, 1×8, 160kg, 1×6, 170kg.

    Hamstrings:

    Liggandes lårcurl: 1×12, 4 plattor, 1×10, 6 plattor, 3×8, 7 plattor.
    Sittandes lårcurl: 1×10, 90lbs, 2×8, 110lbs, 1×8, 120lbs, 1×8, 130lbs.
    Enbens lårcurl: 4×10, 15kg.

    Vader:

    Ståendes vadpress: 1×12, 160lbs, 1×10, 220lbs, 1×8, 280lbs, 2×8, 360lbs.
    Sittandes vadpress i maskin: 1×8, 140kg, 3×8, 180kg.
    Sittandes vadpress: 1×10, 50kg, 1×10, 55kg, 2×10, 60kg.

    Var lite försiktig i knäböjen med tanke på min ländrygg. Började väldigt försiktigt och jobbade mig uppåt. Skulle nog kunna kört ett set till på 170kg men det var kö så jag lät det vara. Känns faktiskt väldigt mesigt att bara göra knäböj för quadsen. I mina tankar skulle jag nog kunnat ökat mera om jag även gjorde benpressar och eventuellt hacklift också. Men som sagt så måste några grupper lida till fördel för mina andra svagheter. Även om det bär emot då jag tycker det är så kul att träna quads! Ska man bli en bra byggare måste förnuftet styra över egot…..

    Hade lite problem med den sittandes lårcurlen. Inget bälte att spänna fast mig med så man glider iväg och ner hela tiden. Där av de konstiga vikterna. Tog mera fokus och energi att sitta kvar än att verkligen träna hamstrings!

    Mina nyinköpta shorts håller för djupa knäböj och mark utan att spricka i skrevet. XXL står det i dem. För personer mellan 180-195cm och en midja upp till 95cm. I vilket fall så är jag väldigt nöjd med dem och slipper springa omkring i tights när det är mark och knäböjsträning.

    Kött är alltid en chansning att köpa här. Ibland får man en gammal seg kossa ibland en mör kalv. Men de har ett stort utbud och varje affär har någon godbit till ett bra pris. Tex där jag handlar mitt kött är fläskfilén billigare än fläskkotletterna?! Fläskfilén kostar 15kr per kg och kotletterna 18kr per kg!

    Idag provade jag någon ny biff. Kan inte alla namnen på engelska för de olika styckdelarna men ett tränat öga har man i alla fall. Träffade helt rätt denna gång och biffarna var som gjorda för grillen. Inte bara saftiga och möra utan även till ett hyffsat bra pris också (finns kött till samma priser som i Sverige här).

    [img=http://img52.imageshack.us/img52/4203/p10003211.jpg][img=http://img687.imageshack.us/img687/4813/p10003371.jpg][img=http://img600.imageshack.us/img600/2691/p10003311.jpg]Då jag inte vill dra till mig för mycket uppmärksamhet som förra vintern när jag var här i slutet av deffen så åt jag pommes till biffarna (800g härligt rött kött)! Lite frästa grönsaker i vitlök för näringens skull också….

    Bättre vara lite Jabba the Hut som Lilla Gober säger så slipper man bli utstirrad vart man än går. Nu tänker folk bara att en liten matglad tjock thai går förbi…..

Viewing 15 posts - 1,336 through 1,350 (of 1,355 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.